  • 11. Data: 2015-08-24 23:50:09
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsA50010AC4A971PanElektronik@localhost.net...
    > Szukam nowej pracy. Oczywiście tym razem nie w Polsce. Przy okazji na
    > wycieraczki trafiają wyniki wyszukiwania ofert z Polski. Można się przy
    > okazji pośmiać.
    >

    > Elektronik - osoba, która zajmuje się montażem, instalacją, konserwacją
    > i naprawą sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń elektronicznych.
    >
    > Elektronik wyjeżdża do klienta i pracuje samodzielnie - wykrywa
    > uszkodzenie sprzętu i w miarę możliwości likwiduje szkodę na miejscu.
    >

    > ja bym poszedł dalej i zlikwidował klienta ;)

    W sytuacji wystapienia bledu id:10T, to koniecznosc.

  • 12. Data: 2015-08-25 14:12:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> wrote in message

    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > W sytuacji wystapienia bledu id:10T, to koniecznosc.

    Pamiętajcie, że nawet w wystąpieniu tego błędu, klient jest
    tym kto płaci za pracę elektronika, więc nie likwidowałbym
    tylko się dostosował do sytuacji. Inteligencja wymaga adaptacji.

  • 13. Data: 2015-08-25 23:54:59
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Elektronik - osoba, która zajmuje się montażem, instalacją, konserwacją
    > i naprawą sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń elektronicznych.

    ...a "informatyk" to osoba, która ma zajmować się instalowaniem Windowsów,
    diagnozą niedziałającej drukarki i innymi dupereleami,
    które z "przetwarzaniem informacji" mają niewiele wspólnego.
    Nie ma sie co przejmować :)

  • 14. Data: 2015-08-27 23:39:13
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    jakson <j...@e...org> wrote:

    > ...a "informatyk" to osoba, która ma zajmować się instalowaniem Windowsów,
    > diagnozą niedziałającej drukarki i innymi dupereleami,

    Tzw. Starszy Tonerowy.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 15. Data: 2015-08-28 00:21:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 27.08.2015 23:39, Gof wrote:

    > Tzw. Starszy Tonerowy.

    Z drugiej strony, jak to nazwać? Takiego gościa co w urzędzie miasta
    czy małej firemce pilnuje windowsów, wymienia tusz i kasuje "paski"
    z IE?
    Cieć od komputerów?

    Jak szuka się osoby do programowania, pisze się programista,
    jak gośćia do poważnego administrowania - administratora tego a tego.
    Jeśli zobaczę ogłoszenie, że firma prowadząca rozliczenia
    podatkowe poszukuje informatyka będą obstawiał, że nie szukają
    naukowca ze specjalizacją w teorii złożoności.
    ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 16. Data: 2015-08-28 11:42:42
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik bartekltg napisał:

    > Z drugiej strony, jak to nazwać? Takiego gościa co w urzędzie miasta
    > czy małej firemce pilnuje windowsów, wymienia tusz i kasuje "paski"
    > z IE?
    > Cieć od komputerów?

    Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
    tego typu pracownika.

  • 17. Data: 2015-08-28 19:48:38
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 28.08.2015 11:42, Maciek wrote:

    > Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
    > tego typu pracownika.

    W wielkiej korporacji, albo u podwykonawcy, który dużej firmie zapewnia
    takie "wsparcie". Które prawdę mówiąc o kant dupy można potłuc, moja
    firma też wynajmuje takich "speców" od "bezpośredniego wsparcia",
    chłopcy mają podstawowe i permanentne problemy z konfiguracją sieci, a
    zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem to dla nich
    zakazana sztuka tajemna.

    Jakub Rakus

  • 18. Data: 2015-08-28 20:20:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
    > tego typu pracownika.

    Ja tego określenia nie znam, ok, zrozumiałe, nieobyty jestem,
    ale skoro podkreślasz, ze to nie dowcip, to chyba sam sądzisz,
    że nie jest to określenie powszechnie zrozumiałe. W takim razie,
    załóżmy, żę szukam człowieka do bezpośredniego wsparcia użytkownika.
    W ogłoszeniu lepiej napisać 'bezpośrednie wsparcie użytkownika'
    czy "informatyk". Czy to pierwsze nie przyciągnie mi grupy
    "coachów" po semestrze psychologii i ludzi z doświadczeniem
    z telefonicznego działu pomocy?

