  • 81. Data: 2018-10-28 20:28:16
    Temat: Re: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-28 o 19:21, Animka pisze:
    > To w twojej lodówce jest gniazdko z prądem i tam podłączasz urządzenie?
    > Nie odpisuj.

    Masz rację nie będę.

    Podam Ci tylko linka o czym my tu się rozpisujemy

    https://www.komputronik.pl/product/362667/greenblue-
    miernik-energii-watomierz-gb202.html?gclid=EAIaIQobC
    hMI5qj1n-Oj3gIVEFQYCh2VPwgBEAQYASABEgIPwfD_BwE

  • 82. Data: 2018-10-28 20:32:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 28 Oct 2018 19:45:26 +0100, Kamil wrote:
    > Wątpię, aby
    > ktoś podał Ci zużycie 24 godzinne energii przez swoją lodówkę.

    Zamiast udawać mądrego przeczytałbyś cały wątek, to zobaczyłbyś że ja
    podałem.

    > Aby to zmierzyć musiał byś:
    >
    > 1. Wyłączyć na 24 godziny wszystkie inne urządzenie i pozostawić tylko
    > lodówkę.
    > 2. Podłączyć lodówkę przez dodatkowy licznik energii.

    Kolega 'z' dokładnie to zrobił. Gdybyś przeczytał wątek zamiast szukać
    okazji do cwaniakowania to nie wtopiłbyś się.

    Mateusz

  • 83. Data: 2018-10-28 20:40:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 28 Oct 2018 20:25:24 +0100, z wrote:
    > Ja wymieniłem na miedź przy remoncie. Przynajmniej wiem że sąsiad nie
    > kradnie prądu.
    > (...)
    > Ja tam nie wiem co on kombinował bo za rękę nie złapałem ale strachu się
    > najadłem jak mnie kopnął żyrandol przy wyłączonych bezpiecznikach ;-)

    No to mogłeś przy okazji remontu także wymienić bezpieczniki na coś
    nowszego... Od jakichś 30 lat obowiązują wyłączniki dwubiegunowe, przy
    nich zamiana zera z fazą nie grozi porażeniem.

    Mateusz

  • 84. Data: 2018-10-28 20:48:20
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > nowszego... Od jakichś 30 lat obowiązują wyłączniki dwubiegunowe, przy
    > nich zamiana zera z fazą nie grozi porażeniem.

    Skąd pomysł że zostawiłem stare "bezpieczniki"
    Poraziło mnie przed remontem.
    A po remoncie mam takie krótkie dźwigienki a nie porcelanowe śruby. ;-)

    Sorry poniosło mnie. Tak się kończą dyskusje z Animką :-)

    PS. A czy błędem jest nazywanie ich bezpiecznikami skoro też tą funkcję
    pełnią?

  • 85. Data: 2018-10-28 21:00:58
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 28 Oct 2018 20:48:20 +0100, z wrote:
    > Skąd pomysł że zostawiłem stare "bezpieczniki"
    > Poraziło mnie przed remontem.

    A to najwidoczniej moja (nad)interpretacja.

    > A po remoncie mam takie krótkie dźwigienki a nie porcelanowe śruby. ;-)

    I prawidłowo :)

    > PS. A czy błędem jest nazywanie ich bezpiecznikami skoro też tą funkcję
    > pełnią?

    Technicznie to chyba "wyłączniki instalacyjne" albo "wyłączniki
    nadprądowe", ale oczywiście bezpieczniki każdy zrozumie, z tym że
    niejeden może się czepiać (ale ci będą czepiać się o wszystko tak czy
    inaczej).

    Mi w żaden sposób nie chodziło o terminologię, wywnioskowałem że to
    musiały być takie stare "korki" po opisie "kopło mnie mimo wyłączonego
    bezpiecznika", i nieco mnie to zdziwiło jako że poprzednie zdanie
    wspominało o remoncie. No ale nikt nie mówił że opis był chronologiczny,
    mój błąd.

    Mateusz

  • 86. Data: 2018-10-28 21:16:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-28 o 19:55, Animka pisze:

    > Na dźwigienki to Ci wymieniła obowiązkowo administracja, pewnie  dawno
    > temu.

    Nie wiem co znaczy dawno ale 10 lat temu miałem "porcelanę" a
    wymieniałem za swoje.

  • 87. Data: 2018-10-28 22:39:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-10-28 o 22:16, z pisze:

    > Nie wiem co znaczy dawno ale 10 lat temu miałem "porcelanę" a
    > wymieniałem za swoje.

    Administracja nic nie robiła?

    Takie korki wykręcane są teraz w niższej szafeczce pod szafką liczników
    (korki były na korytarzy w skrzyneczkacyh, teraz są w dużej skrzynce na
    korytarzu pod llicznikami) W domu sa bezpieczniki dżwigienki w ładnej
    skrzyneczce i w każdej chwili można prąd w mieszkaniu wyłączyć. To
    robiła administracja we wszystkich swoich budynkach.

    --
    animka

  • 88. Data: 2018-10-30 21:21:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5bd5cb53$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > A tu już pomocy nie widzę wszak napisałem że wskazania
    > pomiarów innych urządzeń wyglądają poprawnie.

    IMO nie napisałeś, jakie to urządzenia a ja wyjaśniłem
    co najmniej dwa razy -- inne urządzenia mogą przesuwać
    w fazie prąd względem napięcia mniej niż lodówka z uwagi
    na silnik itp. elementy indukcyjne, których może być mniej
    (mogą wywierać mniejszy wpływ) w innych urządzeniach. Masz
    w gniazdkach napięcie ~sinusoidalnie przemienne, które jest
    trudniejsze w mierzeniu niż stałe. Niby wszędzie masz takie
    same napięcie i ten sam miernik, ale masz różne urządzenia,
    które wywierają różny wpływ na otaczającą je rzeczywistość...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 89. Data: 2018-10-30 21:27:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Viste" 5bd610bd$0$15166$4...@n...free.fr

    > No to mogłeś przy okazji remontu także wymienić bezpieczniki na coś
    > nowszego... Od jakichś 30 lat obowiązują wyłączniki dwubiegunowe, przy
    > nich zamiana zera z fazą nie grozi porażeniem.

    To nie jest takie proste bez trzeciego przewodu -- do różnicowoprądówki.
    Zerowy przewód ma/miewa w dwuprzewodowej (lub czteroprzewodowej dla 3 faz)
    instalacji także funkcję ochronną, mylnie nazywaną uziemieniem.

    )\._.,--....,'``.

  • 90. Data: 2018-10-31 10:43:49
    Od: ń <k...@t...sie>

    Trzymam jednego kineskopowego quintriksa 29'' (piłkę do siatkówki czy tenisa nadal
    lepiej widać niż na płaskaczu) zużywa nominalnie
    65 wat.
    W środku dużej obudowy kompletnie nic nie ma poza kineskopem, dwoma głośniczkami i
    jakąś jedną małą płytką elektroniki.
    LCD (fakt, ze większy) to może bierze 65W w jakimś hiper-duper-eko oszczędnym
    trybie, gdzie w dzień niewiele widać, normalnie około
    90 wat w trybie oszczędnym 'Medium'.
    Ma znaczenie o tyle, że dzieciaki włączą i wyjdą - dalej gra godzinami do ściany.

    -----