  • 21. Data: 2019-02-23 21:18:29
    Temat: Re: Mój silnik oleju nie pali....
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 22 lutego 2019 18:04:33 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    aby na bagnecie bylo ile trzeba.

    > Ależ napisałem - oleju nie palił więc nie był dolewany. Filtr - nie mam
    > pojęcia, czy gość odczuwał potrzebę zmiany filtra bez zmiany oleju -
    > wątpię. Ale to moje podejrzenia jedynie. Sfotografowałem, co mi pokazano
    > nie jeden raz i opowiedziałem, co mechanicy mi przekazali. Wywiadów z
    > właścicielami nigdy nie prowadziłem.Nie namawiam do niczego - nie
    > odradzam. Jedynie boki zrywam gdy takie rzeczy widuję. A co do reszty -
    > róbta co chceta.

    dolewal, nie dolewal to skad nagar?

    > To nie jest żaden nagar. Patykiem da się zebrać to coś aż do żywego
    > metalu. Na zimno ma konsystencję towotu.

    No wiec masz do czynienia nie z takim co mu oleju nie palil tylko z glupkiem co
    wogole w auto nie zagladal.

    Jakby chocby patyk oleju sprawdzil to by oleju dolal a jakby szefa castrola czytal to
    by filtr wymienil. I 300kkm by zrobil i sprzedal jako 170kkm. I nastepny na forum by
    napisal ze hindy ciulate bo po 170kkm do kapitalki trzeba ;)

  • 22. Data: 2019-02-23 22:00:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > I tu jest problem.
    Wnioski nie są moje lecz cytowane. Wyjaśnię w czym rzecz. Mam
    zaprzyjaźniony warsztat samochodowy, w którym naprawiam moje auta od
    lat. Widziałem w nim przypadkiem efekty jakie wniósł gęsty jak galaretka
    olej w Mercu S500 i opisałem to tutaj. To spowodowało jedynie odruchy
    lekceważenia wśród grupowiczów. Nikomu i niczemu galaretka nie powinna
    szkodzić, to zwykły stan oleju - taka była konkluzja. Poprosiłem szefa
    firmy by dał mi znać gdy znajdzie kolejny przypadek long-life'owca. No i
    znalazł się dość szybko. W tym konkretnie m.in. ukręcił się wał
    wykorbiony (zapytałem się o prawidłowe nazewnictwo). Cylindry wymagają
    przetoczenia bo są porysowane i przegrzane tłoki. Przy demontażu tłoki
    trzeba było niemalże wykuwać.

    Jeżeli to norma w silnikach, to ok. Nie będę dyskutował bo się nie znam.
    Ja w swoim turbo-dieslu wymieniam olej co 15 tys. Przejechałem nim grubo
    ponad 100 tys. w 3 lata a poprzedni właściciel 180 tys i wszystko gra. W
    związku z tym zamierzam się stosować do być może głupiej Twoim zdaniem
    zasady regularnej wymiany oleju i filtrów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2019-02-23 22:15:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 07:40, Cavallino pisze:

    > Ściema.
    > Co jak co, ale olej to Hondy żłopią w standardzie, nie ma opcji żeby nie
    > wymagał CZĘSTYCH dolewek.

    Możliwe, tylko cytuję.

    > Klient powiedział, że oleju nigdy nie wymienił, czy mechanik sobie to
    > sam dopowiedział?

    Nie, klient powiedział, to co zacytowałem. Auto "nie pali oleju" oraz iż
    nie wymieniał go od ponad 100 tys. km. Trzeba brać pod uwagę, że mógł
    kłamać. Operuję jedynie cytatami. Serwis nie ma żadnego interesu w
    fabularyzowaniu zdarzeń więc ryzyko kłamstwa jest niewielkie. Sami mnie
    zaprosili do oglądania tego silnika.

    Wiesz, można wyśmiewać regularną wymianę filtrów i olejów. Ja to czynię
    i auto mi służy a sporo śmigam. Nie przekonuje mnie teoria, że wszelkie
    oleje i filtry w aucie są dane raz na zawsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2019-02-23 22:19:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-02-2019 o 22:15, Marek S pisze:

> [...]