    [tak, wiem, w ogłoszeniu będą wymagania i zakres obowiązków,
    ale to psuje dowcip;p]

    pzdr
    bartekltg

  • 19. Data: 2015-08-28 20:32:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Friday, August 28, 2015, 7:48:38 PM, you wrote:

> [...]
    > chłopcy mają podstawowe i permanentne problemy z konfiguracją sieci, a
    > zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem to dla nich

    Używam komputerów od 30 lat, przez 20 lat żyłem z programowania,
    złożyłem i uruchomiłem setki komputerów. Nie mam podstawowych problemów
    z konfiguracją sieci.

    Zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem (poza
    Androidem) to dla mnie sztuka tajemna. ICMTZ?

    Traktowanie Linuxa jako obowiązkowego punktu programu to naprawdę
    przegięcie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2015-08-28 21:12:53
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jakub Rakus napisał:

> [...]
    > chłopcy mają podstawowe i permanentne problemy z konfiguracją sieci, a
    > zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem to dla nich

    Określ dokładnie swoje wymagania i je egzekwuj od wykonawcy, jeżeli
    podpisze z Tobą kontrakt. Ewentualnie negocjujcie zakres obowiązków i
    dopiero podpisujcie umowę. Liczy się papier. Bez tego to jest
    amatorszczyzna.

    Moim zdaniem konfiguracja sieci nie jest zadaniem dla takiego wsparcia.
    To się robi zdalnie i jest zadaniem administratora sieci. No chyba że to
    mikro biuro z trzema komputerami - zapisz w umowie i musi sobie radzić.
    Lokalizacja awarii, poprawienie kabli itp powinny być zapewniane przez
    bezpośrednie wpsarcie.
    Linux - jeżeli był w umowie, to człowiek ma się na tym znać.
    Uprzedzam pytanie dodatkowe - wsparcie nie pisze baz danych, nawet pod
    Accessem, nie wyjaśnia dlaczego makro w Excelu nie działa.

    Wszystko jest zależne od zatrudnianych ludzi, którzy tego wsparcia
    potrzebują. Jeżeli to są typowe biuralistki, z tęsknotą patrzące na
    maszynę do pisania i kalkulator, to wystarczy im byle kto, byle potrafił
    poradzić sobie z zawieszonym windowsem. Za to potrzebują szkoleń.
    Przełożony odpowiada za powierzanie zadań przekraczających możliwości
    intelektualne pracownika.
    Jeżeli pracują ludzie na dużo wyższym poziomie, to ich potrzeby są inne.
    Być może potrzebujesz prawdziwego informatyka, piszącego programy,
    tworzącego bazy danych, strony www.
    Jeszcze inne problemy pojawiają się, gdy przetwarzasz dane osobowe,
    podlegające ochronie. Jeżeli masz bazy z tego typu danymi, to musisz też
    mieć ludzi odpowiedzialnych za ich prawidłowe zabezpieczenie, bo w razie
    wycieku nie wywiniesz się od zarzutów.

    W każdym przypadku zwykły użytkownik nie powinien mieć dostępu do
    profilu administratora, portów USB, WiFi, bluetooth, napędu optycznego i
    internetu. Jeżeli coś z tego jest mu niezbędne do pracy, to decyzję
    podejmuje przełożony i wydaje polecenie udostępnienia. Jednak musi być
    zabezpieczenie przed wirusami (firewall), kontrola co pracownik nagrywa
    na pendrajwa i czy to jest szyfrowane. Pracownicy przechodzą egzamin i
    podpisują papiery, że przyjmują na siebie odpowiedzialność za to, co im
    się udostępnia.

    Tak to wygląda w poważnych firmach. Organizacja wsparcia informatycznego
    to temat rzeka i wymaga poważnego podejścia. Inne są zadania tego, który
    bezpośrednio idzie do użytkownika i usuwa zacięcie papieru w drukarce a
    inne administratora danych, sieci, programisty piszącego programy na
    potrzeby firmy. Część problemów rozwiązuje się przez zdalny dostęp do
    pulpitu.

    Możesz opierać się na inteligentnym człowieku, zatrudnionym do innych
    celów a przy okazji pomagającym mniej zaawansowanym pracownikom. Gorzej
    jeżeli się zwolni. Co wtedy zrobisz? Tak samo zlecasz zadania
    prawnikowi, księgowej - zawodowcom a nie amatorom, bo to źle się kończy.