  • 191. Data: 2017-09-13 15:20:36
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-12 o 19:23, Animka pisze:

    > 4 z czymś, bo jak zaktualizowałam do najnowszej to tyle dziadostwa od
    > razu za jednym zamachem mi powpadało, że lepiej było przywrócić
    > ustawienia fabryczne telefonu (i potem conieco sobie poustawiać) niż
    > te niechciane aplikacje i inne dziadostwo usuwać.
    > Ustawiłam aktualizacje automatyczne na WON! (tzn.wyłączyłam).

    W wersji 4.x.x. nie ma opcji formatowania SD jako "pamięci wewnętrznej.
    Nie ma także w 5.x.x, jest dostępna (podobno) dopiero od 6stki.   Co do
    aktualizacji systemu, to akurat działa to  inaczej niż aktualizacje
    programów ze Sklepu Google. Przede wszystkim większość producentów
    wydaje aktualizacje raz albo wcale, druga sprawa jest taka że
    zaktualizowanego systemu nie da się odwrócić opcją "ustawiania fabryczne".

    -jako-pamiec-wewnetrzna/

    > Ja już wolę, żeby nic mi tego co mam na oddzielnym dysku nie ruszało.
    > Na karcie mam swoje pliki.

    Jasna sprawa, ale gdy naprawdę nie ma miejsca na jakiś nowy, ciekawy
    program to taka opcja formatu zewnętrznego nośnika na "pamięć
    wewnętrzną" (a tym samym rozszerzenie tej pamięci) może się przydać.

  • 192. Data: 2017-09-13 15:24:36
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 59b4e2a4$0$5156$6...@n...neostrada.pl

    > I tak, i nie -- największe przestrzenie kiedyś skończą się.
    > Asus Max zezwala na kartę o pojemności nie większej niż 64 GB.

    Myślę że i połowy tego bym nie wykorzystał.. Jak na razie to mam
    nominalne 4GB, z których do mojej dyspozycji około 2GB, plus oczywiście
    zewnętrzna karta SD 16GB, która prawią cała jest wolna. Co za geniusz
    wymyślił slot na zewnętrzną kartę na której mimo że jest prawie pusta
    nie mogę instalować programów... Na jaka cholerę instalowanemu
    programowi, który chcę zainstalować na zewnętrznej karcie potrzebne jest
    jeszcze miejsce w "pamięci wewnętrznej"?

    Wracając jeszcze do tego formatowania zewnętrznych pamięci jako
    wewnętrzne. Jak się to konkretnie odbywa? Wkładam kartę SD do telefonu,
    formatuje jako pamięć wewnętrzną i znika komunikat o braku miejsca w
    pamięci wewnętrznej?

  • 193. Data: 2017-09-13 19:38:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59b93182$0$647$6...@n...neostrada.pl

    > Myślę że i połowy tego bym nie wykorzystał.. Jak na razie to mam nominalne 4GB, z
    których do mojej dyspozycji około 2GB, plus
    > oczywiście zewnętrzna karta SD 16GB, która prawią cała jest wolna. Co za geniusz

    Nie wiem.

> [...]

    to konkretnie odbywa? Wkładam kartę SD do
    > telefonu, formatuje jako pamięć wewnętrzną

    Masz do wyboru -- zwykła karta albo format jako przedłużka.

    > i znika komunikat o braku miejsca w pamięci wewnętrznej?

    Jw.

  • 194. Data: 2017-09-13 22:41:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 15:20, Trybun pisze:

    > W wersji 4.x.x. nie ma opcji formatowania SD jako "pamięci wewnętrznej.
    Mnie to jest niepotrzebne. Mapy, nawigację i inne-szczególnie dotyczące
    google mam albo odinstalowane albo zamknięte.
> [...]
    > wydaje aktualizacje raz albo wcale, druga sprawa jest taka że
    > zaktualizowanego systemu nie da się odwrócić opcją "ustawiania
    Mój telefon jest na "usługach" google nawet w ustawieniach fabrycznych.
    Powyłączalam co można było. Zostawilam wyszukiwarkę google.
    Nie chce mi się wyszczegolniać co mam w pamięci telefonu, bo tych
    różnych, związanych z google android jest bardzo dużo.

    > Jasna sprawa, ale gdy naprawdę nie ma miejsca na jakiś nowy, ciekawy
    > program to taka opcja formatu zewnętrznego nośnika na "pamięć
    > wewnętrzną" (a tym samym rozszerzenie tej pamięci) może się przydać.

    Po co rozszerzać kiedy telefon korzysta równo z pamięci telefonu i
    karty. Karta jest częścią niezbędną tego telefonu.

    --
    animka

  • 195. Data: 2017-09-14 12:42:00
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-13 o 22:41, Animka pisze:

    > Mnie to jest niepotrzebne. Mapy, nawigację i inne-szczególnie
    > dotyczące google mam albo odinstalowane albo zamknięte.

    No tak, z kolei mi funkcja powiększająca pamięć wewnętrzną za pomocą
    zewnętrznej karty SD bardzo by się przydała. Także nie pogardził bym
    funkcją wybudzenia telefonu za pomocą stuknięcia w ekran, która jest
    dostępna w wyższych wersjach Androida.

> [...]
    > Nie chce mi się wyszczegolniać co mam w pamięci telefonu, bo tych
    > różnych, związanych z google android jest bardzo dużo.

    No chyba Android musi być oparty na usługach Google bo Google jest jego
    producentem (przynajmniej te jego oficjalne wersje).

    > Po co rozszerzać kiedy telefon korzysta równo z pamięci telefonu i
    > karty. Karta jest częścią niezbędną tego telefonu.

    Niestety nie jest tak. Bez odpowiednio pojemnej (wolnej) pamięci
    wewnętrznej w niektórych zastosowaniach (np. instalacja programów) nie
    pomoże nawet największa z możliwych karta zewnętrzna.

  • 196. Data: 2017-09-14 12:46:06
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Masz do wyboru -- zwykła karta albo format jako przedłużka.

    > Jw.

    Tak ciężko z Ciebie wyciągnąć wg jakich zasad się to odbywa.. Pytanie
    było chyba jasne - nie jak można sformatować, a  czym skutkuje
    sformatowanie SD jako pamięć wewnętrzną i jakie z tego odnoszę korzyści?
    Przykładowo - kolejna próba instalacji klawiatury "TouchPal", a czy po
    takim sformatowaniu wcześniejszy (sprzed sformatowania)  komunikat o
    braku miejsca w pamięci wewnętrznej już się nie pokazuje i instalka
    przebiega bezproblemowo?

  • 197. Data: 2017-09-14 22:11:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59b92fdb$0$652$6...@n...neostrada.pl

    > Mam trochę inny światopogląd na chamstwo i jego pochodne. Gaduła dla mnie nie jest
    chamem.

    Dla mnie -- też. (wg mnie -- też)

    > LTE to jakby nie patrzeć rozwinięcie 3g, w wielu aspektach.

    3g to rozwinięcie 2g w wielu aspektach?...

    > Nie chodzi tylko o pingi.
    > W sporo sprawach zbyt długie opóźnienia to faktycznie problem, jednak chyba nie w
    rozmowach online czy SMSowaniu.

    W SMSowaniu -- nie. ;)

    > Ale jakąś wiedzę w tym temacie posiadasz?

    Tak, ale nie taką, by określić -- większość...

  • 198. Data: 2017-09-14 22:32:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59ba5dd1$0$15202$6...@n...neostrada.pl

    > Tak ciężko z Ciebie wyciągnąć wg jakich zasad się to odbywa..

    Nie skorzystałem z tej możliwości, więc nie opisuję. :)
    Chcesz sajens-fikszyn ;) z przewagą fikszyn?...

    > Pytanie było chyba jasne - nie jak można sformatować, a czym skutkuje sformatowanie
    SD jako pamięć wewnętrzną i jakie z tego
    > odnoszę korzyści?

    Masz dłuższą ,,pamięć wewnętrzną''.

