  • 81. Data: 2013-01-20 16:48:14
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, terjan <z...@n...pl> wrote:
    > od tego mam w szufladzie przenośne HDD żeby robić kopie a nawet dane
    > mógłbym stracić, ale togo szumu dwóch wibrujących dysków HDD bym nie
    > zniósł nawet gdybyś dał mi je za darmo

    Nie wiem jakie Ty miałeś dyski. Słyszałeś kiedyś WD10EZRX? :)
    Ja mam od pół roku i nie słyszałem :P

    pozdrawiam,
    PK

  • 82. Data: 2013-01-20 16:55:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-20 16:31, Użytkownik terjan napisał:

    > a to takie trudne domyśleć się że nie tylko 1 komputer w domu ktoś może
    > używać ?

    Ja używam więcej niż jednego w domu, ale nikogo w błąd tym nie
    wprowadzam.

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2013-01-20 16:57:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-20 16:18, PK wrote:
    [.....]
    > Ogólnie nikt nie podważa faktu, że SSD są ciche i szybkie, ale też
    > sporo droższe. Normalny człowiek to po prostu wie i żyje dalej.
    >
    > Ale są też ludzie (chyba po prostu zmartwieni faktem, że wydali
    > dużo na coś tak przyziemnego jak dysk), którzy - nie mogąc podważyć
    No, rzeczywiście są drogie. Np. 250 GB Samsung 840 Pro kosztuje aż
    800zł. :-D Fortuna po prostu, zwłaszcza dla kogoś, kto używa komputera
    do zarabiania pieniędzy i potrzebuje szybkiego dostępu do danych. :-D

  • 84. Data: 2013-01-20 17:01:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-20 16:18, Użytkownik PK napisał:

    > Mnie to wcale nie bawi.
    > Autentycznie tworzy się jakiś kult SSD. Trochę mi to zaczyna
    > przypominać dyskusje z lekko "przyćmionymi" marketingiem fanami Apple.
    >
    > Ogólnie nikt nie podważa faktu, że SSD są ciche i szybkie, ale też
    > sporo droższe. Normalny człowiek to po prostu wie i żyje dalej.
    >
    > Ale są też ludzie (chyba po prostu zmartwieni faktem, że wydali
    > dużo na coś tak przyziemnego jak dysk), którzy - nie mogąc podważyć
    > argumentu ceny - starają się wykazać, jak beznadziejne są HDD
    > i twierdzą, że bez SSD to się po prostu żyć nie da (jakby rok temu
> [...]

    A pamiętacie dyskusję o wyższości lustrzanych matryc lcd nad
    matowymi ? Nawet na tej grupie byli idioci którzy przekonywali
    o ich wyższości nad matowymi nawet w monitorach stacjonarnych.
    Bo tak wyczytali w reklamach. Po kilku miesiącach papierowa prasa
    komputerowa zaczęła oficjalnie pisać o różnicy w jakości i
    kretynów pierniczących bezsensowne głupoty i kłamstwa wymiotło
    z grupy. Ciekawy jestem w dyskusjach nad jaką rewelacją udzielają
    się dzisiaj.

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2013-01-20 17:19:16
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > Nie wiem jakie Ty miałeś dyski. Słyszałeś kiedyś WD10EZRX? :)
    > Ja mam od pół roku i nie słyszałem :P

    jakie masz w komputerze elementy "które się kręcą" ? pojęcie głośności
    komputera jest względne to temat rzeka

    tak się składa że o twoim jednotalerzowcu WD10EZRX wiem dużo bo go
    kupiłem po długim i starannym wybieraniu, to jeden z pierwszych 1TB na
    talerz, czyli ma być cicho i bez wibracji jednak ten cudowny HDD ma
    zmienną prędkość obrotową, przy niskich obrotach był w miarę cichy i nie
    wibrował ale był wolny, przy pełnej prędkości "odlatywał", jeżeli
    umocujesz dysk na podkładce z gąbki będzie niesłyszalny jednak ja z
    powodu rozmiarów obudowy (14litórw) nie mam takiej możliwości, dysk
    poszedł do zwrotu

