  • 11. Data: 2018-04-21 11:54:45
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 21.04.2018 o 06:47, Cavallino pisze:
    > a nie inny, standardowy sposób wyliczania trasy?

    A to ciekawe, bo miałem "standardowy".
    Po pierwsze czemu mam taki, skoro "od zawsze" siłą Y była właśnie
    umiejętność omijania korków? Jeśli w pewnej wersji wprowadzili
    przełącznik, to domyślnie powinni go ustawiać właśnie na "omijaj korki"
    chyba.
    Po drugie, jeśli mam jakiś statyczny, to czemu z Radomia na Bielany
    pokierował mnie przez Raszyn, a potem równoległą wąską uliczką?

    --
    Alf/red/

  • 12. Data: 2018-04-21 11:57:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-21 o 06:44, Cavallino pisze:

    > Może po prostu jest źle skategoryzowana, jako nieutwardzona, a co za tym
    > idzie nawigacja po niej nie jest uwzględniana?

    Nie mam pojęcia. Akurat tą drogę przytoczyłem bo w pamięci mi utkwiła
    ale są inne. Choćby wspomniany przejazd dolnym Sopotem. Kierowcy tak się
    remontów przestraszyli w tej części miasta, że niewielu z nich zapuszcza
    się tamtędy więc paradoksalnie przejazd stał się bardzo sprawny. A mimo
    to obie nawigacje milczą na ten temat.

    > Trasy w ten sposób wyznacza NaviExpert - może jego spróbuj.

    Ok, dzięki. Widzę, że mają okres testowy, świetnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-04-21 13:15:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2018 o 11:42, Marek S pisze:

    > Na wszelki wypadek sprawdziłem. Mam. Ta opcja od czasu do czasu zadziała
    > nawet, choć rzadko kiedy.

    Naprawdę dziwne, bo oprócz tego że yanosik gryzie mi się z najnowszym
    androidem i często nie chce złapać gps, pomimo że inne programy akurat z
    niego korzystają, to jak już złapie, to wyznacza naprawdę nieźle i korki
    omija.

    Aczkolwiek używam go sporadycznie, tak jak pisałem - podczas dalszych
    wyjazdów.

  • 14. Data: 2018-04-21 13:16:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2018 o 11:49, Alf/red/ pisze:

    > Nie sądzę o zachowaniu nawigacji. Odnosiłem się do "jeździjmy wszyscy z
    > omijaniem korków, to będzie nirwana". Nawet na chłopski rozum - skoro
    > wszyscy ominiemy tym samym algorytmem, to będzie jeszcze gorzej niż bez
    > omijania.

    Nie będzie, bo navi kolejnych omijających powinno zauważyć nowy korek w
    inny miejscu i też go ominąć.

  • 15. Data: 2018-04-21 13:20:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2018 o 11:54, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > umiejętność omijania korków? Jeśli w pewnej wersji wprowadzili
    > przełącznik, to domyślnie powinni go ustawiać właśnie na "omijaj korki"

    Od kiedy pamiętam nie była to domyślna opcja chyba.

    > Po drugie, jeśli mam jakiś statyczny, to czemu z Radomia na Bielany
    > pokierował mnie przez Raszyn, a potem równoległą wąską uliczką?

    Może uznał, że to najszybsza trasa?
    Nikt nie mówił że algorytm "omijaj korki" oznacza "jedź najszybszą
    trasą" i że ten standardowy sposób nie uwzględnia ruchu na drogach.

    Może przecież być tak, że najszybsza czasowo trasa jest akurat ze
    staniem w korku (zwłaszcza gdy korek na 5 minut tylko), a trasa
    omijająca jest dłuższa czasowo, ale w korku nie staniesz.

