  • 11. Data: 2019-05-04 20:56:17
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:5ccddf03$0$527$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przemyśl to jeszcze.
    > Ile razy w miesiącu zdarza Ci się zabierać go poza mieszkanie?
    > Może rozwiąże to tablet...
    > Czy nie męczy Cię uwiązanie do marnej matrycy TN z masakrycznie ZŁYMI
    > kątami widzenia i małą rozdzielczością Ekranu.
    > Nie katuj się więcej. Jest od groma polizingowego sprzętu za grosze.
    > Nie. Nie są to złomy i można dostać miesiące gwarancji.
    > Żyj pełnią życia :-)

    A te polizingowe jaki mają ekran? Mają lepszą matrycę, dobre kąty
    widzenia i większą rozdzielczość - jaką?
    Jak się taki cudowny ekran nazywa?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 12. Data: 2019-05-04 21:16:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 18:14, Ewa pisze:

    > Nie gram i nie wiem czy miałoby sens kupienie laptopa gamingowego
    > gdy nie planuje się w ogóle używania go do gier?

    Ja nie gram i kupiłem.
    Ale był w tym pewien cel.
    Te "zwykłe" nie gamingowe mają procesory w wersji energooszczędnej,
    takie słabeusze do przeglądania internetu.
    Mam aplikację której co bym nie dał to jej mało procesora.
    Dzisiejsza kompletnie idiotyczna polityka producentów zakłada że jak
    chcesz dobry procesor to do grania... i... miałem wybór albo wersja
    biznes za 9 koła albo gamingowy taki sam procesor za 3 koła.

    > Wspomniałeś o dysku SSD. Tylko takie biorę pod uwagę, ale większe,
    > np.  1TB są już drogie.

    Nie ma sensu.
    Kupiłem HP Paviliona Power z dyskiem 1TB. Wbrew pozorom są tam bardzo
    fajne talerze wsadzane Seagate Barracuda Pro 1TB.
    Obok siedzi wolne gniazdo M.2. Tam powędrowało 240GB HP EX920.
    System zainstalowałem na nowo bo HP dodaje pełno syfu i Windows 10
    dosłownie ślamazarzył się na SSD. Teraz mam rakiętę jaką chciałem.
    Gamingowe mają też drugą zaletę - najczęściej większa bateria.
    Przeglądanie internetu to ponad 10 godzin laptop mi wytrzymuje.
    Niestety też wada - trochę cięższy. Ale więcej metalu w obudowie zamiast
    plastiku.
    No i te HP mają matrycę IPS o szerokich kątach patrzenia i nawet spoko,
    a te "zwykłe" najczęściej mierną TN.

    > Istotny może byc także dla mnie interface. Mam taki dodatkowy adapter,
    > który pozwala wewnętrzne dyski podłączać zewnętrznie do laptopa
    > za pośrednictwem USB. Ale tylko te z interfacem SATA, ewentualnie EIDE

    Tu się nic nie zmieni. USB to USB.

    > dla starszych dysków. Dokupując dodatkowy dysk wolalabym od razu
    > nie eleminować napędu DVD w celu włożenia drugiego dysku. Zresztą

    jak napisałem masz pod pokrywą gniazdo M.2. Tam ląduje nowy dysk SSD
    (oczywiście typu M.2 a nie SATA)

    > zdaje się, że nie zawsze da się to zrobić.

    Nowe laptopy najczęściej nie mają już DVD...
    Ja mam DVD jako zewnętrzny napęd. Używam może raz w roku... może.. nie
    pamiętam gdzie jest ;)

    > Pozdrawiam
    > Ewa

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2019-05-04 21:20:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 18:56, Skylla pisze:

    > Do Twoich (nawet przyszłych) zastosowań wystarczą 4GB RAM. 8GB to już
    > spory nadmiar, a 16 to niepotrzebne wyrzucanie pieniędzy, które można
    > przeznaczyć na coś innego.

    Nie jest tak jak piszesz... naprawdę jest odczuwalna różnica przy
    głupich aplikacjach internet/office. Głupi Firefox/chrome na dzień dobry
    1GB zabierze z jedną zakładką otwartą (na ten przykład właśnie
    spojrzałem u siebie)
    Powyżej 8GB to można mówić "jest nadmiar do takich zastosowań".

