  • 101. Data: 2016-12-06 21:02:23
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 3.1 i 29.2.2.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    wiadomości news:803834578.20161206173725@pik-net.pl.invalid...

    > Bezpośrednim nie ewentualnym!
    >
    > RoMan

    Kierowca, wyjeżdżając z bramy, powinien zakładać bezpośrednie
    niebezpieczeństwo i powinien użyć sygnału dźwiękowego.

  • 102. Data: 2016-12-06 21:18:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-06 o 21:02, EdekS pisze:

    > Kierowca, wyjeżdżając z bramy, powinien zakładać bezpośrednie
    > niebezpieczeństwo i powinien użyć sygnału dźwiękowego.

    Nieuzasadnione użycie sygnałów dźwiękowych jest zagrożone mandatem
    w wysokości 100 zł. Trąbienie w celu oznajmienia innym że wyjeżdżasz
    z bramy każdy policjant uzna za nie uzasadnione.

    No i napisz kiedy (u ciebie) znieśli zakaz trąbienie w mieście ?

    Pozdrawiam

  • 103. Data: 2016-12-06 21:35:43
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-06 02:31, J.F. wrote:
    > A piszesz o ?

    Holendrach.

    > Bo na rozpoznawaniu numerow bazuja np niemieckie platnosc za
    > autostrady (choc tylko pomocniczo), polskie za kilka drod krajowych
    > (tez pomocniczo), na swiecie wczesniej pare nnych systemow platnosci
    > czy wyszukiwania skradzonych aut.

    A czy ja twierdze że nie można? Krytykuje tylko hasła z gatunku "kolega
    uważa że polskia czcionka jest znakomita". Otóż nie jest. Żadna nie jest
    dobra, ale istnieja znacznie lepsze niż PL.

    > A gdzies tam ponoc jeszcze sa skanery, ktore rozpoznaja recznie
    > nagryzmolone adresy na kopertach ...

    No ale to niczego nie wyjasnia bo w warunkach invitro jak świetnie
    oświetlona koperta z wysokorodzielczą kamerą i perfekcyjnym fokusem może
    zająć się zupełnie innymi problemami niż to biedactwo na drodze które
    ledwo widzi w deszczu.

  • 104. Data: 2016-12-06 21:59:10
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 29.2.2.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

> [...]
    > z bramy każdy policjant uzna za nie uzasadnione.
    >
    > No i napisz kiedy (u ciebie) znieśli zakaz trąbienie w mieście ?

    Wyjeżdżanie z bramy związane jest z bezpośrednim niebezpieczeństwem,
    ze ktoś wpadnie na samochód i trąbienie jest uzasadnione.

    w mieście można trąbić, jak niżej :
    artykuł 29.2 PoRD,
    2. Zabrania się:
    2) używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to
    konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem;

  • 105. Data: 2016-12-06 22:54:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 5 Dec 2016 21:21:04 -0000 (UTC), masti napisał(a):

> [...]
    ositphotos_112604932-Car-plate-of-netherlands-number
    s.jpg

    > tak jak niemiecki FE-Schrift
    > <https://pl.wikipedia.org/wiki/FE-Schrift>
    > który oprócz czytelności ma utrudnić szybką zmianę przez domalowanie
    > czarnego czy białego kawałka. Bo nie da się zrobić łatwo O z 0 czy 1 z I

    Tak Sebastian reklamował i reklamował tych Holendrów, że już sobie cuda
    wyobrażałem.
    A tak naprawdę to te holenderskie słabsze od naszych (choćby wzmiankowane
    już O i 0 gdzie jeden piksel nie w tą stronę i będzie problem, nie mówiąc o
    możliwościach przerobienia w każdą stronę).
    Za to niemieckie tak na oko wyglądają najlepiej.

    Tak jeszcze w ramach dorzucenia jednej sprawy (bo sobie znowu dopytałem i
    teraz to już w ogóle mądry jestem) - to w Polsce nie ma* problemu z
    odróżnianiem podobnych znaków na tablicy rejestracyjnej, bo podobne znaki
    (O/0, D/0, I/1, Z/2, B/8) nigdy nie występują w tych samych miejscach
    tablicy.
    Co ciekawe na ulicach się to zdarza i w ten prosty sposób można wykryć
    tablice fałszywe.

