  • 91. Data: 2018-10-31 10:56:38
    Temat: Re: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Od: ń <k...@t...sie>

    A ona nie zapomina?

    BTW łezka się kreci za Ekspertem ;-))
    Będziemy mieli co w Niebie opowiadać :-D

    Czy Tam są komputery?????
    :-o

    -----

  • 92. Data: 2018-10-31 15:00:24
    Od: z <...@...pl>

    > IMO nie napisałeś, jakie to urządzenia a ja wyjaśniłem
    > co najmniej dwa razy -- inne urządzenia mogą przesuwać
    > w fazie prąd względem napięcia mniej niż lodówka z uwagi
    > na silnik itp. elementy indukcyjne, których może być mniej
    > (mogą wywierać mniejszy wpływ) w innych urządzeniach. Masz
    > w gniazdkach napięcie ~sinusoidalnie przemienne, które jest
    > trudniejsze w mierzeniu niż stałe. Niby wszędzie masz takie
    > same napięcie i ten sam miernik, ale masz różne urządzenia,
    > które wywierają różny wpływ na otaczającą je rzeczywistość...

    Czy przy normalnych domowych urządzeniach może to być różnica kilku kWh
    na dobę?

  • 93. Data: 2018-10-31 19:01:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-31 o 15:00, z pisze:

    > Czy przy normalnych domowych urządzeniach może to być różnica kilku kWh
    > na dobę?

    Co to znaczy "normalnych" i co to znaczy "domowych"?
    Już w tym wątku kilkukrotnie dostałeś informacje, że chodzi o odbiorniki
    indukcyjne i przesunięcie fazowe. Podręcznik fizyki ze szkoły
    podstawowej się kłania, qrde :(

    W pewnych sytuacjach różnica może dochodzić do kilkudziesięciu lub
    więcej procent. Jeśli jeszcze dodatkowo Twój licznik marki "za 50 zł"
    przekłamuje, to błędy mogą się dodatkowo sumować.
    Wyniki będą wiarygodne dla odbiorników oporowych (zwykłe żarówki,
    grzejniki, suszarka do włosów), ale już np. kuchenka indukcyjna bądź
    silnik lodówki mogą prosty licznik lub prosty miernik bez True RMS
    zupełnie ogłupiać.

    Nie masz dojścia do swojego głównego licznika energii?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 94. Data: 2018-10-31 22:55:33
    Od: ń <k...@t...sie>

    A jak babcia będzie czytać?

    -----

  • 95. Data: 2018-11-01 15:06:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-31 o 19:01, Adam pisze:

    > Co to znaczy "normalnych" i co to znaczy "domowych"?

    Takich zwykłych domowych AGD RTV

    Dobra odpuszczam :-)

  • 96. Data: 2018-11-04 01:39:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" prcqln$1bp$1$A...@n...chmurka.net

    > Już w tym wątku kilkukrotnie dostałeś informacje, że chodzi o odbiorniki indukcyjne

    Indukcja elektryczna i pojemność elektryczna.

    Do z:

    Indukcja elektryczna i pojemność elektryczna -- efekty
    przeciwne, ale nadal przesuwanie fazy... Natężenie nie
    nadąża za napięciem lub je wyprzedza. [albo na ;) odwrót]

    Kondensator to przerwa w obwodzie, ale prądu przemiennego
    taka dziura nie zatrzymuje zbyt skutecznie...

    Z innej strony -- raczej ;) cała energia przez
    nas konsumowana idzie via transformatory...

    [dlatego głupotą jest twierdzenie typu: ,,nie można
    skutecznie naładować telefonu indukcyjnie''? niby
    niekoniecznie, bo jednak są różne transformatory]

    > i przesunięcie fazowe. Podręcznik fizyki ze szkoły podstawowej się kłania, qrde :(

    -=-

    Do z:

    Zauważ, że rezystancja silnika elektrycznego nie zmienia się
    w efekcie obciążania tegoż silnika odbiornikiem -- jednak ów
    silnik wykonuje dodatkową (odbieraną przez odbiornik -- być
    może przez sprężarkę) pracę, czyli silnik zużywa dodatkową
    energię...

    Zatrzymanie silnika elektrycznego zbyt dużym odbiornikiem
    nierzadko ;) skutkuje spaleniem izolacji. ;) Delikatnie
    nazywane jest takie spalenie -- ,,przegrzaniem'' lub
    ,,przeciążeniem''. ;)

    [lakierek ;) na uzwojeniach ciemnieje; silnik iskrzy
    na komutatorze -- jeśli ma komutator; traci moc...
    i śmierdzi...]