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2019-05-04 21:27:36
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamiast plastiku.
    > No i te HP mają matrycę IPS o szerokich kątach patrzenia i nawet
    > spoko, a te "zwykłe" najczęściej mierną TN.
    To wszystko bardzo ciekawe, co napisałeś.
    Zmienia to moje podejście do szukania laptopa dla mnie.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 15. Data: 2019-05-04 21:27:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 20:50, z pisze:

    > Przemyśl to jeszcze.
    > Ile razy w miesiącu zdarza Ci się zabierać go poza mieszkanie?
    > Może rozwiąże to tablet...

    Napisała że miejsce... to jest naprawdę realny argument. Rodzicom
    kupiłem 17.3" laptop bo za bardzo nie widziałem co innego.

    > Czy nie męczy Cię uwiązanie do marnej matrycy TN z masakrycznie ZŁYMI
    > kątami widzenia i małą rozdzielczością Ekranu.

    Kupić fajny na matrycy IPS, chociażby wspomniany HP Power czy Pavilion
    Gaming. Delle uważać, najczęściej mają totalnie syfiastą i makabryczną
    TN gdzie biel jest żółta (taki syf miałem okazję oglądać w markecie)
    choć są wersje z różnymi matrycami.

    > Nie katuj się więcej. Jest od groma polizingowego sprzętu za grosze.

    z matrycą TN.. i laptop... czyli odwołujesz to powyższe ;)

    > Nie. Nie są to złomy i można dostać miesiące gwarancji.
    > Żyj pełnią życia :-)

    Zgadza się :)
    zdrówka

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2019-05-04 21:33:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 21:16, Irokez pisze:

    > jak napisałem masz pod pokrywą gniazdo M.2. Tam ląduje nowy dysk SSD
    > (oczywiście typu M.2 a nie SATA)

    PS. żeby było jasno. Nie podmieniasz dysku 1TB na 240GB tylko 'dokładasz'.
    Czyli sumuje się. System, programy lecą na szybki SSD, dysk 1TB
    talerzowy używasz do trzymania tam fotek, filmów, muzyki...
    Idealnie..

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2019-05-04 21:57:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 21:27, Irokez pisze:

    > Napisała że miejsce... to jest naprawdę realny argument. Rodzicom
    > kupiłem 17.3" laptop bo za bardzo nie widziałem co innego.

    Marudzenie. Jak ktoś doceni monitor 24" IPS (370 zł polizingowy) z
    rozdzielczością w pionie 1200 to i miejsce się znajdzie a blaszak się
    zmieści za tym monitorem :-) .

    Wygrzebałem na olxie małą w pełni funkcjonalną obudowę Modecom ALFA M1
    mini ATX.
    Aż grzech ją chować za monitorem
    Nowa chyba do kupienia za 300 zł.
    Co prawda bez napędu DVD ale tak jak z tym noszeniem laptopa. ;-)
    Osobiście zarżnąłem baterię w laptopie. Miał być noszony ;-)

    PS. Piszę to kolejny raz bo wielu potencjalnych klientów myśli że musi
    wydać 3 tysie a wystarczy 1300 zł a jak ktoś tu już napisał Jak komputer
    działa 3 mies. to podziała i 3 lata w przeciwieństwie do samochodu :-)

    PS. 2. Oczywiście mówimy tu o komputerach nie dla graczy tylko w
    zastosowaniu wątkotwórczyni.

  • 18. Data: 2019-05-04 21:57:22
    Od: "Ewa" <.@.>

    > PS. żeby było jasno. Nie podmieniasz dysku 1TB na 240GB tylko
    > 'dokładasz'.
    Oczywiście.

    Szkoda, że to wolne gniazdo jest z interfacem M.2 a nie z interfacem
    SATA.
    Dysk SSD SATA 500GB mam i mogłabym go użyć.

    A dysk HDD 1 TB jest z interfacem SATA?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 19. Data: 2019-05-04 22:19:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 21:57, Ewa pisze:

> [...]
    >
    > Szkoda, że to wolne gniazdo jest z interfacem M.2 a nie z interfacem SATA.
    > Dysk SSD SATA 500GB mam i mogłabym go użyć.

    Tak, jak Ci starcza to podmień.
    Ja oryginalny 1TB schowałem do szuflady i mam SSD SATA 500GB Samsung Evo
    oraz SSD M.2 240GB HP EX920.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2019-05-04 22:26:13
    Od: "Ewa" <.@.>

    > mam SSD SATA 500GB Samsung Evo
    To taki jak mój. Ale jako jedyny na system i dane pod Win 10 może być
    zbyt mały.

    Pozdrawiam
    Ewa