  • 86. Data: 2013-01-20 17:19:30
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > kolejny z dupy "argument". wy - betatesterzy ssd za wlasna kase -
    > jestescie po prostu zalosni.

    masz racje jestem betatesterem bo kupowałem nagrywarki CD za 15tys w
    czasach kiedy ty jeszcze kasety do atari przewijałeś długopisem

  • 87. Data: 2013-01-20 17:34:33
    Od: terjan <z...@n...pl>

> [...]
    > kretynów pierniczących bezsensowne głupoty i kłamstwa wymiotło
    > z grupy. Ciekawy jestem w dyskusjach nad jaką rewelacją udzielają

    zabawne ale ja bym ci dał matowego laptopa w łapy i kazał w pełnym
    słońcu zrobić coś nim w terenie na wolnym powietrzu przy kończącej się
    baterii od razu byś tych "idiotów" traktował poważniej...

  • 88. Data: 2013-01-20 17:58:07
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > Tzn. twierdzisz, że to minimalnie szybsze działanie jest bardzo
    > ważne (bo Ty niby odczuwasz), ale duże pojemności są zbędne (bo Ty
    > ich nie wykorzystujesz). To naprawdę urocze :).

    urocze to są wypowiedzi osób które SSD widziały tylko na obrazku w
    internecie

  • 89. Data: 2013-01-20 18:25:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-20 17:34, Użytkownik terjan napisał:

    > zabawne ale ja bym ci dał matowego laptopa w łapy i kazał w pełnym
    > słońcu zrobić coś nim w terenie na wolnym powietrzu przy kończącej się
    > baterii od razu byś tych "idiotów" traktował poważniej...

    Jak kiedyś bęziesz miał okazję to postaw na słońcu dwa laptopy,
    jeden z matrycą matową a drugi z lusterkiem i popatrz co widać.
    Bo jak na razie to tylko się ośmieszasz.

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2013-01-20 18:36:47
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, terjan <z...@n...pl> wrote:
    > jakie masz w komputerze elementy "które się kręcą" ? pojęcie głośności
    > komputera jest względne to temat rzeka

    W kompie kręcą mi się:
    2 HDD,
    3 wiatraki (BOXowy cooler od Intela, jakieś 120mm od Cooler Master
    i 120mm w zasilaczu be quiet!).

    Czy to dużo? Trudno powiedzieć.
    Wiatrak od Intela jest dosyć głośny - szczególnie przy dużym obciążeniu.

    Cała reszta jest cicha. Nie bezgłośna, więc np. niezbyt komfortowo się
    śpi 2m od tego kompa.

    Z drugiej strony nie mieszkam w domku w lesie, więc i tak mam ciągle
    jakieś "tło". Komp wypełniony elementami, które nie przekraczają
    (podobno) 25dB w odległości 1m nie jest bardzo uciążliwy.

    Wyciszenie tego kompa kosztowałoby mnie około 1000 zł. Złożenie dużo
    cichszego prawie od zera (wątek obok) - 1500-2000 zł :).

> [...]
    > talerz, czyli ma być cicho i bez wibracji jednak ten cudowny HDD ma
    > zmienną prędkość obrotową, przy niskich obrotach był w miarę cichy i nie

    Tak się składa, że mało wiesz nie tylko o tym dysku, ale o dyskach
    w ogóle. Proponuję się bardziej zastanawiać przed pisaniem :).

    WD Green nie mają zmiennej prędkości w czasie pracy, ponieważ jest
    to rozwiązanie niezwykle trudne do zaimplementowania (nie wiem czy
    w ogóle istnieją takie HDD - jeśli tak, to raczej nie kosztują 300 zł).

    Za to coraz więcej dysków ma tryb oszczędny polegający na tym, że
    głowica odsuwa się od talerza, a on zwalnia do dużo niższej częstości.

    Tak czy inaczej głośność HDD wynika przede wszystkim z pracy
    głowicy, a nie z obrotów talerzy. To właśnie głowicę słyszałeś,
    a nie talerze (zakładając, że w ogóle widziałeś ten dysk, a nie zmyślasz
    :D).

    pozdrawiam,
    PK