  • 101. Data: 2013-01-20 21:34:36
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 20-01-2013 21:01, chwdp wrote:

    >w czasach kiedy ja kasety przewijalem to ty przeskakiwales z jajka na jajko.

    Nie kłóćcie się proszę. SSD to dobry wybór, ale tylko średnia i wyższa
    półka. Taniocha to ma racje - tak jak beta.

    -----------------------------------
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 102. Data: 2013-01-20 21:47:10
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Różnica oczywiście jest. Czy jest ona dla mnie znacząca na tyle, aby
    > zrezygnować z zalet oferowanych przez SSD? Nie jest. Pewnie podobnie jak
    > dla wielu (większości?) innych ludzi potrzebujących szybkiego dysku w PC
    > do zarabiania kasy.

    No widzisz.
    To ja też właśnie tak myślę. Różnica w ciszy między HDD i SDD jest.
    Ale czy znacząca dla mnie na tyle, aby rezygnować z połowy nowego
    obiektywu albo 1/3 laptopa? No nie. :)

    > Wiesz, pierwszy z brzegu dysk SSD o pojemności 128GB może być
    > wykorzystywany profesjonalnie (tzn. do zarabiania pieniędzy). A te WD o

    Wykorzystywany profesjonalnie może być nawet najtańszy i najbardziej
    zawodny HDD. Albo dużo droższy i też zawodny SSD :).

    > których piszesz to, zdaje się, są przeznaczone do upychania w, o zgrozo,
    > macierzach. :-D

    Raczej nie. AFAIK głównym przeznaczeniem są systemy embedded. Oczywiście
    nikt nie broni pakować takich dysków do macierzy, ale sensu wielkiego
    to nie ma (chyba że jako taki duży i szybki cache).

    pozdrawiam,
    PK

  • 103. Data: 2013-01-21 20:16:35
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "chwdp" <h...@i...yfd> wrote in message
    > kolejny z dupy "argument". wy - betatesterzy ssd za wlasna kase - jestescie po
    > prostu zalosni.

    dziwne tylko ze na tej grupie kroluje opinia 'za' tych ktorzy maja
    i 'przeciw' tych ktorzy nigdy nie mieli :)

  • 104. Data: 2013-01-21 21:37:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-21 20:16, Użytkownik m4rkiz napisał:

    > dziwne tylko ze na tej grupie kroluje opinia 'za' tych ktorzy maja
    > i 'przeciw' tych ktorzy nigdy nie mieli :)

    Brednie.
    W grupie argumentujących na przeciw jestem ja, mam SSD w kompie
    służbowym nie mam w prywatnym bo uznałem że szybsze uruchomienie
    kompa czy jakiegoś programu nie rekompensuje mi wydanych kilkuset
    złotych.
    Była wypowiedź człowieka który dwa razy podchodził do SSD w kompie
    prywatnym i za każdym razem rezygnował i wkładał te SSD w miejsca
    gdzie przyśpieszenie będzie bardziej odczuwalne czyli w laptopy.

    Z drugiej strony argumentacja osób zachwalających SSD jest często
    infantylna i po krótkiej wymianie zdań w wielu przypadkach okazywało
    się że piszący koloryzuje lub zwyczajnie kłamie.

    Pozdrawiam

  • 105. Data: 2013-01-21 21:56:24
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Była wypowiedź człowieka który dwa razy podchodził do SSD w kompie
    > prywatnym i za każdym razem rezygnował i wkładał te SSD w miejsca
    > gdzie przyśpieszenie będzie bardziej odczuwalne czyli w laptopy.

    Zgadza się :) Samsung 830 i Patriot Pyro (oba 128)
    Podejrzewam, że być może SSD pozwala się zauważyć gdy ma się mało RAM -
    u mnie jest 8GiB...

    Samsung 830 został włożony w T60 - opinia osoby (nie znającej się na
    cudach z SSD kobiety) używajacej wcześniej T43 brzmi: "Ten nowy (czyli
    T60) działa chyba trochę szybciej niż poprzedni" :) Dodam: w/w T60 ma dwa
    razy więcej rdzeni i trzy razy więcej pamięci niż T43.

    --
    marfi

  • 106. Data: 2013-01-22 08:56:33
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-01-21, o godz. 21:37:09
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > służbowym nie mam w prywatnym bo uznałem że szybsze uruchomienie
    > kompa czy jakiegoś programu nie rekompensuje mi wydanych kilkuset

