  • 11. Data: 2020-02-19 11:52:31
    Temat: Re: OC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6427242b-d1bd-4be8-aabd-64b7b9a9020b@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 19 lutego 2020 11:00:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz
    napisał:
    >Kwestia czy wtedy UFG to wyłapie
    >Albo ujawnić sprzedaż po 3 latach(przedawnienie roszczeń UFG);)
    >Pewnie nikt za nas nie wie jak UFG to weryfikuje

    UFG samo troche ujawnia - sprawdzaja ciaglosc polis.

    Wiec teraz, jak ubezpieczyl, to jest szansa, ze pismo juz sie smazy

    >Pod linkiem który podałem autor wątku ma możliwość sprawdzić czy
    >polisa był(np przedłużona z automatu, pewnie nie opłacona) czy nie
    >było wcale.
    >-Jak nie było wcale to pewnie ufg to łatwo wykryje i stosowne
    >wezwanie przyśle.
    >-Jak była przedłużona a nie opłacona, a fakt sprzedaży zgłoszony po
    >zawarciu nowej polisy to zawsze jest jakaś szansa ze "system" się nie
    >połapie

    ale kluczowe, kiedy kupil - przed koncem starej polisy, czy po ..

    >-Może się kalkulować opłacić ta automatycznie przedłużona i teraz
    >wypowiedzieć z racji podwójnego OC

    IMO - lepiej nie wypowiadac, bo jak zaczna sprawdzac ... wypowiedziec
    przed koncem.
    No chyba, ze kupil po automatycznym przedluzeniu ... ale wtedy polisa
    obowiazuje niezaleznie od tego czy oplacona czy nie :-)
    ... ale moze sie ubezpieczyciel o skladke z odsetkami upomniec :-)

    J.

  • 12. Data: 2020-02-19 18:24:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 09:34, Liwiusz pisze:

    > Kupione przed, czy po czerwcu 2019?

    Tak strzeliłem, ale się dowiem dokładnie w jakim miesiącu.

    Robert

  • 13. Data: 2020-02-19 18:37:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tak strzeliłem, ale się dowiem dokładnie w jakim miesiącu.

    Dowiedz się dwóch dat - do kiedy było rzekomo ważne zeszłoroczne
    ubezpieczenie i datę zmiany właściciela auta.
    To są kluczowe informacje.

  • 14. Data: 2020-02-19 20:13:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 18:37, Cavallino pisze:

    > Dowiedz się dwóch dat - do kiedy było rzekomo ważne zeszłoroczne
    > ubezpieczenie i datę zmiany właściciela auta.
    > To są kluczowe informacje.

    Kupione auto 08.03.2019
    OC 14.03.2018 do 13.03.2019

    A nowe OC i przerejestrowanie (tymczasowy DR) z końcem stycznia 2020.

    Robert

  • 15. Data: 2020-02-19 20:27:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Kupione auto 08.03.2019
    > OC 14.03.2018 do 13.03.2019
    >
    > A nowe OC i przerejestrowanie (tymczasowy DR) z końcem stycznia 2020.

    Sprawdziłem pod podanym linkiem w Funduszu Gwarancyjnym i np. 10.10.2019
    nie był ubezpieczony.

    Robert

  • 16. Data: 2020-02-19 20:47:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Kupione auto 08.03.2019
    > OC 14.03.2018 do 13.03.2019
    >
    > A nowe OC i przerejestrowanie (tymczasowy DR) z końcem stycznia 2020.

    No to dupa blada, o ile w międzyczasie nikt nie kupił nowego
    ubezpieczenia OC.
    Tylko czekać aż się zgłoszą.

    Można było wybrnąć z sytuacji i nieprzerejestrowywać w styczniu, tylko
    odszukać sprzedającego i wypisać nową umowę.
    Kar za to by nie było, bo te obowiązują auta kupione po 1 stycznia.

    Ale teraz to już sami na siebie bata ukręciliście.

  • 17. Data: 2020-02-19 21:00:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 20:47, Cavallino pisze:
    > Można było wybrnąć z sytuacji i nieprzerejestrowywać w styczniu, tylko
    > odszukać sprzedającego i wypisać nową umowę.

    Jakoś tego nie widzę, że obecny właściciel zjawia się u poprzedniego
    (poprzedni według papierów, bo kupiony od noname :-) ) i prosi o
    podpisanie nowej umowy. Z datą styczniową, a co z i tak nieopłaconym OC?
    Gdzie tu jest (była) możliwość wybrnięcia?

    Robert

  • 18. Data: 2020-02-19 21:54:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Sprawdziłem pod podanym >linkiem w Funduszu >Gwarancyjnym i np. >10.10.2019 nie był
    >ubezpieczony.

    To rezerwę na ponad 5 tys zawiązujcie. Przedawnienie w grudniu 2023 niby ale na to
    bym nie liczył.

  • 19. Data: 2020-02-19 22:25:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 21:54, Kris pisze:

    > To rezerwę na ponad 5 tys zawiązujcie. Przedawnienie w grudniu 2023 niby ale na to
    bym nie liczył.

    Mnie w to nie mieszaj. :-)
    Chciałem pożyczyć od niego auto i tak od niechcenia zapytałem czy ma
    przegląd i OC.
    No i nie pożyczyłem.
    A co grozi kierowcy, który nie jest właścicielem i zostanie zatrzymany
    do kontroli?

    Robert

  • 20. Data: 2020-02-19 22:41:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Feb 2020 22:25:50 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > przegląd i OC.
    > No i nie pożyczyłem.
    > A co grozi kierowcy, który nie jest właścicielem i zostanie zatrzymany

    Drobiazg. Spytaj sie lepiej co grozi, jesli wypadek spowoduje.

    https://www.ufg.pl/infoportal/faces/pages_home-page/
    Page_4d98135c_14e2b8ace27__7ff0/Page_a47c431_14bed81
    a009__7fd7/Page_a47c431_14bed81a009__7fd6

    J.