  • 181. Data: 2017-09-12 18:54:00
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    <r...@k...pl> napisał:

> [...]
    >pamięci wewnętrznej i nie widzę możliwości, aby to zmienić. Teraz
    >testuję OsmAnd, ale to głupi program - co prawda dał się przenieść na
    >"nośnik USB", ale pomimo wskazania lokalizacji map na
    >/storage/sdcard0/osmand program owszem, skopiował tam swój
    >dotychczasowy śmietnik, ale przy próbie pobrania mapy Polski wydarł
    >się, że on potrzebuje ponad 800 MB a dostępnego miejsca jest tylko
    >560 MB, akurat dokładnie tyle, ile jest wolnego miejsca w pamięci
    >wewnętrznej. Przypadek? - niesądzę. A na /storaga/sdcard0 jest niemal

    pobierz najpierw cos malego - np Watykan.

    Tak sie zastanawiam czy nie ma tak jakiegos mechanizmu, ze pobieranie
    to sie odbywa/musi odbyc do "pamieci wewnetrznej", a potem przerzuci
    na karte.
    Ale mozna pobrac inaczej.

    A ta wewnetrzna pamiec czesto miewa dodatkowe ograniczenia - u mnie w
    Samsungu system wymaga na niej 500MB wolnego.
    Moze po to, zeby sie mogla 400MB mapa sciagnac i podmienic poprzednia
    wersje :-)

    >Następny w kolejce - Sygic Car Navigation. O, ten uprzejmie się
    >zapytał, pozwolił wybrać ów "nośnik USB" i nawet coś zaczął na niego
    >ściągać. Się zobaczy za tydzień, jak wyłączą się funkcje Premium ;->

    Nie ty jeden narzekasz na brak pamieci, wiec nawigacje poprawiaja.

    >Gdybym kupował każdą aplikację, która w pełnej wersji rzekomo zrobi
    >coś, co w darmowej jest zablokowane - już dawno poszedłbym z torbami.
    >Jeśli chodzi o nawigację - na razie ten Sygic mi pasuje, więc ten
    >Link2SD chwilowo na dzwona mi potrzebny,

    A Sygic jest darmowy, czy za niego uznales, ze warto zaplacic ? :-)

    J.

  • 182. Data: 2017-09-12 19:23:04
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-12 o 13:53, Trybun pisze:

    > A jaką masz wersję Androida na swoim sprzęcie? Takie opcje podobno są
    > dostępne dopiero od wersji 6.0.
    4 z czymś, bo jak zaktualizowałam do najnowszej to tyle dziadostwa od
    razu za jednym zamachem mi powpadało, że lepiej było przywrócić
    ustawienia fabryczne telefonu (i potem conieco sobie poustawiać) niż te
    niechciane aplikacje i inne dziadostwo usuwać.
    Ustawiłam aktualizacje automatyczne na WON! (tzn.wyłączyłam).

    > Nie wiem czy są, przetoczyłem tylko to co widać w linku podanym przez
    > Jote.
    >
    > https://morfitronik.pl/android-formatowanie-karty-sd
    -jako-pamiec-wewnetrzna/

    Ja już wolę, żeby nic mi tego co mam na oddzielnym dysku nie ruszało.
    Na karcie mam swoje pliki.

    --
    animka

  • 183. Data: 2017-09-12 20:34:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59b4e28a$0$5156$6...@n...neostrada.pl

    > E tam, zaraz chamstwo, może być po prostu
    > gaduła któremu chamstwo jest całkowicie obce.

    Nazwanie chama gadułą to IMO zły pomysł.

    > I wcale nie takie dłuuugie te oczekiwania, na
    > dodatek łatwo do tego przywyknąć. Tak więc myślę
    > że przeciwwskazanie dla telefonii via satelita,
    > jeżeli bierzemy pod uwagę tylko opóźnienia ma
    > niewielką zasadność.

    Świat idzie w innym kierunku -- LTE
    góruje nad 3G właśnie krótkimi pingami.

    300 tysięcy km to jedna sekunda.
    Satelity telekomunikacyjne są raczej zbyt
    wysoko, by opóźnienia były akceptowalne.

    300 tysięcy km to raptem kilkukrotność odległości
    pokonywanej za sprawą satelitów geostacjonarnych.

    > Przecie większość tych tzw telekonferencji
    > to właśnie za pomocą łączności satelitarnej.

    Nie prowadzę statystyk.

  • 184. Data: 2017-09-12 20:36:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Smok Eustachy" 59b4513e$0$15208$6...@n...neostrada.pl

    > Coś Ci się pomiszało

    [owszem -- mieszam herbatę z mlekiem]

    Mam A 6.x -- więc wiem. Kupiłem telefon
    z A 5.x i apgrejdowałem do A 6.x.

    -=-

    A 7 daje ponoć wielookienność -- ja z jej
    namiastki korzystałem od dawna na A 4.x.

  • 185. Data: 2017-09-12 20:48:48
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "J.F." napisał:

    > Się zobaczy za tydzień, jak wyłączą się funkcje Premium ;->

    > A Sygic jest darmowy, czy za niego uznales, ze warto zaplacic ? :-)

    Patrz powyżej.