    Tobie - to jest słowo klucz. Tobie nie rekompensuje wydatku. Innym i
    owszem. Każdy po prostu ma inne potrzeby. Ja np. w komputerach
    stacjonarnych praktycznie nie używam SSD. A to dlatego że te komputery
    u mnie pracują non-stop i na dodatek nie liczą mocno - nie obrabiam
    dużych grafik czy video, rzadko robię jakieś skomplikowane obliczenia
    inżynierskie. jakby co to podepnę sobie macierz np. po iSCSI. ;-) SSD
    mam wyłącznie w jednym komputerze - małym HTPC podpiętym po telewizor.
    I nie chodzi raczej o prędkość startu systemu a o ciszę bo komputer nie
    ma żadnych części ruchomych. Natomiast SSD mam w tej chwili w laptoku.
    Ze względu na prędkość ładowania systemów. Na dane siedzi w nim HDD w
    miejsce napędu CD. Akurat prędkość ładowania systemu ma dla mnie
    znaczenie - większość narzędzi jakimi posługuję się mam pod Ubuntu.
    Natomiast wiele interfejsów różnych urządzeń - zwłaszcza z kontrolkami
    ActiveX - pracuje tylko z konkretnymi wersjami Internet Explorera.
    IE4Linux umarł niestety zanim zaczął być niezawodny. Stąd dość często
    muszę kilka/kilkanaście razy w krótkim czasie przeładować system.
    Niestety przy zwirtualizowanych Windows często pojawiają się problemy na
    poziomie interfejsów sieciowych. Zamiast kombinować nad sieciami wolę
    móc w ciągu kiilkunastu sekund być w stanie załadować inny system. I tu
    jest mi to przydatne - zdecydowanie lepszy komfort pracy niż w
    przypadku klasycznego HDD. Mam jednego kumpla który stosuje SSD w
    stacjonarce - zdecydowanie przyśpiesza mu to ładowanie gier - no ale to
    raczej nie produkcyjny powód ;-)

    Jak widzisz - potrzeba zależy od tego do czego to stosujemy. I żeby nei
    było - nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem SDD. Wole dobrać
    rozwiązanie do konkretnego scenariusza a nie polecać czy potępiać
    całość.

    Zdrówko

  • 107. Data: 2013-01-22 10:37:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-22 08:56, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> [...]
    > było - nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem SDD. Wole dobrać
    > rozwiązanie do konkretnego scenariusza a nie polecać czy potępiać

    Tyle że zgodnie z punktem widzenia będących za takie podejście stawia
    cię w grupie tych będących przeciw. :-)

    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2013-01-23 16:19:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 17:58:07 +0100, terjan napisał(a):

    > urocze to są wypowiedzi osób które SSD widziały tylko na obrazku w
    > internecie

    Czy mi się wydaje, czy jednak trzeba będzie Ogrodnika Januarego poprosić o
    przygotowanie adaptacji ,,monografii fanbojstwa polskiego"
    (http://applefobia.blox.pl/2010/06/Fanbojstwo-zarys-
    monografii.html)
    odnośnie SSD? Kombos erotyczny niedokonany jak w płetwę strzelił...

    [ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend". ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 109. Data: 2013-01-23 16:46:22
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2013-01-23 16:19, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    monografii.html)
    > odnośnie SSD? Kombos erotyczny niedokonany jak w płetwę strzelił...

    Te combosy erystyczne dotyczą niemal wszystkich dyskusji, których
    przedmiotem jest uzasadnianie swojego wyboru i wykazania iż jest
    on jedynie słuszny. Ja nigdy nie miałem potrzeby uzasadniania dlaczego
    wybrałem ten, a nie inny sprzęt lub dlaczego wolę pomidorową od
    szczawiowej. Szczególnie silna potrzeba dorabiania ideologii do własnego
    wyboru jest w polskiej sieci, ale to nie ma za wiele wspólnego z
    merytoryczną dyskusją na temat przewag konkretnych technologii w
    konkretnych zastosowaniach.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 110. Data: 2013-01-24 20:25:32
    Od: Jacek/Jaco/Jakubowski <j...@p...fm>

> [...]
    monografii.html)
    > odnośnie SSD? Kombos erotyczny niedokonany jak w płetwę strzelił...

    Jak na razie to widzę raczej dość zaawansowane "hejterstwo" połączone
    z poklepywaniem się na wzajem po plecach, co wygląda dość żałośnie:
    "Ale ten SSD do dupy, prawda? My to jesteśmy kuuul i trendi bo
    nienawidzimy tych stadnych SSD. A reszta ludków to jak te przysłowiowe
    miliony much..." itd.

    Co jeszcze panowie hejterzy nie lubicie? Może pamięci cache w prockach?
    Przecież taka droga i nie można z niej zrezygnować przy zakupie, c.a.
    wychodzi po 25 tys. zł za 1 GB. No dalej, atakujcie cache, najlepiej
    po kolei: L1, L2, L3.

    Desant makówkowy też wmawiał wszystkim wyższość PowerPC nad x86
    (Intelem/AMD), ten słynny ich slogan "Megaherz Myth". Ale potem
    spieprzaliiiii z podkulonymi ogonami, gdy ich guru zdecydował,
    że Maki bedą na Intelach. Była kupa śmiechu.

    Teraz widzę tu kilka osób walczących z faktami, czyli z SSD, ciekawe
    kiedy podkulą ogony...

    --
    Jacek/Jaco/Jakubowski