    Duże silniki (dużej mocy) mają i elementy indukcyjne
    (co oczywiste) i pojemnościowe.

    -=-

    Co prawda istnieją także silniki prądu stałego, ale ;)
    one także korzystają z przemienności napięciowej, za
    którą wędruje przemienność prądowa/natężeniowa...

    -=-

    Tak naprawdę wszystko (nawet prosty drut długi na 2 cm)
    nie jest obojętny indukcyjnie i pojemnościowo, ale czasami
    ta indukcyjność (czy pojemność) ma znaczenie praktyczne,
    a czasami nie ma.

    Możesz posłużyć się innym, podobnym miernikiem.
    Możesz też jakoś jego wskazania zestawić ze
    wskazaniami licznika -- choćby na parę godzin
    odłączając wszystko poza lodówką.

    Ale licznik też może być zepsuty. ;(

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 97. Data: 2018-11-05 20:49:00
    Od: z <...@...pl>

    >   Ale licznik też może być zepsuty. ;(

    I to jest cała esencja Twoje pomocniczości :-)

    Pozdro

  • 98. Data: 2018-11-06 01:49:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5be09eae$0$476$6...@n...neostrada.pl

    Licznik energii elektrycznej, którego wskazania
    wyznaczają Twe opłaty -- jeśli nie wyraziłem się
    zrozumiale. Wszystko może być zepsute.

    > I to jest cała esencja Twoje pomocniczości :-)

    Nie jestem Bogiem -- licznik energii (którego wskazania
    wyznaczają Twe opłaty) też może być zepsuty. Wszystko
    jest obarczone jakimiś błędami -- część z tych błędów
    jest nam jakoś ;) znana, część niekoniecznie... Cześć
    wpływa znacząco na wynik, część niekoniecznie... Część
    błędów potrafimy jakoś ;) niwelować, części itd... ;)

    Suszarka do włosów też (jak lodówka) ma silnik elektryczny,
    ale grzejnik suszarki zabiera kilkadziesiąt razy więcej
    energii niż silnik, dlatego miernik marki ,,za 5 dych''
    (czy podobny) może dobrze radzić sobie z suszarką, ale
    niekoniecznie dobrze z lodówką...

    -=-

    Do każdego wyniku należy podchodzić ostrożnie i z rozmysłem.

    -=-

    Dostałeś na grupie wiedzę dotyczącą różnic pomiędzy prądem
    elektryczny stałym i przemiennym, lecz nie dostałeś (bo nie
    mogłeś tu dostać) wiedzy, na której Ci zależało. Rozumiem Ci,
    ale niewiele poradzę (inni też) na Twe rozczarowanie. Jeśli
    już znajdziesz jakiegoś proroka (lub wróżkę) -- daj znać
    i nam! Może poznamy przyszłość i zainwestujemy w BTC. ;)

    )\._.,--....,'``.

  • 99. Data: 2018-11-06 12:54:20
    Od: z <...@...pl>

    Nie potrzebuję pomiarów co do setnych koma ułamków.
    Interesuje mnie rząd wielkości.
    Moja lodówka w porównaniu do podanych tu pomiarów dyskutantów bierze x 2

    Podaj swój pomiar zapewne super hiper wypasionym "miernikiem" i pewnie
    też z uwzględnieniem czynnej biernej i czego tam jeszcze można się
    przyczepić :-)

    PS. Oczywiście teraz w cyklu miesięcznym będę sprawdzał stan licznika i
    porównywał z fakturą.

    Jak na razie nie znalazłem w domu innych urządzeń które są "zepsute" i
    żrą nieuprawniony prąd oraz nie uchwyciłem kradzieży osób trzecich. :-)

    Dzięki urządzeniu za 50 zł wiem że nowy monitor/telewizor żre dużo mniej
    niż stary ale za to mający lepszy obraz ;-)

    Zapewne pozbędę się jednego routera i trochę pozamieniam/inaczej
    pogrupuję listwy.

    Ale dalej ma wąty do tej lodówki ;-)

  • 100. Data: 2018-11-06 13:07:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 06 Nov 2018 12:54:20 +0100, z wrote:
    > Ale dalej ma wąty do tej lodówki ;-)

    Takie tam głupie pytanie: a czy poza podpięciem miernika na wejściu (w
    Watach), podpinałeś także miernik na wyjściu? (w Celsjuszach)
    Może ona nadgorliwa po prostu?

    Mateusz