  • 16. Data: 2018-04-21 14:40:29
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-20 o 19:10, Marek S pisze:
> [...]
    >
    > Przykładowo:
    > https://www.google.pl/maps/@54.4272772,18.5687678,16
    > Aleja Niepodległości stoi. Wzdłuż niej wiedzie Rzemieślnicza. Tam
    > chyba nigdy nie ma korków i zawsze z niej korzystam. 660m można
    > zaoszczędzić. Jeśli wypuścimy się dolnym Sopotem, to mimo remontu
    > (układanie rur) przed Gdynią i ruchu wahadłowego, jest
    > nieporównywalnie szybciej.
    >
    > Na odcinku zaledwie 30 paru km można zaoszczędzić (ok godziny 16)
    > czasem godzinę lub więcej, gdy sami trasę wyznaczamy. Chciałbym mieć
    > nawgację, która takie rzeczy potrafi. Nie chcę analizować ruchu we

    Naviexpert, a i tego nie polecam jako czegoś co miałoby dobrze służyć do
    omijania korków. Na Yanosika nie ma co psioczyć bo on zasadniczo
    przeznaczony jest do ostrzeżeń przed kontrolami, nie do omijania korków.

  • 17. Data: 2018-04-21 16:39:28
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 21 Apr 2018 06:46:29 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Waze to w ogóle porażka - trasy wyznacza domyślnie najgorzej ze
    >wszystkich, informacji o radarach i kontrolach nie ma - yanosik bije go
    >na głowę.

    Akurat ja mam odwrotne doświadzczenia. Trasy wyznacza poprawnie, a
    informacje o radarach i kontrolach są. Może coś źle skonfigurowane
    masz? Chociaż nawet nie wiem czy da się wyłączyć ostrzeganie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 18. Data: 2018-04-21 17:07:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2018 o 16:39, j...@i...pl pisze:

    > Akurat ja mam odwrotne doświadzczenia. Trasy wyznacza poprawnie, a
    > informacje o radarach i kontrolach są.

    Są, ale tylko teoretycznie.
    Owszem, stałe fotoradary są, ale w I-go takie również mam.
    A lotne to w zeszłym tygodniu były tylko wtedy, gdy sam je zgłosiłem.

    Nie mówię że program nie ma takich możliwości, tylko że widać na
    prowincji nikt go nie używa, więc nie ma zgłoszeń, bo nie było nawet
    kontroli w Krapkowicach, o której z cb wiedziałem od 20 km.

  • 19. Data: 2018-04-21 17:08:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2018 o 16:39, j...@i...pl pisze:

    > Akurat ja mam odwrotne doświadzczenia. Trasy wyznacza poprawnie,

    Nie bardzo - wyznaczenie trasy z Poznania do Wrocławia przez Komorniki
    (czyli przez permanentny korek i większy dystans) - to już żadna inna
    nawigacja na to nie wpadła, nawet yanosik.

  • 20. Data: 2018-04-21 18:59:40
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 21.04.2018 o 13:20, Cavallino pisze:
    > Od kiedy pamiętam nie była to domyślna opcja chyba.

    OK, czyli od zawsze mój Yanosik nie wie nic o korkach, tylko prowadzi
    mnie nie sprytniej niż np. Garmin czy Tomtom?
    Niech se w 4litery wsadzą taką domyślność. Pokazuje te kolorki natężenia
    ruchu, a jednak domyślnie nie używa ich do podpowiadania w nawigowaniu?
    Masakra. Przecież po to go używam, żeby ominąć niespodziewane korki, a
    nie żeby mi podpowiadał jak dojechać z Radomia do Warszawy.

    > Może uznał, że to najszybsza trasa?

    Nie zrozumieliśmy się.
    Yanosik ma ustawione "typ trasy: Klasyczna" czyli nie omijaj korków.
    Czyli powinien wybierać trasy główne, czyli S-ki i DK, a potem
    wielopasmówki w mieście.
    A ten tu każe z DK7 zjechać na Janki i Raszyn, a potem w Raszynie
    przepchać się wąską uliczką z setką skrzyżowań równorzędnych. Czyli
    jednak chce omijać korki. Czy tylko ja tu widzę zgrzyt?

    --
    Alf/red/