  • 21. Data: 2017-08-23 13:52:07
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-23 o 13:14, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 23 Aug 2017 12:14:09 +0200, w
    > <599d554b$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <c...@j...ru>

    > Spróbuj Kingroota.
    > Nie widzę szans na zwiększenie pamięci wewn. bez roota.

    Próbowałem, nawet od niego zaczynałem. No też nie wiem, a jaki skutek
    może odnieść np. sformatowanie zewnętrznej karty na kompie z założeniem
    podstawowej partycji dla ext4, jak wtedy się zachowa Android?

  • 22. Data: 2017-08-23 14:13:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-23 o 12:13, Trybun pisze:

    > Akurat ja nie mam problemu w rozróżnianiu jakiej i do czego brakuje
    > pamięci w telefonie. Tu, w tym przypadku ewidentnie chodzi o miejsce na
    > dysku.

    Sprawdź czy w danym modelu nie da się tej pamięci powiększyć?
    W niektórych starych tabletach ta pamięć była na normalnej
    karcie w normalnym slocie. Niektórzy wymieniali na szybsze
    i/lub większe.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2017-08-23 15:13:00
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-23 o 14:13, RadoslawF pisze:

> [...]
    > W niektórych starych tabletach ta pamięć była na normalnej
    > karcie w normalnym slocie. Niektórzy wymieniali na szybsze

    Dla zwiększenia tej 'wewnętrznej" nie znam sposobu. Pytanie tylko czy w
    tym starszym sprzęcie dołożenie zewnętrznej karty zwiększało tzw pamięć
    zewnętrzną czy wewnętrzną? W swoim sprzęcie, jak już napisałem - nie mam
    problemu z miejscem w pamięci zewnętrznej, czyli dla fotek, filmów itp
    spraw miejsce w urządzeniu jest. Teraz jedyny problem w tym że jest za
    mało miejsca w pamięci wewnętrznej, i z tego powodu nie mogę programów
    instalować. Dla telefonu, jak widać, nic nie znaczy zaznaczenie opcji -
    "miejsce instalacji aplikacji" - "karta SD", do samej instalacji (czy
    aktualizacji programów już zainstalowanych) jak widać potrzebuje
    odpowiedniej ilości wolnego miejsca także w pamięci wewnętrznej. Nie
    mogę nawet zaktualizować programów które przeniosłem na kartę SD.

  • 24. Data: 2017-08-23 15:57:24
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 23.08.2017 o 13:52, Trybun pisze:

    > Próbowałem, nawet od niego zaczynałem. No też nie wiem, a jaki skutek
    > może odnieść np. sformatowanie zewnętrznej karty na kompie z założeniem
    > podstawowej partycji dla ext4, jak wtedy się zachowa Android?

    pokaże Ci tylko 1 partycję

    poszukaj na jakimś forum info nt swojego telefonu - może alternatywny
    system....
    rzucę linkiem:
    https://autoroot.chainfire.eu/

    https://forum.cyanmod.pl/

  • 25. Data: 2017-08-23 21:42:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-23 o 15:13, Trybun pisze:

> [...]
    > odpowiedniej ilości wolnego miejsca także w pamięci wewnętrznej. Nie
    > mogę nawet zaktualizować programów które przeniosłem na kartę SD.

    Pisałem o wewnętrznej.
    W niektórych urządzeniach GeoClewer wewnętrzna nie była lutowana
    tylko w normalnym slocie. Jak dogrzebałeś się do płyty to mogłeś
    kartę zmienić.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2017-08-24 15:58:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-08-21 o 11:45, Trybun pisze:
    > Normalnie dobija mnie te moje 4GB pamięci wewnętrznej. Robię reset
    [...]
    >Dobrze ci tak :D Po co używasz smartfona z 2012 w 2017 :] skoro w
    >Biedrze idzie wyrwać za 250zł smacza z A7 który ma 8G+mozliwości?

    I myslisz, ze na dlugo mu te 8G- starczy ?

    Trzeba kupic 32G + gniazdo na karte :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-08-25 12:28:45
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-23 o 15:57, AL pisze:

    > pokaże Ci tylko 1 partycję
    >
    > poszukaj na jakimś forum info nt swojego telefonu - może alternatywny
> [...]

    Jak się okazało poza komunikatem o uszkodzonej karcie i propozycji
    naprawy tego poprzez formatowanie nic się na wyświetlaczu nie pokazało.
    podział karty na dwie partycje FAT32 i EXT4, to i tak dla systemu
    widoczna jest tylko jedna, ta w FAT32, Robione było to w różnych opcjach
    i różnymi programami, tak że można mieć pewność że nie tędy droga do
    zwiększenia pamięci wewnętrznej.

    Dzięki za sugestie, ale na razie daje sobie spokój z tym tematem, może
    kiedyś w wolnym czasie spróbuję.

  • 28. Data: 2017-08-25 12:29:47
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-23 o 21:42, RadoslawF pisze:

> [...]
    > W niektórych urządzeniach GeoClewer wewnętrzna nie była lutowana
    > tylko w normalnym slocie. Jak dogrzebałeś się do płyty to mogłeś

    Oj, to chyba nie tym idzie aby fizycznie coś zmieniać. Przy odrobinie
    dobrej woli producent telefonu mógłby tak skonfigurować system aby
    wszystkie opcje gospodarowania pamięcią udostępnić użytkownikowi.

  • 29. Data: 2017-08-25 13:55:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >różnych opcjach i różnymi programami, tak że można mieć pewność że
    >nie tędy droga do zwiększenia pamięci wewnętrznej.

    Na tym telefonie/systemie, bo czy wszystkie sie tak zachowuja ...

    Mam jakis (nie tak calkiem) stary telefon Navon, tam wewnetrzna pamiec
    podzielona na "systemowa" i "pamiec uzytkownika", chyba wlasnie jako
    FAT32 sformatowana.
    Aplikacje mozna instalowac w tej "systemowej", lub na karcie pamieci
    ... ale koniecznie dodatkowej karcie, czemu nie w tej "pamieci
    uzytkownika", skoro wlasnie udaje karte?

    Wiele dziwnych ograniczen ma Android, chetnie bym podziekowal i sie
    przesiadl na cos lepszego ... ale lepszego chyba nic nie ma :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-08-25 14:47:52
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-25 o 13:55, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Wiele dziwnych ograniczen ma Android, chetnie bym podziekowal i sie
    > przesiadl na cos lepszego ... ale lepszego chyba nic nie ma :-)

    Z tego co mi wiadomo to w każdym telefonie pamięć jest podzielona na
    "wewnętrzną" i na "sdcard",. Ta pierwsza służy tylko do plików
    systemowych Androida i aplikacji wybranych przez producenta telefonu,
    sdcard jest do dyspozycji użytkownika. Niektóre menażery plików nie
    pokazują tego podziału, tylko ogólnie jako - "pamięć wewnętrzna" ale
    fabryczna pamięć jest podzielona.

    Co do innego telefonu, nie wiem, być może w jakichś innych znajdzie się
    jakieś inne rozwiązanie. W tych z którymi miałem styczność fabryczna
    pamięć zawsze była podzielona.