    > i auto mi służy a sporo śmigam. Nie przekonuje mnie teoria, że wszelkie
    > oleje i filtry w aucie są dane raz na zawsze.

    Tyle że TUTAJ dyskutujesz w tym temacie sam ze sobą.
    Nikt tutaj nie oponuje.
    Co najwyżej zwraca Ci się uwagę, że możesz mieszać rzeczywiste przyczyny
    problemu, z niesprawdzonymi opowieściami dziwnej treści.

  • 25. Data: 2019-02-23 22:20:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Farciarz z tego mechanika. Na kilkaset rozebranych silnikow nie widzialem tego co
    opisujesz. Pewno oleje za komuny byly lepsze. Inaczej wytlumaczyc sie tego nie da.

  • 26. Data: 2019-02-23 22:21:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 21:18, s...@g...com pisze:

    > No wiec masz do czynienia nie z takim co mu oleju nie palil tylko z glupkiem co
    wogole w auto nie zagladal.

    Nie wykluczam. W końcu to tylko cytat jego słów.

    > Jakby chocby patyk oleju sprawdzil to by oleju dolal a jakby szefa castrola czytal
    to by filtr wymienil.

    No ok. Ale z drugiej strony nie zatarłem ani turbiny, ani skrzyni
    biegów, ani obu mostów wymieniając regularnie oleje i filtry. Nie
    dosypuję drewnianych wiórów także. Jeżdżę sporo i lubię docisnąć gaz do
    dechy na rozgrzanym silniku. Nie odnotowuję żadnych negatywnych efektów
    tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2019-02-23 22:28:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 07:01, Peter pisze:

    > w temacie oleju LL zdecydowałem sie jednak spuścić olej po 5tys od
    > wyjazdu z fabryki, nie czekać na 10tys kiedy to trzeba wg książki udać
    > się na przegląd
    >
    > i faktycznie olej na dnie miski po spuszczeniu świecił kawałkami metalu

    Być może w/g wielu grupowiczów jestem upośledzony uważając iż kawałki
    metalu w oleju szkodzą silnikowi. Z tego, co obserwuję, to panuje ogólna
    akceptacja ku temu.

    > no ale skoro tak producenci teraz ustalili że pierwszy przegląd nie po
    > 1000 czy 2000 jak kiedyś (w dawnych czasach) to ... wtf

    Jak dla mnie wtf oznacza, że masz zmienić auto jak najszybciej po
    zakupie. Jeśli śmiesz zadbać o wymianę oleju i filtrów w niedotartym
    silniku przed upływem pierdyliona km, to tym samym działasz na
    niekorzyść marketingu. Jesteś czarną owcą :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2019-02-23 22:32:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 20:53, Irokez pisze:

    > zdrówko

    Niniejszym mocno narażasz się tym, co uważają, że olej i filtry są
    wieczne ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2019-02-23 22:37:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 22:19, Cavallino pisze:

    > Tyle że TUTAJ dyskutujesz w tym temacie sam ze sobą.
    > Nikt tutaj nie oponuje.

    Nie nawiązuje do "tutaj" w sensie wątku lecz paru wypowiedzi z
    przeszłości, które sygnalizują iż oleje są wieczne i nie należy ich
    wymieniać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2019-02-23 22:43:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 22:21, Marek S pisze:

> [...]
    > dosypuję drewnianych wiórów także. Jeżdżę sporo i lubię docisnąć gaz do
    > dechy na rozgrzanym silniku. Nie odnotowuję żadnych negatywnych efektów

    Jestem zwolennikiem regularnej wymiany oleju, ale czy nie przyszło Ci
    do głowy, że takie same rezultaty osiągnąłbyś wymieniając
    te oleje kilka razy rzadziej?
    Ty wymieniasz co 15 tys - jest sporo modeli z proponowaną przez producenta
    wymianą co 30 tys to znaczy, że pewnie 60 tys spokojnie przejedzie.
    Prosty rachunek a tu flejm, że hej.