    JoteR

  • 186. Data: 2017-09-13 00:38:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 59b4e9e4$0$658$6...@n...neostrada.pl

    > aby po jego odłączeniu czy wymianie na inny
    > urządzenie traciło część swojej funkcjonalności.

    Ciekawie by wyglądała Twoja funkcjonalność
    po zabraniu Tobie części pamięci. ;)

    > byłyby niewidoczne na komputerze, gdyż ponoć "wystarczy
    > nie przydzielić jej literki, aby Windows w ogóle jej nie
    > widział". Czy jakoś tak, nieprawdaż?

    Co ma nieprzydzielenie literki do niewidoczności?
    Gdyby chodziło tylko o literkę -- przydzieliłbyś.

  • 187. Data: 2017-09-13 00:39:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59b4e2a4$0$5156$6...@n...neostrada.pl

    > To faktycznie rewolucja.. Ale czy aby nie tylko na papierze,
    > jak to wygląda od strony praktycznej? Np. Wystarczy pojemna
    > kieszeń na kartę zewnętrzną i nie ma się co przejmować
    > pojemnością pamięci fabrycznej?

    I tak, i nie -- największe przestrzenie kiedyś skończą się.
    Asus Max zezwala na kartę o pojemności nie większej niż 64 GB.

  • 188. Data: 2017-09-13 02:02:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 59b50aca$0$644$6...@n...neostrada.pl

    > Pisałem o tym już chyba dwukrotnie - w przypadku systemowego narzędzia Zarządzanie
    dyskami nie da się nie przydzielić literki
    > nośnikom wymiennym,

    Co wówczas, gdy nośnik jest spartycjonowany? Ja takie mam nie tylko
    w laptopie, ale też w aparacie fotograficznym. Kilku literek raczej
    nie przydzielisz do jednego nośnika. (chyba, że do jednej partycji
    kilka literek naraz)

    > a i operacje na partycjach są mocno ograniczone.

    Nie są. Natomiast przypisanie literek kilku partycjom naraz jest ,,ograniczone''.

    > Da się tzw. zewnętrznymi programami, np. omawianym tu MTPW, ale taki np. EaseUs
    Partition Master owszem, w trakcie tworzenia
    > woluminu pozwala wybrać opcję "brak literki", ale po zakończeniu operacji jakaś
    literka i tak zostaje przydzielona - mowa
    > oczywiście o partycjach FAT/NTFS. Ale żadne z tych działań nie powoduje, że
    "Windows w ogóle nie widzi takiej karty", z którą to
    > idiotyczną tezą tak zażarcie tu polimeryzuję.

    Zewnętrznym partycjonerem zdejmiesz literkę bez trudu.
    Właśnie teraz włożyłem penflaszkę (W10) 32 GB i zdjąłem literkę.
    Pod WXP tak czyniłem bardzo często -- zastanawiałem się nad
    tym, dlaczego inni nie mają problemu literkowania moich
    flaszek -- choćby tam, gdzie noszę to, co chcę drukować.

    Na wszelki wypadek kiedyś zabierałem ze sobą kilka flaszek...

  • 189. Data: 2017-09-13 02:28:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 59a965c3$0$5163$6...@n...neostrada.pl

    > Ale co powyższy wywód ma udowodnić? I jak się ma do tezy, że - cytuję: "wystarczyło
    sformatowanej partycji nie przydzielić literki
    > aby Windows
    > w ogóle nie widział takiej karty", z którą to tezą polimeryzuję?

    Win zobaczy kartę, ale dostęp do plików będzie niezręczny. ;)

    Mam masę partycji (i na VBoxie z WXP, i na gołym W10) na jednym
    dysku (na kartach pamięci i flaszkach USB) a literki są przypisane
    nielicznym partycjom. Win widzi i dyski, i partycje, i nawet zezwala
    je czytać, a nawet pisać, także adresując za pomocą nazw i katalogów
    (ale bez liter) jednak taka widoczność nie jest zbyt wygodna.

    Jasną jest rzeczą, że tak sformatowana (jako przedłużka)
    karta nie jest łatwa do obróbki poza telefonem -- choćby
    dlatego, że modyfikacje mogą być fatalne dla integralności
    telefonicznej.

  • 190. Data: 2017-09-13 15:17:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 59b4e28a$0$5156$6...@n...neostrada.pl

    > Nazwanie chama gadułą to IMO zły pomysł.

    Mam trochę inny światopogląd na chamstwo i jego pochodne. Gaduła dla
    mnie nie jest chamem.

> [...]
    > wysoko, by opóźnienia były akceptowalne.
    >
    > 300 tysięcy km to raptem kilkukrotność odległości
    > pokonywanej za sprawą satelitów geostacjonarnych.

    LTE to jakby nie patrzeć rozwinięcie 3g, w wielu aspektach. Nie chodzi
    tylko o pingi.
    W sporo sprawach zbyt długie opóźnienia to faktycznie problem, jednak
    chyba nie w rozmowach online czy SMSowaniu.

    > Nie prowadzę statystyk.

    Ale jakąś wiedzę w tym temacie posiadasz?