  • 11. Data: 2017-03-28 17:49:10
    Temat: Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-28 o 10:51, T. pisze:

    > Precedensy były - choćby silniki Isuzu z Jelcza. O ile się nie mylę
    > fiatowskie też są montowane do fordów. Tym bardziej sprzedaż dla
    > niszowego producenta nie powinna być zagrożeniem.

    Witold Rychter opisywał, jak Tadeusz Tański na kuchence elektrycznej
    roztapiał sztabki aluminium, by sobie odlać tłok lub cylinder. Później
    sam to obrabiał.

    Jakby silniki obywały się be dodatkowej elektroniki i bez dziwnych
    wynalazków, typu EGR, to by nadal były proste i do wykonania w byle
    warsztacie od zera.

    Chociaż w zasadzie co jest prostsze: wykonanie silnika (w tym odlewanie,
    planowanie, szlifowanie, honowanie, toczenie itd), czy napisanie kawałka
    softu z mapą wtrysków?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2017-03-28 18:21:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Chociaż w zasadzie co jest prostsze: wykonanie silnika (w tym odlewanie,
    > planowanie, szlifowanie, honowanie, toczenie itd), czy napisanie kawałka

    Problemem nie jest wykonanie mechaniczne silnika i napisanie softu.
    Problemem jest wiedza jak z bardzo dużą dokładnością opisać matematycznie
    zjawiska (głównie spalania) zachodzące w silniku, aby czas opracowania
    silnika spełniającego normę EURO XX był znacząco krótszy niż czas
    obowiązywania tej normy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2017-03-28 19:22:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-28 o 11:16, J.F. pisze:

    > Nie musza robic tysiaca sztuk.
    > To ma byc rzadkie auto dla bogatych, ktorzy chca "niebanalnego auta".

    Jakbym był bogaty to wybrał bym niebanalne auto znanej i renomowanej
    firmy a nie firmy krzak czy garaż.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-03-28 19:28:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jakbym był bogaty to wybrał bym niebanalne auto znanej i renomowanej
    >firmy a nie firmy krzak czy garaż.

    Bo nie jestes bogaty :-)
    Porsche czy Ferrari ... to takie banalne :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-03-28 21:38:52
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    [...]

    I jakoś w ciągu dziewięciu lat... nie powstał żaden samochód na
    sprzedaż. Powstała za to firma, wyemitowała akcje, zbiera kapitał,
    zatrudnia zarząd, płaci pensje, pokazuje rysuneczki i modele (te
    "jeżdżące" nie jeżdżą)... Mówiąc wprost - działania pozorowane
    ukierunkowane na wydojenie kasy od "inwestorów". I tyle.
    W jednym są oryginalni - nie nazwali swojego docelowego produktu nazwą
    wywodzącą się z PRL (i to może być ich błąd!). Ale - jeśli chcieliby
    wykorzystać jakąś historyczną nazwę, to zdaje się zostały już chyba
    tylko jednoślady i pojazdy przedwojenne ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2017-03-28 23:07:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dokad jak napisales doi inwestorow prywatnych nic mi do tego. Gorzej jak by oparli
    dzialalnosc na groszu publicznym. Niemniej jednak jezdzacy samochod pokazali. Jak sa
    uczciwi, a nie mam powodow uwazac ze nie sa, to zycze im zeby sie udalo i zeby
    zarobili ciezarowke kasy. Mnie pomimo ze takiego samochodu z przyczyn oczywistych nie
    kupie w przypadku powodzenia ich pomyslu tez cos by kapnelo. Wiek emerytalny sie
    zbliza i musi ktos na moja emeryture pracowac jak ja pracowalem na czyjas.

  • 17. Data: 2017-03-28 23:13:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 28 Mar 2017 10:51:54 +0200, T. napisał(a):

    > Precedensy były - choćby silniki Isuzu z Jelcza. O ile się nie mylę
    > fiatowskie też są montowane do fordów. Tym bardziej sprzedaż dla
    > niszowego producenta nie powinna być zagrożeniem.

    Tak koncerny między sobą to różne interesy robią - ci im to, tamci im coś
    innego. A pomiędzy jeszcze wielcy dostawcy np. Bosch, Magneti Marelli,
    Denso itp.
    Ale o ile wielki z wielkim to interes zrobi, to raczej marny interes mają w
    pomocy w wystartowaniu sobie konkurencji która kto wie czy za chwilę nie
    stanie się poważna.

    Ta Syrenka z Kutna to z tego co się orientuję, to mechanicznie jest Opel
    Adam.
    Nawet jeśli przekonać by Opla żeby sprzedawał im silniki i układ napędowy,
    no to napewno Opel sprzeda to do Kutna drożej niż sprzedaje sam sobie i
    samo to już znacznie podroży taką Syrenkę, bo zarobić na niej będą chciały
    dwie firmy, a nie tylko jedna.

    A opracowywanie takich rzeczy to duży problem - po pierwsze to jest
    wszystko robione przyrostowo. Kolejną generację silników opracowuje się na
    poprzedniej, raczej się nie startuje z wymyślaniem od zera.
    Po drugie kardy - w Polsce może być bardzo trudno o ludzi z potrzebnym
    doświadczeniem i wiedzą.
    Po trzecie patenty.
    Po czwarte normy emisji - wyśrubowane tak że nikt ich obecnie nie spełnia,
    ale dla wielkich to nie problem. A nowy na rynku będzie musiał spełnić
    wszystkie, zawsze, uczciwie - po to właśnie one są.
    Po piąte konkurencja - jak ktoś wyprodukuje auto mniej więcej takie jak
    inne to mało kto to kupi. Bo jaki ma być argument za taką Syrenką a nie
    czymś znanym i sprawdzonym? Żeby ktoś to kupił musi być albo dużo tańsze,
    albo lepsze.

  • 18. Data: 2017-03-29 01:45:00
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 27.03.2017 o 21:42, RadoslawF pisze:
    /.../
    > Jak zrobią tysiąc sztuk to daj znać. Na razie to
    > tylko dwudziesta piąta zapowiedź dziwactwa z niepolską nazwą.

    Hussarya niepolska?

  • 19. Data: 2017-03-29 04:30:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-28 o 19:28, J.F. pisze:

    > Bo nie jestes bogaty :-)
    > Porsche czy Ferrari ... to takie banalne :-)

    Wytłumacz to bogatym nabywcom pojazdów tych marek.
    Bo mam wrażenie że swoją kasą zagłosowali za moja opcją.
    Kto zagłosuje za twoją ? I czy aby na pewno pieniędzmi
    a nie tylko postami w usenecie ?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2017-03-29 04:32:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-29 o 01:45, Smok Eustachy pisze:

    > Hussarya niepolska?

    Oczywiście że nie. Trzeba było nie wagarować w podstawówce.