eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-) › Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <58d9668e$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <obbpvp$9e9$1@node1.news.atman.pl>
    <58d976d4$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa6635wu0ydo$.1lbdwb6jy8lku$.dlg@40tude.net>
    <58da242c$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <obe0ll$nm5$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
    Date: Tue, 28 Mar 2017 18:21:13 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 170328-0, 28.03.2017), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 47
    Message-ID: <58da8d8d$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.72.242.154
    X-Trace: 1490718093 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15201 89.72.242.154:3742
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602617
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:obe0ll$nm5$1@usenet.news.interia.pl...
    >W dniu 2017-03-28 o 10:51, T. pisze:
    >>> Taaa... :)
    >>>
    >>> O ile jeszcze w przypadku supersamochodów można iść w miarę przetartą
    >>> ścieżką kupowania układów napędowych od innych producentów i
    >>> dopłacania za
    >>> przekroczone normy emisji CO2, to próbując wypuścić auto na rynek masowy
    >>> nie ma żadnych szans żeby jakiś inny producent chciał sprzedać własny
    >>> napęd
    >>> (hodując sobie konkurencję).
    >>>
    >>> A opracowanie własnego silnika od podstaw, który będzie konkurencyjny i
    >>> spełniał obecne normy emisji, jest tak drogie że europejskie koncerny
    >>> nie
    >>> muszą się obawiać nawet chińskiej konkurencji.
    >>>
    >>
    >> Precedensy były - choćby silniki Isuzu z Jelcza. O ile się nie mylę
    >> fiatowskie też są montowane do fordów. Tym bardziej sprzedaż dla
    >> niszowego producenta nie powinna być zagrożeniem.
    >
    > Witold Rychter opisywał, jak Tadeusz Tański na kuchence elektrycznej
    > roztapiał sztabki aluminium, by sobie odlać tłok lub cylinder. Później sam
    > to obrabiał.
    >
    > Jakby silniki obywały się be dodatkowej elektroniki i bez dziwnych
    > wynalazków, typu EGR, to by nadal były proste i do wykonania w byle
    > warsztacie od zera.
    >
    > Chociaż w zasadzie co jest prostsze: wykonanie silnika (w tym odlewanie,
    > planowanie, szlifowanie, honowanie, toczenie itd), czy napisanie kawałka
    > softu z mapą wtrysków?


    Problemem nie jest wykonanie mechaniczne silnika i napisanie softu.
    Problemem jest wiedza jak z bardzo dużą dokładnością opisać matematycznie
    zjawiska (głównie spalania) zachodzące w silniku, aby czas opracowania
    silnika spełniającego normę EURO XX był znacząco krótszy niż czas
    obowiązywania tej normy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: