  • 21. Data: 2018-10-25 17:49:01
    Temat: Re: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 24 Oct 2018 21:12:24 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5bd0c41a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :
    >Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż
    >podaje producent?

    Jak w niej nie będziesz wyłączał światła, to tak, jak najbardziej
    możliwe.

  • 22. Data: 2018-10-25 20:52:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 16:14, Kamil pisze:
    > Mam wrażenie, że mylisz moc z energią. Zdecyduj się i opisz dokładnie o
    > co chodzi.

    Nie potrafię prościej :-)

    Lodówka w parametrach ma:

    220-240V - 50Hz 120W
    -_-_- 310W
    N-ST 7,0kg/24h
    _0,96kWh/24_
    R600a 0,039 kg

    Tymczasem miernik pokazał że na dobę zużywa ok 2 kWh

    Ile Wasze lodówki zużywają prądu na dobę?

  • 23. Data: 2018-10-25 21:25:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 20:52:45 +0200, z napisał(a):

    > Lodówka w parametrach ma:
    >
    > 220-240V - 50Hz 120W
    > -_-_- 310W
    > N-ST 7,0kg/24h
    > _0,96kWh/24_
    > R600a 0,039 kg
    Mnie to nic nie mówi. Przynajmniej bez dodatkowych wyjaśnień co tam
    sobie producent powypisywał. Może w instrukcji czy manualu będzie
    sensowniej.

    > Tymczasem miernik pokazał że na dobę zużywa ok 2 kWh
    Jaki/czego miernik? Jak mierzone? Jeśli tak jak myslę, to znaczy że coś
    o mocy 100W pracuje tam na okrągło. Umiesz ocenić przez jaki % czasu tej
    doby pracował silnik sprężarki?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2018-10-25 22:12:18
    Od: z <...@...pl>

    > Jaki/czego miernik?

    Sorry ale prostota tkwi w geniuszu. ;-)

    Zmierzyłem przez dobę pobór prądu miernikiem z allegro takim za 50 zł.

    Niedobry miernik? Jak mogę inaczej ocenić pobór prądu jak nie porównując
    tego z tabliczką producenta (która Ci nic nie mówi a szkoda bo też
    szukam wiedzy)

    Nadmieniam że ostatnio rachunki za prąd mi wzrosły. Dlatego szukam
    winowajcy. Najpierw padło na lodówkę. Myślę że słusznie.

    Podaj pobór dobowy Twojej lodówki abyśmy mieli jakieś lepsze odniesienie
    niż dywagacje ile pracuje kompresor i co znaczy ta tabliczka.

  • 25. Data: 2018-10-25 22:20:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 20:52, z pisze:
    > 220-240V - 50Hz 120W
    > -_-_- 310W
    > N-ST 7,0kg/24h
    > _0,96kWh/24_
    > R600a 0,039 kg

    Takie moje przypuszczenia:
    Lodówka może pobierać moc (kurde może znowu źle się wyrażam) od 120 do
    310 W i to pokrywa się z moimi obserwacjami.

    Przy załadunku 7 kg powinna przez dobę zużyć 0,96 KWh.

    I teraz być może mam 10-12 kg i dlatego taki pobór a być może jest
    uszkodzona.
    ???

  • 26. Data: 2018-10-25 23:24:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:12:18 +0200, z napisał(a):

    > Sorry ale prostota tkwi w geniuszu. ;-)
    >
    > Zmierzyłem przez dobę pobór prądu miernikiem z allegro takim za 50 zł.

    Wybacz ale z takimi informacjami to ty jeszcze długo będziesz pytał co
    się dzieje. Czy chcesz powiedzieć że dobę siedziałeś przy mierniku i
    patrzyłeś na wyświetlacz? Może nawet narysowałeś wykres prądu w funkcji
    czasu? To go przedstaw.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2018-10-25 23:25:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:20:31 +0200, z napisał(a):

    > Przy załadunku 7 kg powinna przez dobę zużyć 0,96 KWh.
    >
    > I teraz być może mam 10-12 kg i dlatego taki pobór a być może jest
    > uszkodzona.

    To co i ile jest w środku nie ma najmniejszego wpływu (poza okresem
    wstępnym) na pobór energii.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2018-10-25 23:38:07
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-10-25 o 22:20, z pisze:
    > a być może jest uszkodzona

    Może zapomniałeś w niej zgasić światło?

  • 29. Data: 2018-10-26 00:51:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-25, z <...@...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Przy załadunku 7 kg powinna przez dobę zużyć 0,96 KWh.
    >
    > I teraz być może mam 10-12 kg i dlatego taki pobór a być może jest

    Co do zasady to zwykle jest odwrotnie - więcej załadowane, mniejsze
    zużycie, bo każdorazowo jak taką lodówkę otwierasz (zakładam, że
    drzwiowa, nie klapowa) to wypuszczasz zimne powietrze.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2018-10-26 00:54:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-25, z <...@...pl> wrote:
    > Lodówka w parametrach ma:
    >
    > 220-240V - 50Hz 120W
    > -_-_- 310W
    > N-ST 7,0kg/24h
    > _0,96kWh/24_
    > R600a 0,039 kg
    >
    > Tymczasem miernik pokazał że na dobę zużywa ok 2 kWh

    Weryfikowałeś jakoś ten miernik?

    --
    Marcin