    * - za wyjątkiem tablic indywidualnych które _teoretycznie_ powinny być
    zawsze słowami, natomiast urzędnicy którzy powinni tego pilnować znają
    słowa takie jak O000O czy I1I1I

  • 106. Data: 2016-12-06 22:57:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 6 Dec 2016 14:03:15 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na razie ile tych odcinkowych mamy ? Ja znam dwa - Lubin i Kluki.

    Z Redy w stronę Pucka dziś uruchomili.

  • 107. Data: 2016-12-06 22:58:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 06 Dec 2016 11:21:58 +0100, Marek napisał(a):

    > regres
    >
    > A jak sprawca nie ma kasy to jaki fundusz ma pokryć koszty
    > poszkodowanemu? UFG w tej skali nieubezpieczonych by szybko upadł.

    Regres ubezpieczeniowy polega na tym, że całą sumę płaci poszkodowanemu
    zawsze ubezpieczeciel, następnie ubezpieczony musi te pieniądze oddać
    ubezpieczycielowi.

    W takim systemie o którym mówię zabezpieczone są wyłącznie interesty
    poszkodowanego.
    Sprawca musi się sam bujać z ubezpieczycielem.

  • 108. Data: 2016-12-06 23:03:02
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w

    > Z Redy w stronę Pucka dziś uruchomili.

    Przestań, Jarek dupy nie ruszył ponad 100km od miejsca stacjonowania od
    kilku lat...

    --
    'Tom N'

  • 109. Data: 2016-12-06 23:04:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 3 Dec 2016 18:00:44 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Jak znam zycie, to tylko spowodowałoby kolejna podwyzke.
    > Okazałoby się, ze obecne ceny dotyczą polis z duzym udziałem wlasnym etc.

    Trudno powiedzieć - zwłaszcza że podobno branża była tak konkurencyjna że
    wszyscy jechali w okolicach zerowego bilansu, albo i stratach.

    A wiesz - taki kierowca co gotów jest wziąć 3000zł udziału własnego brzmi
    całkiem wiarygodnie.
    Na pewno nie będzie jeździł na zasadzie "mam to w dupie, bo mam OC",
    parkować też będzie uważniej jak będzie wiedział że jak przetrze to
    wyskakuje z własnych pieniędzy.
    Za dobre chęci takiemu można dać zniżkę.

  • 110. Data: 2016-12-06 23:15:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 5 Dec 2016 05:05:24 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Jak patrze na rozwoj techniki to widze ze dozyje momentu ze mandaty beda
    automatycznie odpisywane z konta w banku.

    Sądzę że szybciej technika będzie taka, że Twoim samochodem będzie dowodzić
    certyfikowane oprogramowanie które po prostu wykroczeń nie będzie
    popełniać, bo nie będzie do tego zdolne :)

    > Wystarczy ze zdelegalizuja fizyczne pieniadze. Przy okazji pozbeda sie mola ze
    ludzie moga w zlocie albo diamentach trzymac kase na czarna godzine. Zniknie szara
    strefa. Dziwne ze jeszcze tego nie zrobili.

    Bo to niestety nie jest takie proste.
    Robiąc to lokalnie (w takiej np. Polsce), nagle się okaże że jak z PRL-u
    znajdzie się jakaś "twarda" waluta - dolar czy inne marki niemieckie.

    Robiąc globalnie, okaże się właśnie że ludzie jakoś chętniej trzymają po
    sejfach jakieś sztabki, biżuterię, obrazy, różne wartościowe przedmioty.
    I czasami się nimi w barterze wymieniają.

    Za samą technologią bezpiecznej waluty cyfrowej którą rząd może śledzić,
    chwilę później kroczy technologia waluty kryptograficznej której śledzić
    już nie da się tak łatwo, a co do zasady nie ma przeciwskazań żeby nie
    miała mieć wartości, tak samo jak miała by ją waluta rządowa czy obecne
    papierowe banknoty.