    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Moduł GSM z klientem SSL?
    Date: Thu, 30 Jul 2015 11:15:50 +0200

    Szukam jakiegoś niezbyt drogiego modułu, który umożliwiłby mi wrzucenie
    kilku danych na serwer za pośrednictwem Internetu. Ponieważ klient
    będzie musiał "przedstawić się" serwerowi i w jakiś sposób udowodnić, że
    jest tym za kogo się podaje, niezbędne będzie zastosowanie jakiegoś
    szyfrowania.
    Moduły WiFi ESP8266 posiadają możliwość zestawienia połączenie SSL (nie
    wiem, czy ta funkcjonalność została już zaimplementowana w firmware z
    komendami AT, ale na pewno jest dostępna w SDK). Czy któryś z
    popularnych modułów został wyposażony w taką funkcję.

    I jeśli już o tym mówimy (możliwe zresztą, że już kiedyś o to pytałem)
    to czy istnieje moduł, na który można by napisać własny soft, podobnie
    jak w przypadku ESP? Wiem, że kiedyś dostępne były moduły z
    interpreterem jakiegoś języka skryptowego. Nokia chyba wypuściła coś, do
    czego można było napisać kod w języku wzorowanym na Javie. Mi jednak
    chodzi o podejście zbliżone do tego, które zostało przyjęte przez
    twórców ESP - udostępnione SDK i możliwość kompilowania własnego
    firmware'u dla modułu...
    Jeśli potrzebuję SPI, I2C i kilku pinów GPIO, byłoby fajnie, gdyby dało
    się wyrzucić MCU z projektu i wszystko zrobić na samym module.