  • 31. Data: 2017-09-06 10:27:47
    Temat: Re: Obroty silnika w kompresorze lodówkowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:2ee0829e-67ad-4ee8-8a8c-98ff71913b65@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 6 września 2017 01:49:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Aaa, tak kombinujesz, sprytnie :-)
    >
    > tylko, ze:

    >Nie wykluczam że cały cykl będzie nadkrytyczny, więc rurka
    >niepotrzebna.

    I usunie duzo z moich watpliwosci ...

    >Czy wydatek bedzie dobry- to też nie problem, bo zaprojektuję turbinę
    >na taki wydatek jak tam jest.

    Tylko ten tloczek tak na oko pompuje jakies 2cm^3.
    Jesli to bedzie kondensat, to po odparowaniu robia sie z tego ~2 litry
    gazu.
    Jesli gaz, to nadal 2cm^3, tylko sprezone do mniej.

    Hybrydy turbina-sprezarka tlokowa nie widzialem, ale moze ktos musi
    byc pierwszy.

    >Jak prototyp zadziała, to potem mi Chińczycy zrobią to tak jak będę
    >chciał, ale pierwsza sztuka musi być z wiadra, sznurka i masła, jak u
    >Adama Słodowego.

    A jakie zrodlo ciepla ? Jesli niewielka temperatura, moze sie skupic
    na drukowaniu 3D turbin ?

    J.

  • 32. Data: 2017-09-06 10:32:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-09-05 o 22:37, 4...@g...com pisze:

    >Dlatego pytam mądrzejszych. :-)
    >Fake?

    Trudno powiedziec, bo przeciez znalazles podobny schemat rzekomo z
    fabrycznego generatora.

    Trzeba zrobic i sprobowac ... jak nie zadziala, to przylaczyc na
    chwile bateryjke - moze wtedy ruszy.

    Obiecuje to sobie kiedys sprawdzic te generatory asynchronicne, ale
    musi poczekac na warunki :-)

    J.

  • 33. Data: 2017-09-06 10:39:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 września 2017 17:27:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > byc pierwszy.

    > A jakie zrodlo ciepla ? Jesli niewielka temperatura, moze sie skupic

    Oczywiście, drukarka już śmiga.

  • 34. Data: 2017-09-06 16:18:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-06 o 10:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Trudno powiedziec, bo przeciez znalazles podobny schemat rzekomo z
    > fabrycznego generatora.
    Ale nie wiadomo co siedzi w wirniku.

    Robert

  • 35. Data: 2017-09-06 17:42:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Ale nie wiadomo co siedzi w wirniku.

    Ogolnie rzecz biorac, to o generatorach asynchroniczne slyszy sie
    ostatnio czesto.
    Ponoc w wiatrakach uzywane - zaleta jasna, nie trzeba synchronizowac.

    Ale to sa maszyny trojfazowe i podlaczone do sieci, wiec w statorze
    pole sie wytwarza od zewnetrznego zasilania.

    Jedno jest pewne - silnik indukcyjny wirnikiem pola nie wytwarza.
    Ale wystarczy drobny magnetyzm szczatkowy, zeby ten 1V powstal, a
    dalej kto wie - prad przez kondensatory poplynie, to moze i proces sie
    sam napedzi.

    Konradowi wystarczyloby zreszta, zeby tylko do sieci oddawal energie.

    No coz, jak ktos ma silnik, wkretarke/wiertarke pod reka, to moze
    sprawdzic miernikiem jakie tam napiecie powstaje, a jak ma kondensator
    to i czy zarowke zaswieci.

    Kondensator raczej duzej pojemnosci - dwa elektrolity podlaczyc jako
    bezpolarny ...

    J.

  • 36. Data: 2017-09-07 13:35:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 00:42:43 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > to i czy zarowke zaswieci.
    >
    > Kondensator raczej duzej pojemnosci - dwa elektrolity podlaczyc jako

    Ten generator to jest najmniejszy problem (dlatego przychodzę z nim tutaj), prawdziwa
    jazda jest gdzie indziej.

  • 37. Data: 2017-09-07 13:37:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Bo w kompresorze jest zintegrowany z tłokową pompą kondensatu,
    > zaprojektowany na tysiąclecia ciągłej pracy, zamknięty w czystej
    > atmosferze, samoczynnie chłodzony i smarowany bez dodatkowych zabiegów.

    Tylko podejrzewam, że i tak najpierw trzeba go odpalić prądem, żeby
    ciśnienie było w stanie podtrzymać obroty.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 38. Data: 2017-09-07 13:40:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > -rozne filmy sugeruja brak rurki wlotowej - zasysa gaz z wnetrza
    > obudowy

    Dokładnie tak jest.

    > https://www.youtube.com/watch?v=jF4Ta1_-HUg

    W powiązanych (nie oglądałem, może bzdura):
    https://www.youtube.com/watch?v=cmdK0vo_ytk

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 39. Data: 2017-09-07 16:03:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 20:37:59 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Tylko podejrzewam, że i tak najpierw trzeba go odpalić prądem, żeby
    > ciśnienie było w stanie podtrzymać obroty.

    Nadkrytyczny tak, a z parownikiem nie, bo przy odstawianiu parownik zaleje się
    kondensatem, który wystarczy potem do zakręcenia turbiną. Wystarczy żeby na tym jeden
    obrót zrobiła, bo jeden obrót, to jeden skok pompki, dalej już samo pójdzie. Tyle
    teoria, zobaczymy co na to praktyka :-)

  • 40. Data: 2017-09-07 16:34:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Wysocki napisał:

> [...]
    >Wystarczy żeby na tym jeden obrót zrobiła, bo jeden obrót, to jeden
    >skok pompki, dalej już samo pójdzie. Tyle teoria, zobaczymy co na to

    Troche sie obawiam, ze moze nie byc tak różowo - przy starcie
    podgrzewanie bedzie powolne, a przestrzen za turbina ograniczona.
    IMO - grozi, ze para wypelni te przestrzen powolutku, i nie bedzie
    przeplywu wystarczajacego do zakrecenia turbina.
    Chyba, ze za turbina bedzie skraplacz o duzej pojemnosci, lub o
    wydatnym chlodzeniu/duzej pojemnosci cieplnej.

    No i parownik powienien miec duza pojemnosc na ciecz, zeby nie
    odparowala cala po odstawieniu.

    Ale ... problemu w zasadzie nie ma, i tak chcemy podlaczyc do sieci,
    to silnik ruszy, kondensat zacznie pompowac, ba - jeszcze turbine
    rozpedzi.

    J.