  • 11. Data: 2011-02-26 21:14:32
    Temat: Re: Nowe liczniki
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 26 Feb 2011 11:01:08 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ten banan to ponoc wcale nie byla taka glupota, podobnie jak
    >okreslenie marchewki owocem.
    >
    >W USA tez macie nadzor nad energetyka, a co z tego wyszlo ? Enron :-P
    >
    >A teraz wez pod uwage ze Unia nam wprowadzila swobode wyboru dostawcy
    >energii. Czyli bedac podlaczonym do jednej sieci moge wybrac komu chce
    >placic za prad. No i pieknie bo konkurencja rosnie, tylko jeden
    >problem ekonomiczny - komu placic w jakiej taryfie, komu placic za
    >przeciazenia, za utrzymywanie rezerwy itp. Bo klient ma tylko jeden
    >licznik (czasem dwutaryfowy) odczytywany co dwa miesiace.

    Ja tez mam tylko jeden licznik i 3 mozliwych dostawcow energii. I
    jakos sobie z tym tutaj radza. Bedac podlaczonym do jednej sieci. I to
    jest chyba od 10 lat. Licznik jest odczytywany co miesiac.

    A.L.

  • 12. Data: 2011-02-27 02:28:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 26, 10:14 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Ja tez mam tylko jeden licznik

    Dwukierunkowy?

  • 13. Data: 2011-02-27 04:10:50
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 26 Feb 2011 18:28:43 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >Dwukierunkowy?

    Ja energii nei wytwarzam, wiec nie mam potzreby

    A.L.

  • 14. Data: 2011-02-27 07:43:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 27, 5:10 am, A.L. <l...@a...com> wrote:

    >  Ja energii nei wytwarzam, wiec nie mam potzreby

    A co trzeba w Stanach zrobic zeby moc wytworzona domowym sposobem
    energie odprowadzac do sieci?
    Konrad

  • 15. Data: 2011-02-27 12:29:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011 23:43:14 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >A co trzeba w Stanach zrobic zeby moc wytworzona domowym sposobem
    >energie odprowadzac do sieci?

    Historia z Kaliforni
    http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2349171,0
    0.asp

    Tam sa odnosniki do wczesniejszych odcinkow.
    Ale tam moga takie akcje popierac.

    J.

  • 16. Data: 2011-02-27 15:35:00
    Od: A.L. <l...@a...com>

    <a...@g...com> wrote:

    >A co trzeba w Stanach zrobic zeby moc wytworzona domowym sposobem
    >energie odprowadzac do sieci?
    >Konrad

    Domowym sposobem?.. Pzrez pocieranie? Albo przy pomocy awaryjnego
    generatora Honda ktory mam w garazu?... I ktory dostarcza 500W?

    Zeby doatarczac prad trzeba miec: a) generator, b) urzadzenie ktore
    potrafi przetworcyc to-to na prad zmienny o odpowiedniej
    czestotliwosci i napieciu i potrafi zsynchronizowac z siecia, c) umowe
    z wlasicielem sieci przesylowej, d) umowe z producentem energii, e)
    odpowiedni licznik.

    Idea posiadania licznikow dwokierunkowych w kazdym gospodarstwie
    domowym z tego powodu ze kazde gospodarstwo mzoe produkowac pard, to
    debilizm piramidalny. Jezeli wymyslaja to biurokraci z UE, to ja
    jestem zadowolony ze jestem tu gdzie jestem.

    A.L.

  • 17. Data: 2011-02-27 15:48:27
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 27 Feb 2011 13:29:35 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2349171,0
    0.asp

    >Tam sa odnosniki do wczesniejszych odcinkow.

    System kosztyke 18 tysiecy doclow. Co mnie my wystarczylo na pokrycie
    moich kosztow energii (w dosyc duzym domu) pzrez 180 miesiecy. Do tego
    dochodza inne koszta. No i gdybym mial 18 tysiecy w gotowce, to bym
    zainwestowal. A jakbym nie mial, to musialbym wziac kredyt z banku,
    dzieki czemu owe 18 tysiecy by sie podwoilo. A ze "spzredamy
    energie"?... Cena rynkowa jest miniej wiecej 12 centow za
    kilowatogodzine i nikt wiecej nei zaplaci

    Trzeba by miec cos w glowie inaczej zeby sie na taka inwestycje
    zdecydowac. No chyba ze sie jest bogatym lewackim Kalifornijczykiem
    ktory zaplaci kazda cene zeby byc politycznie poprawnym. Albo
    "geekeim" ktory zaplaci kazda zene zeby miech technologie ktorej nikt
    inny nie ma.

    A.L.

  • 18. Data: 2011-02-27 16:33:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Feb 2011 09:48:27 -0600, A.L. wrote:
    >On Sun, 27 Feb 2011 13:29:35 +0100, J.F.
    0.asp

    >System kosztyke 18 tysiecy doclow. Co mnie my wystarczylo na pokrycie

    38 tysiecy.

    >moich kosztow energii (w dosyc duzym domu) pzrez 180 miesiecy. Do tego

    w w/w przypadku ciut mniej ale i tak ponad 12 lat .. przy obecnych
    cenach. A tu juz ropa idzie w gore :-)

> [...]
    >ktory zaplaci kazda cene zeby byc politycznie poprawnym. Albo
    >"geekeim" ktory zaplaci kazda zene zeby miech technologie ktorej nikt

    No widzisz - drobna stanowa doplata, bonus korporacyjny, zatwierdzony
    przez socjalistow cennik energii - i bogaty lewak nie czuje sie jakos
    mocno stratny. Wychodzi mniej wiecej na zero, a ma technike ktora sie
    moze pochwalic :-)
    I jeszcze pewnie cos zarobi wierszowki czy z reklam i moze nawet
    wyjdzie na tym lepiej niz w banku. Szczegolnie ze moglby zainwestowac
    w jakas przodujaca firme - Enron czy GM :-)

    Tylko ze to jest Kalifornia i tam jest sens - Slonce swieci mocno i
    dlugo, a im mocnej swieci tym wieksze zapotrzebowanie na moc. I akurat
    trafiamy w szczytowe zapotrzebowanie.

    W Polsce sens znacznie gorszy .. wrecz go nie ma. Juz chyba lepiej
    panele grzewcze polozyc i wode do mycia grzac.

    J.

  • 19. Data: 2011-02-27 17:35:13
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 09:35:00 -0600, A.L. napisał(a):

    > piramidalny. Jezeli wymyslaja to biurokraci z UE, to ja jestem
    > zadowolony ze jestem tu gdzie jestem.

    może tam gdzie jesteś ślimaki nie są rybami... :D

    --
    pzdr
    meping

  • 20. Data: 2011-02-27 18:44:57
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 27 Feb 2011 17:35:13 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki
    <k...@g...com> wrote:

    >może tam gdzie jesteś ślimaki nie są rybami... :D

    Zdecydowanie nie sa. I banan moze miec dowolna krzywizne. A marchewka
    dowolny odcien czerwieni. No i zarowke 100 watowa moge kupic.

    A.L.