  • 11. Data: 2018-10-25 13:24:59
    Temat: Re: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    z <...@...pl> wrote:

    > Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż
    > podaje producent?

    Prądu (w amperach) czy energii (w kilowatogodzinach)? Bo to nie to samo.
    Prądu może sobie brać, pytanie ile bierze w uśrednieniu (jak często się
    włącza a jak często wyłącza).

  • 12. Data: 2018-10-25 13:26:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Może też być zasyfiona po prostu, w tylnej części. Kurz, zbyt blisko
    > ściany, zatarty/zablokowany wentylator itp.

    Nie widziałem w lodówce wentylatora...

  • 13. Data: 2018-10-25 13:32:02
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 25.10.2018 o 13:26, Queequeg pisze:

    > Nie widziałem w lodówce wentylatora...

    To tak zwane "no frost", one mają wentylator w środku.

  • 14. Data: 2018-10-25 13:44:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-25, BQB <a...@s...com.invalid> wrote:

    > To tak zwane "no frost", one mają wentylator w środku.

    Tak, ale tu chodziło o coś w okolicach kompresora. "No frost" będzie
    miał minimalny wpływ na zużycie prądu. To nie jest kompresor klimy,
    gdzie ma wielkie wentylatory.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-10-25 14:46:14
    Od: m <m...@g...com>

    > Wybacz, ale średnio to nie maksymalnie :) A poza tym moc nie wymaga
    > odniesienia do czasu.

    Czepiasz się. Napisał wyraźnie że X ~= 2*MAX, gdzie X to średnia moc
    zużywana w ciągu doby, a MAX - maksymalna moc podana w parametrach lodówki.

    IMHO to nie jest normalne.

    p. m.

  • 16. Data: 2018-10-25 15:58:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 10:12, miab pisze:
    > Ostatnio raczej średnio-roczne energii(a nie maksymalne mocy).

    Widzę ubaw po pachy ;-)
    Tak lodówka ma 15 lat

  • 17. Data: 2018-10-25 16:01:20
    Od: z <...@...pl>

    > Tak, ale tu chodziło o coś w okolicach kompresora. "No frost" będzie
    > miał minimalny wpływ na zużycie prądu. To nie jest kompresor klimy,
    > gdzie ma wielkie wentylatory.

    Tak to jest lodówka "no frost" i co pół roku (no może rok) była
    czyszczona. Pracuje normalnie, trzyma temperaturę i jest szczelna.

  • 18. Data: 2018-10-25 16:14:31
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał:

    > Moja lodówka zużywa średnio przez dobę ok 2 x moc maksymalną podaną w
    > parametrach. Spróbuję dać jej lepszą wentylację i zobaczę co się stanie

    Mam wrażenie, że mylisz moc z energią. Zdecyduj się i opisz dokładnie o co
    chodzi.

    Pzdr

  • 19. Data: 2018-10-25 16:30:28
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał"

    > moc nie wymaga odniesienia do czasu.

    Nie wymaga? A dalej piszesz:

    > moc (...) zużycie energii na jednostke czasu

    Wymaga, czy nie wymaga? Jakby ktoś od Ciebie chciał zdobywać wiedzę, daleko
    by nie zaszedł. Jednak Ty musisz pisać. To się nazywa grafomania.

    Pzdr

  • 20. Data: 2018-10-25 17:08:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 16:30:28 +0200, Kamil napisał(a):

    > Nie wymaga? A dalej piszesz:

    > Wymaga, czy nie wymaga?
    Nieuku, odróżnij moc od energii. I cytuj z sensem.

    --
    Jacek
    I hate haters.