  • 21. Data: 2016-10-27 22:32:40
    Temat: Re: Palność mieszanki ON z benzyną
    Od: "wlasti" <w...@W...pl>

    Nie wiem czy podpasuje - ale znajomy stary piec kaflowy rozpalal takim
    recznym palnikiem gazowym - cos ala spawalniczy, ale bez tlenu, na LPG
    z butli.

    Zaladowac troche suchego drewna, rozpalic palnikiem i powinno ruszyc.

    A jesli jest miejsce i czas ... mozna sprobowac szwedzkie ognisko
    https://www.youtube.com/watch?v=WfRovJ1KcCg

    ``````````
    gaz też jest w opcji - tylko nie wiem ile go schodzi do rozpalania

    na ognisko nie ma czasu - w 10 minut musi być rozpalone...

  • 22. Data: 2016-10-28 11:20:47
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "wlasti" <w...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Czy wiecie jaki procent w mieszance musi być benzyny z ON aby taka ciecz
    > (opary) łatwo się zapalały - od zapałki
    > ale nie paliły wybuchowo - szukam i wyskakują tylko "tragedie przy
    > tankowaniu"
    >
    > Ile dolać benzyny do ON aby łatwo zapalało - ale nie wybuchowo i
    > dynamicznie?
    > A może czegoś innego? -
    > Spirytus?
    > Rozpuszczalnik?
    >
    > pozdrawiam
    > babaryba

    Moze banzyna z olejem silnikowym w jakichś proporcjach. W każdym razie na
    pewno nie z saletrą amonową bo wiadomo co powstanie ;)

  • 23. Data: 2016-10-28 11:23:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Moze banzyna z olejem silnikowym w jakichś proporcjach. W każdym
    >razie na pewno nie z saletrą amonową bo wiadomo co powstanie ;)

    Nie tak latwo to zdetonowac.
    A olej w tym pelni role pomocnicza.

    Mozna zmieszac i podpalic - i nic zlego z tego nie bedzie.
    Ale tez raczej nic dobrego - tzn spali sie podobnie jak ON bez
    saletry, moze nawet gorzej.

    J.

  • 24. Data: 2016-10-28 11:33:06
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    >
    > Mozna zmieszac i podpalic - i nic zlego z tego nie bedzie.
    > Ale tez raczej nic dobrego - tzn spali sie podobnie jak ON bez saletry,

    Bo do odpalenia anfo trzeba detonatora, a samo anfo musi być zrobione w
    odpowiednich proporcjach i "dojrzewać" z miesiąc aż zajdą jakieś nie do
    końca jasne reakcje. Najwęcej do powiedzenia miałby Timothy Mac Veigh ale
    chyba usmażyli już go na krześle ;) Jemu wystarczyły 2 tony żeby wysadzić
    wielki budynek. Chyba wrocławski zupiarz też myślał że wyjdzie mu anfo, ale
    wyszło "raczej nic dobrego" ;)

    Pzdr

  • 25. Data: 2016-10-28 15:14:50
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > babaryba
    napalm zrob.
    styro do benzyny, acetonu...
    mozna regulowac moc i 'plywnosc'.
    olepia material, powinno isc dosc dobrze.
    wada to oczywiscie koniecznosc kombinowania styro......

  • 26. Data: 2016-10-28 17:49:52
    Od: "wlasti" <w...@W...pl>

    "abn140" wrote in message news:nuvivi$bdg$1@dont-email.me...

> [...]
    mozna regulowac moc i 'plywnosc'.
    olepia material, powinno isc dosc dobrze.
    wada to oczywiscie koniecznosc kombinowania styro......

    styro - to styropian? czy insze bydle?

    tylko czy wybuchowość się zmniejsza od rozpuszczania tego w benzynie?

    chyba najpierw 1/1 ON z etyliną popróbuje
    jak nie to nafta...

  • 27. Data: 2016-10-28 18:08:31
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > jak nie to nafta...
    styropian.
    jak duzo rozpuscisz go w benz. to powstanie taki.... .. yy ... glut jakis...
    i to sie bezwybuchowo odpala....

  • 28. Data: 2016-10-28 18:18:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >styropian.
    >jak duzo rozpuscisz go w benz. to powstanie taki.... .. yy ... glut
    >jakis...
    >i to sie bezwybuchowo odpala....

    Ale strasznie dymi przy paleniu.

    A w piecu nie probowalem - grzecznie rozpali, czy po pewnym czasie
    grozi wybuch sadzy ?

    J.

  • 29. Data: 2016-10-28 20:13:03
    Temat: Palność mieszanki ON z benzyną
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to idzie o rozpalanie pieca to trzeba do tematu podejsc inaczej. Do zainicjowania
    palenia potrzebna jest energia. W zapalce jest za malo energii zeby podpalic bryle
    wegla. Ale jak najpierw podpalic male kawalki drewna zeby od nich zapalily sie
    wieksze to po przekroczeniu jakiejs magicznej mocy paleniska bryla wegla zacznie sie
    palic. To nie o temperature idzie bo szczypta termitu duzej bryly wegla nie podpalisz
    chociaz 2,5 tysiaca stopni ma palacy sie termit. Ale jak bedzie dostatecznie duzo
    zaru co ma 600 stopni i ledwo swieci to duza bryla wegla sie od niego zapali. Idz w
    kierunku zwiekszenia mocy podpalki a nie wybuchowosci. Alkohole marnie sie nadaja na
    podpalke. Palne sa opary ale alkohol parujac schladza sie. Wszystkie lotne
    rozpuszczalniki typu aceton, nitro itp zadzialaja tak samo. Lekkie benzyny tez sa
    lotne. Kiedys przy silnym wietrze probowalismy rozpalic ognisko. Podlewalismy benzyna
    i ona prawie natychmiast parowala i jej nie bylo. A jak juz udalo sie polac i
    podpalic benzyne to szybko wypalala sie z powierzchni drewna i ogien gasl bez
    zapalenia drewna.

  • 30. Data: 2016-10-28 20:38:16
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > grozi wybuch sadzy ?

    chodzi o poszukanie czegos co obleje palac sie drewienka czy co tam masz i
    przez dostatecznie dlugi czas dostarczy ciepla do odpalenia juz glownego
    paliwa lub podpalki grubszej.
    ja polewalem kilka kawalkow drewna. wlasciwie to pare patykow do sloja i tak
    usmarkane podpalalo sie na kupie.
    zapalalo sie zacnie.
    wole to niz fruwajace gazety czyli metoda tradycyjna.
    zakopcenie komina przy tej ilosci nie wchodzi w rachube.