  • 31. Data: 2017-10-23 15:02:21
    Temat: Re: Nexeny na zimę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:8d2e55f9-e165-45ed-85ce-f0f86b2648ac@go
    oglegroups.com...
    >--Kiedys widzialem porownanie praktyczne i Debica bezapelacyjnie
    >wygrala.
    >A kolega ktory je mial ... na problemy po deszczu nie narzekal. Bo na
    >suchym asfalcie to kazda dobra :-)

    >Debica to Goodyear a wiadomo ze ksiegowi w duzych firmach lubia
    >oszczedzac wiec topowy bieznik po paru sezonach laduje w przedziale
    >ekonomicznym, na forum ktos pisal ze mieszaja tez pomiedzy krajami
    >czyli przykladowo debica presto hp to minimalnie zmodyfikowana Sava
    >(tez Goodyear)

    Kiedys bym napisal ze Czesi/Slowacy musza miec dobre opony zimowe ...
    ale mialem Barum Polaris i nie napisze :-)

    Wiec "Sava" to zaden argument :-)

    J.

  • 32. Data: 2017-10-23 15:23:54
    Od: p...@g...com

    --Wiec "Sava" to zaden argument :-)

    akurat debica presto hp to opona letnia :-)

    debica frigo 2 ukladem bieznika przypomina stary UG5 a mieszanka pewnie doskonalsza

  • 33. Data: 2017-10-23 15:43:49
    Temat: Re: Nexeny na zim?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Oct 2017 13:20:38 +0200, miumiu napisał(a):

    > Mialem do niedawna bieznikowane na wzor Nokian Hakapelitta i moglbym w nich
    > pod stok narciarski podjezdzac. Wytrzyma?y bodajze 4 sezony.

    Na podjazdach to nie mam zasadniczo problemów nawet z przeciętnymi na
    śniegu Kleberami. Goorzej ze zjazdami i trzymaniem bocznym - tragedii nie
    ma, ale myślę, że można poszukać czegoś lepszego.
    Na razie padło na Uniroyal MS 77.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 34. Data: 2017-10-24 15:32:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <n...@s...mu> napisał w wiadomości

    > "Maciek" wrote in message

    > Mam zimówki Nokiany i są raczej przeciętne.

    No właśnie. Rozmawiałem ze znajomym gumiarzem i mówił, że wyjątkowo dużo
    reklamacji mają, podobno tracą własności i "geometrię" po roku
    leżakowania.
    Polecał mi micheliny, goodyeary oraz dunlopy - że żadnej reklamacji nie
    było. Tak samo toyo, hankooki oraz yokohama, ale tych sprzedaje mniej.
    Przestrzegał przed kleberami, nokianami i dębicami - w każdym przypadku
    nie było mowy o ich wlasnościach czy możliwościach, tylko o tym, czy
    klienci wracają po jakimś czasie z pretensjami. (Klebery miałem i mogę
    potwierdzić. Z drugiej strony - kupiłem kiedyś auto z dębicami, chyba
    ośmioletnimi i na śniegu dawały wciąż radę.). O inne nie pytałem.
    Twierdził, że w tym roku już nie sprzedaje nokianów, kleberów i dębic.
    Może po prostu nie "idą" tak dobrze jak inne, może za małą ma marżę...
    Nie wiem, stwierdził, że ma jeszcze dębice na stanie, ale kolejnych już
    nie zamawia, a nokianów i kleberów już nawet nie ma i nie będzie
    zamawiał, nie chce się użerać z klientami.

    --
    Yogi(n)

  • 35. Data: 2017-10-24 15:42:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >kleberów i dębic.
    >Może po prostu nie "idą" tak dobrze jak inne, może za małą ma

    No wlasnie ... nie wiadomo :-(

    >Nie wiem, stwierdził, że ma jeszcze dębice na stanie, ale kolejnych
    >już nie zamawia, a nokianów i kleberów już nawet nie ma i nie będzie
    >zamawiał, nie chce się użerać z klientami.

    We Wroclawiu to gumiarze w ogole maja malo opon na stanie, ale "na
    jutro moga byc".
    Za to od jednego slysze "Crossclimate nie mamy w ofercie ... za
    drogie, za rzadko ludzie wybieraja".
    I ciekawym - wniosek jego ulubionej hurtowni, czy po prostu w innej
    malo bierze (bo za drogie) i rabatu dobrego nie ma :-)

    J.

  • 36. Data: 2017-10-29 23:47:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > I ciekawym - wniosek jego ulubionej hurtowni, czy po prostu w innej
    > malo bierze (bo za drogie) i rabatu dobrego nie ma :-)

    Niezależnie od wszystkich okoliczności i teorii, kupiłem dunlopy winter
    sport 5. Kupiłem online, bo nawet płacąc dodatkowo za transport i
    założenie/wyważenie jestem ok. 150 zeta do przodu. A dokładnie 142 PLN.

    --
    Yogi(n)

  • 37. Data: 2017-10-31 06:27:15
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    W dniu 21.10.2017 o 23:11, Maciek pisze:

    > Do FWD, RWD czy AWD?

    Jakby Cię jeszcze interesowało.
    Jak mówiłem, tak kupiłem, przejechałem na nich pół Polski z orkanem
    Grzegorzem i ścianą deszczu. Wczoraj ze setkę w warunkach
    miejskich/podmiejskich.

    Na mokrym zaje...cie. Aquaplaning dla nich nie istnieje, testowe
    awaryjne hamowania bajka, bez uślizgów z pasażerem na szybie przedniej.

    Ruszanie na mokrym - trzeba odczuwalnie więcej dać w "palnik" aby zerwać
    przyczepność niż w oponach letnich, któ(C)e posiadam (porównuję do
    szerszych 195/60/r15, 8letnich -opon premium GoodYear Efficientgrip,
    które uważam za niezłe, a genialne jak były nowe ;-).

    W porównaniu do Frigo przepaść pod względem przyczepności.
    "Balonowatość" prowadzenia podobna.

    Jeżeli okaże się, że na śniegu są takie jak piszą to po prostu świetna
    opona na nasze warunki jesienno-zimowe.

    Z minusów? A może z kolejnych plusów? Mieszanka gumy bardzo miękka,
    wręcz jak guma do mazania. Ciekawe ile wytrzyma i czy nie będzie
    twardnieć po 2,3 latach.
    Ściany boczne jakby delikatniejsze porównując np do Frigo, mogą być
    bardziej podatne na uszkodzenia.