  • 21. Data: 2017-10-22 02:03:16
    Temat: Re: Nexeny na zimę
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Oct 2017 20:22:05 +0200, Axel napisał(a):

    > Mam zimówki Nokiany i są raczej przeciętne.

    Na śniegu, na mokrym, czy ogólnie?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 22. Data: 2017-10-22 14:41:45
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2017-10-20 o 21:08, Maciek pisze:

    > W najnowszym "Auto Świecie" jest test, co prawda 185 i R15, ale pojęcie
    > daje.
    > Dębica jest najlepsza na śniegu, ale najgorsza na mokrym asfalcie i
    > przecietna na suchym. W teście jest też Uniroyal, Vredestein i ze dwie
    > marki premium.

    A jak się to ma do tych nowych unijnych etykiet na oponach? Pokrywają
    się te wyniki? :) Tak się zastanawiam - warto wg tych etykier podejmować
    decyzję, czy machloje jak wszędzie?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

    ---
    Avast.

  • 23. Data: 2017-10-22 19:53:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Oct 2017 14:41:45 +0200, Dykus napisał(a):

    > A jak się to ma do tych nowych unijnych etykiet na oponach? Pokrywają
    > się te wyniki? :) Tak się zastanawiam - warto wg tych etykier podejmować
    > decyzję, czy machloje jak wszędzie?

    Nie pokrywają się. Wg etykiety Dębica jets oponą świetnie hanmującą na
    mokrym (B), a wg testu jest katastrofa (chyba 17 metrów straty do lidera).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 24. Data: 2017-10-23 12:09:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Fri, 20 Oct 2017 18:03:14 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >pojęcie
    >daje.
    >Dębica jest najlepsza na śniegu, ale najgorsza na mokrym asfalcie i

    Kiedys widzialem porownanie praktyczne i Debica bezapelacyjnie
    wygrala.
    A kolega ktory je mial ... na problemy po deszczu nie narzekal.
    Bo na suchym asfalcie to kazda dobra :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-10-23 12:11:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Oct 2017 12:09:10 +0200, J.F. napisał(a):

    > Bo na suchym asfalcie to kazda dobra :-)

    Trudno to rozstrzygnąć - testy mówią co innego. Na pewno wiele zależy od
    samochodu i kierowcy, ale niestety nie mogę wypożyczyć opon do testów ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 26. Data: 2017-10-23 12:26:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Trudno to rozstrzygnąć - testy mówią co innego.

    W ADAC juz od dawna przestali podawac konkretne liczby :-)

    >Na pewno wiele zależy od samochodu i kierowcy, ale niestety nie mogę
    >wypożyczyć opon do testów ;)

    Kierowca ma dopasowac predkosc do samochodu i opon, co na suchym
    asfalcie raczej nie jest problemem :-)
    Gorzej, jak sie jedzie za ambitnym kolega na dobrych oponach :-)

    Na szczescie na naszych drogach kolege dosc szybko cos przyblokuje :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-10-23 13:53:12
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Maciek" wrote in message

    > Na śniegu, na mokrym, czy ogólnie?

    Ogólnie. Dunlopy Winter Sport 3D, które miałem wcześniej sprawowały się
    lepiej.

    --
    Axel

  • 28. Data: 2017-10-23 13:59:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Oct 2017 12:26:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > Kierowca ma dopasowac predkosc do samochodu i opon, co na suchym
    > asfalcie raczej nie jest problemem :-)

    Problemem jest ten moment, kiedy nagle poznajesz granice możliwości swoich
    opon, umiejętności i systemu ESP.

    Dam ci przykład z dzisiaj - jechałem w deszczu kijawką na wspomnianych
    michelinach latitude i były miejsca, gdzie przy hamowaniu włączał mi się
    abs. Na oko nie do odróżnienia od innych, ale jednak nawierzchnia mniej
    przyczepna. Dlatego nie chcę się świadomie decydować na oponę, która ma
    mankamenty.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 29. Data: 2017-10-23 14:43:56
    Od: p...@g...com

    --Kiedys widzialem porownanie praktyczne i Debica bezapelacyjnie wygrala.
    A kolega ktory je mial ... na problemy po deszczu nie narzekal. Bo na suchym asfalcie
    to kazda dobra :-)

    Debica to Goodyear a wiadomo ze ksiegowi w duzych firmach lubia oszczedzac wiec
    topowy bieznik po paru sezonach laduje w przedziale ekonomicznym, na forum ktos pisal
    ze mieszaja tez pomiedzy krajami czyli przykladowo debica presto hp to minimalnie
    zmodyfikowana Sava (tez Goodyear) kombinuja tez ze skladem mieszanki np Ultra Grip
    7/8 czy 8/9 i juz klient musi kupic nowe opony :-)

  • 30. Data: 2017-10-23 14:55:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >swoich
    >opon, umiejętności i systemu ESP.
    >Dam ci przykład z dzisiaj - jechałem w deszczu kijawką na

    Ale pisalem o suchym :-)

> [...]
    >mniej
    >przyczepna. Dlatego nie chcę się świadomie decydować na oponę, która

    Jasna sprawa, choc jak widzisz - ABS troche pracowal, ale nie miales
    wiekszych problemow.

    Z tymi wynikami na mokro tez dziwnie bylo - jezdze na calorocznych
    Navigatorach, co to etykiecie maja przyczepnosc na mokro E, a IMO nic
    im nie brakuje.
    Etykieta powinna byc chyba rzetelna ?
    Juz troche zuzyte, a nadal IMO dobrze trzymaja ... tylko jak to
    obiektywnie ocenic ?

    A teraz to juz w ogole ciekawostka
    http://www.debica.com.pl/opony/_14?tt=102
    przyczepnosc od B do F w zaleznosci od rozmiaru.

    Biezniki dwa rozne maja, ale korelacji nie widze wcale ...
    Rynek wymogl modele z B, tak im po prostu wyszlo, mocno przypadkowe te
    wyniki ?

    Miedzy B a F roznica w liczbach jest spora.

    J.