  • 31. Data: 2019-02-23 23:24:38
    Temat: Re: Mój silnik oleju nie pali....
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Farciarz z tego mechanika. Na kilkaset rozebranych silnikow nie widzialem tego co
    opisujesz. Pewno oleje za komuny byly lepsze. Inaczej wytlumaczyc sie tego nie da.

    Ok, rozumiem. U nich przerób aut jest wysoki - średnio 1 auto co 30
    minut - jak wizualnie oceniam. Co miesiąc trafia się podobne do
    opisanego. Poprosiłem o egzemplarz Janusza oszczędzania na oleju i
    otrzymałem szybciutko. Co chwilę miałbym okazję do podobnych fotek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 32. Data: 2019-02-23 23:33:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 22:43, cef pisze:

    > Jestem zwolennikiem regularnej wymiany oleju, ale czy nie przyszło Ci
    > do głowy, że takie same rezultaty osiągnąłbyś wymieniając
    > te oleje kilka razy rzadziej?

    Ależ oczywiście, że tak! W końcu nie wygrałem w totka. Turbiniarze, po
    wymianie turbiny powiedzieli mi - nie idź tą drogą. Oni olejów nie
    wymieniają więc nie mają w takim doradztwie interesu. To samo
    powiedziano mi w w/w firmie, która wymienia oleje. Serwis ASO pomijam,
    bo oni mają dyspozycja z góry i zalecają wymianę co 20 tys.

    > Ty wymieniasz co 15 tys - jest sporo modeli z proponowaną przez producenta
    > wymianą co 30 tys to znaczy, że pewnie 60 tys spokojnie przejedzie.
    > Prosty rachunek a tu flejm, że hej.

    Możliwe, że przejedzie 60 tys. a po 120 będzie generalka po zatartym
    silniku...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 33. Data: 2019-02-24 07:57:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-02-2019 o 22:37, Marek S pisze:

    > Nie nawiązuje do "tutaj" w sensie wątku

    Ja też nie.
    Chodziło mi o grupę.

    > lecz paru wypowiedzi z
    > przeszłości, które sygnalizują iż oleje są wieczne i nie należy ich
    > wymieniać.

    Może czytasz niewłaściwych autorów.
    U mnie kapelusznicze odpady, albo wydziwy w rodzaju kogutka okupują
    kibel, więc nie widziałem tego typu kwiatków.
    Nie wszystko warto brać na poważnie.

  • 34. Data: 2019-02-24 07:58:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-02-2019 o 22:43, cef pisze:

    > Jestem zwolennikiem regularnej wymiany oleju, ale czy nie przyszło Ci
    > do głowy, że takie same rezultaty osiągnąłbyś wymieniając
    > te oleje kilka razy rzadziej?

    Dokładnie.
    Ja robię tak jak producent przykazał (obecnie 30 kkm/2 lata), nie
    brandzlując się marką oleju (ma mieć tylko parametry jak w instrukcji,
    plus cena jak najniższa) i też nigdy nie miałem problemów z tego tytułu.

  • 35. Data: 2019-02-24 09:24:46
    Od: p...@g...com

    Wieczne są jak ktoś mało jeździ. Znajomy robi 15-20 tkm dieslem rocznie i przysięgnie
    na święty obrazek że częsta wymiana oleju to przesąd. Ja klepie powyżej 60 tkm
    rocznie czyli olej i filtr min 2-3 razy w roku i olewam opowieści takich mądrali bo
    każde auto oddawałem sprawne przy przebiegu ponad 400 tkm. Ale co ciekawe olej
    potrafi wziąć nawet 1.2 TSI jezdzone w trybie PSJ z żenującym przebiegiem niecałych
    10 tkm rocznie.

  • 36. Data: 2019-02-24 11:18:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 lutego 2019 23:24:45 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
    > Ok, rozumiem. U nich przerób aut jest wysoki - średnio 1 auto co 30
    > minut - jak wizualnie oceniam.
    Serwisujesz Swojego Merca pod namiotem przed Auchan?Bo tylko tam widywałem przerób 2
    auta na godzine
    Ale oni opony ponoć wymieniają
    Nie tak dawno pisałeś że serwis Merca wychodzi Ciebie 8tys rocznie, to może
    faktycznie w takich pit-stopach go serwisujesz co to 30 minut i wypad
    Wtedy te 8tys na rok ma uzasadnienie;)

    Co miesiąc trafia się podobne do
    > opisanego. Poprosiłem o egzemplarz Janusza oszczędzania na oleju i
    > otrzymałem szybciutko. Co chwilę miałbym okazję do podobnych fotek.

    Jesteś taki typ że się nie dasz przekonać
    Wszyscy w tym wątku Tobie piszą że z tym silnikiem ze zdjęcia to jakaś lipa a Ty
    swoje
    Nie wiem jak w Mercach ale np. w multipli jak michą w kamień walnąłem i olej wyciekł
    to czerwona kontrolka się zapaliła i jeszcze kalkulator pokładowy(w Mercach takie
    sa?)zasugerował po niemiecku żebym dalej nie jechał.
    A zdjęcia które wstawiłeś- raczej nikt normalny nie uwierzy że to w wyniku
    niezmieniania oleju. No chyba ze ktoś normalnego oleju nie lał tylko jakies drogie
    wynalazki
    Kapelusznika Plonk Cavalino to grupowy idiota nie tylko drogowy jak sadzę ale wyżej
    jeden mądry post napisał-jak już zmieniać olej to lać taki oaa auta sugeruje i
    najtańszy z wyszukiwarki. Wszystkie wg tych samych norm robione w końcu sa.
    5 litrów oleju z Orlenu w Biedronce ostatnio ok 50zł kosztowało, za wymiane na
    warsztacie raczej więcej jak 30zł nie skasują wiec w stówce się spokojnie można
    zmiescić

  • 37. Data: 2019-02-24 13:22:32
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-23 o 12:39, cef pisze:

    > A dlaczego miałby to byc płyn?

