  • 201. Data: 2018-07-23 06:59:59
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jest obowiazek meldunkowy, czy to tak trudno zrozumiec. Jest wiele
    > obowiazkow. Obowiazek szkolny, obowiazek robienia badan okresowych
    > jak ktos pracuje, obowiazek obrony Polski, obowiazek posiadania
    > uprawnien do prowadzenia pojazdow mechanicznych, obowiazek
    > wyplacania wynagrodzen pracownikom itd. Obowiazek meldunkowy jest
    > chyba najlatwiejszym i bezkosztowym obowiazkiem jaki ma obywatel do
    > spelniania. To gdzie jest problem?

    Problem tej dyskusji jest taki, ze nie rozumiesz o czym jest mowa.
    A mowa jest o proporcjonalnosci działań, o ułatwianiu zycia obywatelowi,
    o przeswiadczeniu ze jak coś nie zagrało to zawsze jest wina obywatela...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 202. Data: 2018-07-23 08:39:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lipca 2018 21:49:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To gdzie jest problem?
    Problem jest w tym że nie zawsze adres zameldowania musi być dla obywatele tym samym
    adresem co adres do korespondencji
    Ja np. wolałbym aby korespondencja przychodziła na inny adres niż mój zameldowania.
    Aczkolwiek pod adresem zameldowania tez nie zginie
    Powinna być prosta, nieuciążliwa dla obywatela możliwość zmiany adresu do
    korespondencji
    Bo zmiana adresu zameldowania to trochę więcej zachodu

  • 203. Data: 2018-07-23 08:50:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lipca 2018 18:00:03 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Gdyby jeszcze potem w epuapie była mozliwosc ustawienia powiadomiec na
    > mail, koma etc...
    > Ciekawe...

    Tak to by było idealnie. Ale jeszcze nie ten czas- jeszcze papierowe listy,
    potwierdzenia odbioru pieczątki itp. swoją moc mają
    Na razie wystarczyłaby możliwość prostej nieuciążliwej możliwości zmiany adresu do
    dostarczania papierowych listów
    Mail, epuap byłoby super ale to jeszcze nie ten czas chyba.

  • 204. Data: 2018-07-23 09:25:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >zmiany adresu do dostarczania papierowych listów
    >Mail, epuap byłoby super ale to jeszcze nie ten czas chyba.

    Czas juz nastapil, tylko zeby jeszcze urzedasy to wygodnie dla
    obywatela zrobily.

    mail moze zginac w spamie, i skonczy sie tak, ze bedziesz musial swoja
    e-skrzynke odwiedzac co tydzien.

    Bo ustawic, ze maja wyslac papier, sms i e-mail, to sie chyba nie da.

    Podobnie w e-sadzie - jak sie juz raz zdecydujesz na odbior
    elektroniczny w sprawie, to pismo nie przyjdzie.

    J.

  • 205. Data: 2018-07-23 09:31:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Kapelinder napisał:
> [...]
    >Ja np. wolałbym aby korespondencja przychodziła na inny adres niż mój
    >zameldowania. Aczkolwiek pod adresem zameldowania tez nie zginie

    Czy to nie Lis nie zobaczyl powiadomienia, mimo ze przyszlo na adres
    zamieszkania ?

    Jeszcze trzeba dobrze z zona zyc, zeby nie odlozyla na kupke i nie
    stwierdzila "swoja korespondencje sam sobie czytaj".

    >Powinna być prosta, nieuciążliwa dla obywatela możliwość zmiany
    >adresu do korespondencji

    Np jakby zona zdecydowala sie na rozwod :-)

    J.

  • 206. Data: 2018-07-23 10:02:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2018 09:31:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Np jakby zona zdecydowala sie na rozwod :-)
    Własnie dlatego wolałbym mięc możliwość ustawienia sobie dowolnego adresu do
    korespondencji niekoniecznie powiązanego z adresem zamieszkania.
    Do Mamy bym podał:) i Mama by mnie powiadomiła ze pozew z sadu przyszedł.

  • 207. Data: 2018-07-23 13:24:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zrobmy proporcjonalne do zarobkow i posiadanego majatku kary. Za to samo emeryt
    majacy 1100 emerytury i mieszkajacy w mieszkaniu komunalnym 100 zlotych. Ktos kto ma
    nowy lub prawie nowy dom, samochod wart 70 000 i jezdzacy na wakacje do Singapuru
    9000 zlotych mandatu. Stawka dzienna do przeliczenia na areszt to 1/30,5 wykazywanego
    dochodu.

  • 208. Data: 2018-07-23 13:38:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    9000 zlotych mandatu. Stawka dzienna do przeliczenia na areszt to 1/30,5 wykazywanego

    Bez sensu. W końcu między innymi po to się człowiek stara być bogatym,
    aby go było na więcej stać, i by więcej mógł.

    Czy cenę chleba też byś uzależnił od zarobków kupującego?

    --
    Liwiusz

  • 209. Data: 2018-07-23 13:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > wystarczyłaby możliwość prostej nieuciążliwej możliwości zmiany
    > adresu do dostarczania papierowych listów Mail, epuap byłoby super

    W jakim sensie nie ten czas?
    To o czym napisałem to ma kazda najprostsza apka, kazdy portal, kazde
    wszystko w internecie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 210. Data: 2018-07-23 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Bo ustawic, ze maja wyslac papier, sms i e-mail, to sie chyba nie da.

    No to powinno sie dac.
    Zwłaszcza np. polaczenie sms plus email zamiast papieru powinno cieszyc
    instytucje bo oszczedza na znaczku a i dostarczenie szybsze i pewniejsze.

    > Podobnie w e-sadzie - jak sie juz raz zdecydujesz na odbior
    > elektroniczny w sprawie, to pismo nie przyjdzie.

    Cóż, ja za głupie decyzje urzedników nic nie moge...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain