  • 21. Data: 2017-08-12 16:27:55
    Temat: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" i...@4...net

    > Podejrzewam że koszt przejściówki plus kłopoty i strata czasu będą dużo
    > większe niż zakup dysku SATA 500 GB, nawet nowego, nie mówiąc już o
    > dyskach z drugiej ręki.

    Ja mam dwie kieszenie PATA -- niestety na dyski 2.5".

    Mam też dwie przejściówki SATA/PATA3.5"/PATA2.5" -- niestety
    z USB2. Raczej nie nadają się one do dysków 2.5", gdyż mają
    słabe zasilanie w 5V. Dyski 3.5" mają 12V obok 5V a dyski 2.5"
    mają tylko 5V, tak więc potrzebne jest mocne (na start czasami
    aż 1 A) zasilanie na 5 V, czego te przejściówki nie oferują.

  • 22. Data: 2017-08-12 16:53:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 598ee2fc$0$5149$6...@n...neostrada.pl

    > Każdy dysk wkrótce okaże się za mały ;-> Właśnie
    > przerzucam dane pomiędzy dwiema 500-tkami USB
    > i poważnie rozważam zakup czegoś znacznie ale
    > to znacznie pojemniejszego.

    Może od razu 5TB -- to obecnie chyba max w 2.5". ;)
    Ja wczoraj kupiłem 2TB Seagate STEA2000400 za 250pln.

    IMO mniejsze zewnętrzne to ciekawostkionly. ;)

    Ponoć najszybsze 2.5" dają 220MB/s -- na swym początku...

  • 23. Data: 2017-08-12 16:54:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "knrdz" ommvqt$h7s$...@n...news.atman.pl

    > 40GB w pojedynczym urządzeniu to pewnie nawet
    > nikt nie robi, ale sam piszesz że za 40 GB
    > (32+8) zapłaciłeś około 30 zł właśnie
    > (nieco ponad 2 dychy plus niemal dychę).
    > Można też założyć, że jeśli ktoś planuje
    > podłączyć dysk 40GB "na backupy", to pewnie i
    > pojedynczy pendrive 32GB też by mu wystarczył.

    Będzie miał od razu podział na partycje. ;)

    Ósemkę kupiłem, bo zgubiłem jedną z historycznych flaszek -- może 1GB.
    DataTraweler -- mam takie aż trzy: 1GB, 512MB i 256MB. Tuż po kupnie
    tej ósemki odnalazłem zgubę w szufladzie... 32GB kupiłem z uwagi na
    niską cenę.

    Mam teraz: 256MB, 512MB, 1GB, sypiącą się 2GB, 8GB i 32GB...
    Do pełni szczęścia brakuje mi 16GB. ;)

    Kolekcjonuję ;) też mikroSD: znalezioną 2GB, 4GB, padniętą 8GB, dwie 16GB...

    Ileż to człowiek wywalił na to szmalu...

    Jedną z flaszek z ,,serii" DataTraweler wyprałem w pralce razem z ubraniem.
    Nie wiem już którą. :)

    Dysk 40GB to niezła gratka. ;)
    Ja mam chyba 8GB.... i podobne. :)

    Kiedyś (chyba około 1991 roku) rozkręciłem HDD 5.25",
    przetarłem ściereczką i złożyłem -- śmigał jak nowy. ;)

    Znam większe (centymetrowo) dyski. :)
    Gromadziłem na nich redundantnie ;) swoje skarby.
    Pewnego dnia przywędrował nadzorca i przystąpił do kasowania...
    Nie pomogły prośby z mojej strony -- nadzorca ów stwierdził,
    że od godziny łamał moje zabezpieczenia, przez co zgasło jego
    współczucie do/dla moich bezcennych ;) zbiorów...

    Redundancja sprawiła, że mimo napadu ludzkiej złości -- moje zbiory ocalały. :)

  • 24. Data: 2017-08-12 19:15:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 598f03e1$0$652$6...@n...neostrada.pl

    rdego-unitek-y-1031-306486/

    > No to nic, tylko braść ;->, bo do końca "promocji" zostało trochę ponad dobę.
    > Chociaż nie ma wyłącznika zasilania, co bardzo sobie cenię w moim UNITEK-u.

    10 lat temu za 6 dych kupiłem całego PeCeta -- sprawny
    (choć niezbyt ;) przydatny) do dzisiaj. Dziś zapewne
    można za te pieniądze kupić znacznie lepszy -- dobrze
    pracujący jako przejściówka. ;)

    Użyteczność HDD 3.5" o pojemności 40 GB jest raczej
    znikoma, zatem przejściówka potrzebna jest tylko do
    jednorazowego odczytania...

  • 25. Data: 2017-08-12 20:00:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-12 o 15:34, JoteR pisze:

> [...]
    > dobę.
    > Chociaż nie ma wyłącznika zasilania, co bardzo sobie cenię w moim UNITEK-u.

    Też wolałbym z wyłącznikiem. Ale kiedy kupowałem, to jeszcze takich nie
    produkowali, Unitek Y-1031 to była prawie nowość. ;)
    Od tego czasu bez problemów odczytał już sporo różnych dysków.
    Ciekawostka: w sklepie koło mnie kosztował chyba tyle samo, co teraz w
    promocji, a jednocześnie dużo mniej niż na giełdzie pod Stodołą. Tam
    potrafili zań krzyczeć nawet ok. 70 zł.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 26. Data: 2017-08-13 09:00:16
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Akarm" napisał:

> [...]
    > Ciekawostka: w sklepie koło mnie kosztował chyba tyle samo, co teraz w
    > promocji, a jednocześnie dużo mniej niż na giełdzie pod Stodołą. Tam

    Ba, mój pierwszy Unitek (starannie pozbawiony oznaczeń i sprzedawany jako
    USB 2.0 IDE Adapter - bez SATA, bo miało być tanio) kosztował mnie 12 lat
    temu nazad całe 43,92 w sklepie w prencypialnym punkcie Stolicy. Miał być do
    jednorazowego przerzucenia danych z uszkodzonego laptopowego dysku, a służył
    dzielnie przez następnych 10 lat (i pewnie nadal działa), zaś zasilacz nadal
    służy do napędzania dysku e-SATA. Pamiętam mój ówczesny zachwyt, gdy okazało
    się, że na podwójnej taśmie potrafi obsłużyć 2 napędy IDE master/slave,
    również w trybie Cable Select. A co do cen w naszym pięknym mieście -
    wczoraj poprosiłem syna, żeby idąc Żelazną wpadł do sklepu z elektroniką i
    kupił kilka LED 3 mm (ceny internetowe - 30-40 gr. za sztukę). Po jakimś
    czasie latorośl dzwoni: "Tata, te niebieskie są po 8 zł - braść?" "Nie,
    spiehdalaść".

    JoteR

  • 27. Data: 2017-08-13 10:04:37
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "knrdz" napisał:

    > Sprawdź jeszcze raz.

    Nie chcę. Bazuję na cenach "sklepowych". Bo udzielanie porad typu "do
    backupu swoich danych kup se dysk na bazarze" uważam za nieodpowiedzialne.

    > Jak wykopie coś na SATA to sobie podłączy bezpośrednio do płyty.

    Dysk wytargany z laptopa (bo np. znajomy wymienił na SSD) też podłączy
    bezpośrednio do płyty? Przydałaby się odpowiedź wątkotwórcy na pytanie, czy
    to jest jednorazowa akcja, czy może planuje podłączać coś jeszcze. Ja na ten
    przykład co i raz coś podłączam, a ostatnio kombinuję, jak podłączyć do
    laptopa dysk SCSI ;->

    > Chyba że wykopie za kolejnych 25 lat, wtedy nie podłączy do ówczesnej
    > płyty, ale i "uniteka" też pewnie nie podłączy, bo USB 3.1 gen 1 będą
    > wówczas w tym samym muzeum w którym są dziś płyty z PATA.

    Pewnie tak będzie.

    > Poważnie, kupowanie czegokolwiek żeby podłączyć dysk 40GB nawet za 30 zł
    > to marnowanie pieniędzy, bo za te same pieniadze można kupić choćby kilka
    > fabrycznie nowych pendrive o łącznej pojemności zbliżonej do tegoż dysku,
    > a o ile wygodniejszych w obsłudze i przechowywaniu, i pewniejszych że nie
    > padną przy kolejnym podłączeniu (czego o 25-letnim dysku powiedzieć się na
    > pewno nie da).

    Z tym 25-letnim to nie przesadzajmy (w 1992 r. dyski miały pojemność liczoną
    w MB), ale generalnie masz rację, podobnie jak Jacek. Tyle, że wątkopodawca
    zadał dość precyzyjne pytanie (po czym zamilkł) i proponuję na tym się
    skupić. Opłacalność finansową zostawny ocenie wątkotwórcy. Jego pieniądze -
    jego decyzja. Ja na jego miejscu chwyciłbym się tego sznurka podanego przez
    kolegę Akarma, ale pewnie "promocja" się skończy, zanim wątkopodawca dobrnie
    do połowy tego wątku ;->

    JoteR

  • 28. Data: 2017-08-13 10:17:17
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "JoteR" napisał:

    > Dysk wytargany z laptopa (bo np. znajomy wymienił na SSD) też podłączy
    > bezpośrednio do płyty?

    Miało być: "Dysk wytargany z padniętego laptopa" - zdanie było
    przeredagowywane i powstała bezsensowna merytorycznie zbitka.

    JoteR

  • 29. Data: 2017-08-13 11:30:45
    Od: "Adam Nastula" <a...@w...pl>

    Chciałbym doprecyzować kilka kwesti poruszanych w odpowiedziach na moje
    pytanie:

    1. Dysk który chcę podłączyć jest sprawny.
    2. Dysk nie ma pracować bez przerwy, bo będzie służyć tylko jako magazyn,
    podłączany i uruchamiany w razie potrzeby.
    3. Jest on rzeczywiście mały jak na dzisiejsze standardy, ale pochodzi z
    poprzedniego komputera, którego pozbyłem się jakieś 3 lata temu i został mi
    po nim właśnie wymontowany dysk. Chciałem go zagospodarować i wszystkie dane
    mieć w jednym miejscu. Dotąd mam je na 2 pendrivach, jednocześnie tych
    danych nie jest aż tak niewyobrażalnie dużo, żeby nie mogły się one zmieścić
    na tym dysku.

  • 30. Data: 2017-08-13 13:20:04
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 12.08.2017 o 15:34, JoteR pisze:

    > No to nic, tylko braść ;->, bo do końca "promocji" zostało trochę ponad
    > dobę.
    > Chociaż nie ma wyłącznika zasilania, co bardzo sobie cenię w moim UNITEK-u.

    Pozwolę sobie zauważyć, że ta przejściówka ma znacznie większą wadę -
    interfejs USB 2.0, czyli o ile sprawdziłaby się żeby zgrać zawartość
    dysku 40GB (pewnie i tak nie jest szybszy niż te ~30MB/s jakie osiągnie
    się na tym Uniteku), to jego "przyszłościowość" dla większych i
    szybszych dysków jest wątpliwa, nawet 10-letnie dziś dyski SATA to
    transfery rzędu 100MB/s, a 5-letnie prawie 200.