    Bo właśnie tak często się zdarza.

  • 38. Data: 2019-02-24 13:26:27
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-23 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun c...@j...ru ...

    > To miałes jakies mega szczescie chyba...

    Możliwe, ja traktuję to jako normę. Choć gdybym planował kupić jakąś
    Hondę to brałbym pod uwagę to że takie silniki mają zapotrzebowanie nie
    tylko na paliwo.

  • 39. Data: 2019-02-24 13:26:45
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Nie zgaduj tylko mysl. Jesli cylinder jest posmarowany olejem i pojawi sie w nim
    ogien i temperatura powyzej 2000 stopni Celsjusza to troche oleju sie spali czy nie
    spali? Caly sie nie spali bo warstwa bardzo cienka i od jednej strony chlodzona. Caly
    nie moze sie spalic bo tlok w gore by na sucho sie przemieszczal i po dziesieciu
    minutach nie bylo by pierscieni. Poza tym skad sie bierze czarny pigment w oleju?
    Swiezy olej jasno zolty do ciemno zoltego. Przepracowany od ciemno brazowego do
    czarnego. Jak bys rok gotowal w garnku olej silnikowy to dokad nie przypalisz czarny
    sie nie zrobi. Ten pigment to wegiel. Pierscienie zgarniajace sa tak zaprojektowane
    zeby spalony olej zgarnialy do miski olejowej. Na warstwie spalonego oleju
    pierscienie sie nie zuzywaja bo to co spalone to czasteczki wegla a konkretnie jego
    odmiany grafitu. Czasteczki w znaczeniu chemicznym. Grafit sliski bo z nim oleje i
    smary robia. Silnik na bardzo przepracowanym oleju jest trudny do zatarcia na
    panewkach bo wal slizga sie na oleju i dodatkowo graficie. Dlatego w literaturze
    fachowej napisali ze przez pierwszy tysiac kilometrow swiezy olej ma kiepskie
    wlasnosci smarne. Nabiera ich dopiero jak sie ubrudzi grafitem.

    Ale zdajesz sobie sprawę że tłoki lubią posiadać również i pierścienie
    zgarniające? Teoria nr 2 - klarowność oleju - mam diesla przy którym
    przebieg około 130tys km diagnosta określił jako fantastykę (bo to jego
    zdaniem przy takim roczniku jest to niemożliwe), mam nowszą brykę na
    benzynę, mało tego ma jeszcze dodatkowo gaz o przebiegu lekko ponad
    100tys. Pewnie wielce byś się zdziwił gdybym Ci pokazał próbki z
    bagnetów olejowych obu aut. Diesel - olej (po 2 latach od wymiany)
    prawie jak pozostałe nieużywane resztki w bańce - benzynka - wizualnie w
    kolorze przypomina smolę. Czy możemy z tego wyciągać jedyne daleko idące
    wnioski - moim zdaniem - NIE. Kolor oleju to pochodna wielu spraw, nie
    tylko samego przepracowania. Bo w benzynowcu wystarczy przejechać parę
    kilometrów po wymianie a wygląd jest gorszy niż po kliku latach
    przepracowanych w( moim) dieslu.

    Teoria nr 3, - na oleju przepracowanym silnik bardzo łatwo może się
    zatrzeć, ponieważ rzadka jego konsystencja sprawia że w obwodzie
    smarowania trudno utrzymać odpowiednie ciśnienie. Sąsiad w swoim Audi B1
    i nigdy nie wymienianym olejem uważał że w silniku siedzą skrzaty - przy
    pracy na wolnych obrotach pomrugiwała kontrolka oleju, włączał światła
    to kontrolka zapalała się na stałe. Wymieniłem mu olej i sprawa się
    wyjaśniła, a wszyscy, łącznie ze mną sądzili że auto nadaje się już
    tylko na złom.

  • 40. Data: 2019-02-24 13:27:48
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-23 o 20:53, Irokez pisze:

> [...]
    > momencie możesz sobie w kółko te filtry na nowe wymieniać a i tak nie
    > pojedzie bo po kilku sekundach od odpalenia zatkany i zabezpieczenie
    > wywala pompy.
    > Raz taki był test robiony i sobie ustaliliśmy interwał bezpieczny na
    > wymianę, licznik motogodzin odlicza i daje znać.
    > I za każdym razem zbliżając się do niego widzę jak olej wygląda i jaką
    > ma konsystencję i co się z nim zaczyna dziać i tak niezmiennie od 10
    > lat. Jak zignorujesz po pewnym czasie sytuacja z testu się powtarza.
    > Więc chyba do tego oleju ktoś Ci wodę dolewał bo myślał że galaretę

    Żadna teoria a czysta praktyka. Od jakiegoś czasu olejami w autach sam
    się zajmuję. I wcale nie muszę pytać ile było przejechanie i kiedy była
    poprzednia wymiana. Mocno przepracowany olej z silników spalinowych ma
    swoje cechy,.