  • 11. Data: 2010-01-17 08:33:39
    Temat: Re: Niestabilna pralka
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> napisał(a):

    > Cześć!
    >
    > Poradźcie mi, proszę, jak umocować pralkę automatyczną
    > w łazience. Pralka Indesit ciągle slizga się na kafelkach.

    Przemyj nóżki i podłogę acetonem.

    > Najgorzej jak jest mało prania. Próbowałem bardzo
    > wielu sposobów, włącznie z matą antypoślizgową, ale
    > nic nie jest skuteczne.
    >
    > ....już mi zaczyna klejenie chodzić po głowie... :-)

    Zamiast kleju, wypróbuj to:
    http://www.modest.com.pl/sklep.pl?c=l--tiplanti
    http://www.kdc.pl/Spray-antyposlizgowy-Ice-grip_p700
    533000.html

    Mozna przykleić (przykręcić) ogramiczniki w postaci miseczek, lub pierscieni.

    WM

  • 12. Data: 2010-01-17 09:54:27
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

> [...]
    > Najgorzej jak jest mało prania. Próbowałem bardzo
    > wielu sposobów, włącznie z matą antypoślizgową, ale

    To musisz tak:
    1) zaobserwowac, w ktora strone pralka sie slizga i z jaka predkoscia;
    2) na podstawie masy pralki i predkosci slizgania wyliczyc
    wspolczynnik tarcia statycznego i dynamicznego;
    Jezeli pralka wykonuje ruchy Browna, to musisz
    zastosowac wzory Einsteina-Smoluchowskiego.
    3) zerwac kafelki z podlogi
    4) zrobic wylewke o nachyleniu takim, zeby skladowa pozioma sily
    grawitacji dokladnie rownowazyla sile sciagajaca pralke.
    W obliczeniu nachylenia pomoze ci wlasnie obliczenie wspolczynnika tarcia.
    Nachylenie nowej wylewki oczywiscie musi byc takie, zeby wznosola sie
    w kierunku, w ktorym dotychczas jechala pralka.
    4) polozyc na nowo kafelki, na razie na sucho
    5) dokonac eksperymentalnej kontroli obliczen (2-3 prania)
    6) ostatecznie umocowac kafelki, dokonujac ewentualnych korekt nachylenia
    za pomoca grubszej lub cienszej warstwy kleju.

    Sposob drugi:
    1) Z plaskownika 40 mm (grubosc 8-10 mm) musisz pospawac obejmy
    na pralke, w srodku wylozone jakims filcem lub guma, zeby sie pralka
    nie podrapala
    2) w scianie wykuwasz odpowiednie otwory i na cement kotwisz w nich uchwyty,
    tez z w.w. plaskownika. Ewentualnie uchwyty mocujesz kolkami rozporowymi
    ze srubami M16
    3) Kotwy z obejmami sa laczone na zawleczki, zeby latwo odlaczyc
    (tzn. kotwa i obejma maja otwory, w ktore wchodzi zawleczka
    (doradzam zawleczke ze sruby m12). Ewentualnie mozna zrobic taki system, jak
    dla klodek w piwnicach: szczelina w obejmie nakladana na uszko w kotwie w
    scianie
    i w to wchodzi zawleczka

    Sposob trzeci: wynajac ruskiego na godziny, niech trzyma
    pralke w czasie prania.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 13. Data: 2010-01-17 09:55:54
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > To nie to...
    > Blokady były już zdejmowane conajmniej trzykrotnie... :-)

    Probuj dalej, nie zniechecaj sie. Za ktoryms razem sie uda...

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 14. Data: 2010-01-17 09:59:05
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Sposob trzeci: wynajac ruskiego na godziny, niech trzyma
    > pralke w czasie prania.

    Za-omnialem o sposobie czwartym: dorob pralce kolka i odbojniki, dlugi kabel
    zasilajacy i niech sobie jezdzi, gdzie chce.
    Po praniu zaturlasz ja do kąta.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 15. Data: 2010-01-17 13:25:31
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On nie, 17 sty 2010 10:59:05 in article news:<hiumvn$4nh$1@inews.gazeta.pl>
    pluton wrote:

    > Za-omnialem o sposobie czwartym: dorob pralce kolka i odbojniki, dlugi kabel
    > zasilajacy i niech sobie jezdzi, gdzie chce.
    > Po praniu zaturlasz ja do kąta.

    W takim rozwiązaniu może być problem, jak zablokuje drzwi :)

  • 16. Data: 2010-01-17 13:49:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 13:25:31 +0000 (UTC), Mirek napisał(a):

    > W takim rozwiązaniu może być problem, jak zablokuje drzwi :)

    To jeszcze z tyłu elastyczna lina i kotwą do ściany ;)

    A jak na dole przymocujesz szmaty, to jeszcze łazienkę posprząta.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2010-01-17 14:20:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jan 2010 10:54:27 +0100, pluton wrote:
    >Sposob trzeci: wynajac ruskiego na godziny, niech trzyma
    >pralke w czasie prania.

    Kombinujecie, a sila jest znikoma.
    pare gum/sprezyn/pianek gdzies z boku zapewnia stabilnosc.

    J.

  • 18. Data: 2010-01-18 06:24:05
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-01-17 10:54, pluton pisze:

> [...]
    > dla klodek w piwnicach: szczelina w obejmie nakladana na uszko w kotwie w

    Wszystkie śruby ekstra utwardzane, ma się rozumieć :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2010-01-18 07:42:23
    Od: "Nikto" <n...@T...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wielu sposobów, włącznie z matą antypoślizgową, ale
    > nic nie jest skuteczne.
    >
    > ....już mi zaczyna klejenie chodzić po głowie... :-)

    Wina tkwi w pralce.Moja nawet na wirowaniu jest stabilna i nawet nie
    zakołysze. Sprawdz jej stan techniczny. Może sprężyna jakaś spadła
    mocująca,może amortyzator się poluzował,lub jest zepsuty...
    Jeśli chodzi o stabilizację to wypoziomować ,ustawić nóżki sztywno
    [dokręcone i zblokowane],ewentualnie [nie jestem pewien]może dwustronna
    taśma klejąca dość gruba i przykleić tym nóżki po wcześnieszym odtłuszczeniu
    miejsc klejenia ?

    Nikto

  • 20. Data: 2010-01-19 13:53:38
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

> [...]
    > wielu sposobów, włącznie z matą antypoślizgową, ale
    > nic nie jest skuteczne.
    >
    > ...już mi zaczyna klejenie chodzić po głowie... :-)

    Mata zapobiega poślizgowi, ale nie tłumi drgań, które powodują ruchy pralki.
    Ja swoją bestię załatwiłem w ten sposób, że kupiłem gumową wycieraczkę (do
    wycierania nóg pod drzwiami) - taką dość grubą (ze 2-3 cm) z okrągłymi
    otworami. Coś ok. 18 zł w markecie budowlanym.
    Pomogło. Już nie zwiedza łazienki, a przynajmniej nie aż tak...
    Tomek