> [...]
    sformatowaniu wcześniejszy (sprzed sformatowania)
    > komunikat o braku miejsca w pamięci wewnętrznej już się nie pokazuje i instalka

    Prawie na pewno tak. Ale (co chyba oczywiste) karta też kiedyś skończy się.
    Masz 4 GB ,,dysku''? Wkładasz kartę o pojemności 16 GB i masz w sumie ;)
    ze 12 GB. ;) (bo format ,,kosztuje'', z 4 GB coś zabiera telefon/system
    a owe marketingowe 16 GB to tak naprawdę tylko 13 GB...)

    -=-

    Od A 6.x kartę możesz sformatować jako przedłużkę ,,pamięci wewnętrznej''.
    Sprawa chyba jasna. Możesz zajść do sklepu, włożyć kartę, sformatować
    stosownie i sprawdzić, ile po takim zabiegu masz ,,wewnętrznej pamięci''.

    Nie Ty jeden widziałeś problem ,,braku pamięci''. Powiem więcej -- Ty
    właśnie twierdziłeś kiedyś, iż brak ,,pamięci wewnętrznej'' to mały
    problem. Wcześniej czy później pamięci brakuje, więc ludzie domagają
    się innej organizacji GBajtowej...

    -=-

    Właśnie Asus Max (z akumulatorem o pojemności 5Ah) wyłączył się, bo
    zabrakło mu energii... Odłączyłem go od ładowania tuż po siódmej rano.
    Tak oto wygląda w praktyce ,,tydzień, albo i dłużej''. ;) Wystarczy
    aplikacja typu Osmand zapisująca ślad...

    -=-

    Wracając do formatu -- nie skorzystałem z tego. Kiedyś (zapewne kilka
    razy) opisałem, dlaczego. Telefon kupiłem z A 5, gdzie tej możliwości
    nie było. Włożyłem kartę 16 GB (wyjętą z Monstera) i zacząłem zabawę.
    Gdy (bardzo szybko) zapgrejdowałem do A 6 -- zobaczyłem wiadomą możliwość,
    ale wolałem zaczekać do zakupu karty o pojemności 32 GB, co nie nastąpiło
    do dnia dzisiejszego z uwagi na rosnące ceny kart pamięci.

    Rozumiesz chyba, że sformatowanie łączy się z ,,wydatkiem energetycznym''...
    (można zrobić pełen bakap, można jakoś inaczej...) Po prostu jestem zbyt
    leniwy, aby z tego skorzystać -- 16 GB ,,pamięci wewnętrznej'' na razie
    mi wystarcza. Gdy będę miał kartę o pojemności 32 GB (lub 64 GB) być
    może ją stosownie sformatuję. Na razie zbyt wiele roboty dającej zbyt
    mało zysku.

    Fotki, pliki z mapami, masę innych informacji -- trzymam na karcie.

  • 199. Data: 2017-09-14 22:34:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 59ba5cdd$0$5164$6...@n...neostrada.pl

    > wewnętrznej w niektórych zastosowaniach (np. instalacja programów)
    > nie pomoże nawet największa z możliwych karta zewnętrzna.

    Nie pomoże w A zbyt wczesnych -- dopiero w A 6 pomoże.
    Taki właśnie jest zysk z A 6. A 7 daje muliwindow.

  • 200. Data: 2017-09-15 10:11:06
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 59b92fdb$0$652$6...@n...neostrada.pl

    > Dla mnie -- też. (wg mnie -- też)

    Pewnie że są przypadki chamstwa, np. w TV gdy cham(ka) przez pomyłkę
    tylko zwany redaktorem(ką) w pełni świadomie przerywa wypowiedź
    zaproszonemu do studia gościowi, o ile zaproszony nie wypowiada się nie
    tak jak "redaktor" tego oczekuje. Jednak nie ma to nic wspólnego z
    gadulstwem jako takim.

    > 3g to rozwinięcie 2g w wielu aspektach?...

    Tak, np. w pozytywach lepszy ping i większa prędkość transferu, z
    minusów mniejszy zasięg.