  • 21. Data: 2019-05-04 22:27:34
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 21:57, z pisze:

    > Marudzenie. Jak ktoś doceni monitor 24" IPS (370 zł polizingowy) z

    ...w łóżku na kolanach...

    > rozdzielczością w pionie 1200 to i miejsce się znajdzie a blaszak się
    > zmieści za tym monitorem :-) .

    Ale chce czasami zabrać.
    Ten 17.3" też 2 razy w roku idzie w teren na 2-3 dni. I Tablet nie da rady.

    > PS. 2. Oczywiście mówimy tu o komputerach nie dla graczy tylko w
    > zastosowaniu wątkotwórczyni.

    Wątkotwórczyni sobie sama przeanalizuje na podstawie za i przeciw, i
    wybierze, a nie będziemy jej narzucać.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2019-05-04 22:32:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 22:26, Ewa pisze:

    > To taki jak mój. Ale jako jedyny na system i dane pod Win 10 może być
    > zbyt mały.

    A to już Ty sama najlepiej wiesz, ile tego masz :)

    Windows z podstawowymi programami załóż że 100GB zabierze. Reszta to
    Twoje dane i ewentualnie gry.

    > Pozdrawiam
    > Ewa

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2019-05-04 23:18:31
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A to już Ty sama najlepiej wiesz, ile tego masz :)
    > Windows z podstawowymi programami załóż że 100GB zabierze. Reszta to
    > Twoje dane i ewentualnie gry.
    Muszę się zastanowić.

    Może to dziwne pytanie, ale jak łatwo rozpoznać, że laptop jest z grupy
    gamingowych? W nazwie np. tego Twojego nic na to nie wskazuje.
    Są takie strony gdzie występuje podział m.in. na gamingowe. Ale jak
    to rozpoznać poza takimi stronami?
    Twoje informacje tak mnie przekonały o wyższości laptopów gamingowych,
    że od jutra będę robila rozeznanie tylko w takich.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 24. Data: 2019-05-05 00:33:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 23:18, Ewa pisze:

    > Może to dziwne pytanie, ale jak łatwo rozpoznać, że laptop jest z grupy
    > gamingowych? W nazwie np. tego Twojego nic na to nie wskazuje.

    No nie wskazuje, bo szukałem bardziej "cywilnego" niż czerwonego. Nie
    podoba mi się czerwone podświetlenie klawiszy i czerwone wstawki.
    Kwestia gustu.

    Albo jasno pisze że gamingowy, albo poznać można po typie zastosowanego
    procesora + ma dedykowaną kartę graficzną z tych "lepszych".

    Ja kupowałem z procesorem Intela 7 generacji, więc w praktyce szukało
    się laptopa z procesorem i5-7300HQ lub i7-7700HQ. I tyle. Były montowane
    praktycznie w mocniejszych jednostkach z kartą graficzną dedykowaną do
    grania (nie licząc biznesowych).

    W 8-smej generacji... hmm.. trzeba pokopać co tam jest i pewnie podobnie
    będzie. Tak na szybko patrzę i królują procesory i5-8300H (4 rdzenie / 8
    wątków) oraz i7-8750H (6 rdzeni / 12 wątków).
    W każdym razie te z literką U na końcu to są wersje energooszczędne.
    Więc wystarczy przefiltrować po i5-8300H.

    Ogólnie może i5-8250U by Tobie starczył, ale nie wiem co chcesz robić.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2019-05-05 00:34:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ewa pisze tak:

    > Twoim zdaniem ani procesor, ani wielkość RAMu, ani pamięć na karcie
    > graficznej nie maja wpływu na to czy film jest odtwarzany płynnie czy
    > nie?

    i5 bez grafiki wszystko zmieli ale już przy 4K bedzie się zacinać

    > Mam tu na myśli filmy odtwarzane z DVD lub dysku zewnętrznego, bo na
    > oglądanie fimów on-line w Internecie musi mieć także wpływ szybkość
    > połączenia internetowego.

    obecnie oferowane prędkości nie pozwolą zauważyć zacinek do rozmiaru
    full hd

    > Ponadto zależy co rozumiesz przez obróbkę video. Dzielenie/łaczenie
    > video może wchodzić w grę. Ale oczywiście nie na masową skalę.

    renderowanie nagrzewa proc na kilkanasdzie dziesiąt minut.

    Kup mały pc. Laptopy się grzeją ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 26. Data: 2019-05-05 02:01:38
    Od: "Ewa" <.@.>

    > No nie wskazuje, bo szukałem bardziej "cywilnego" niż czerwonego. Nie
    > podoba mi się czerwone podświetlenie klawiszy i czerwone wstawki.
    > Kwestia gustu.

    Właściwie to klawiatura podświetlana by mi się przydała, bo często
    zdarza mi się używać laptopa gdy dookoła jest ciemno. Teraz, w tym
    starym, na górnej listwie ekranu jest mała lampka świecąca w dół,
    którą mogę zapalić lub zgasić.
    To bardzo wygodne. O czerwonej klawiaturze akurat nie marzyłam.
    Muszę zobaczyć w sklepie jak to wygląda.

    > W każdym razie te z literką U na końcu to są wersje energooszczędne.
    > Więc wystarczy przefiltrować po i5-8300H.
    Gdzieś widziałam taką rozpiskę z symbolami na końcu oznaczenia
    procesora, właśnie U, H i jeszcze jakieś. Muszę to znaleźć.

    > Ogólnie może i5-8250U by Tobie starczył, ale nie wiem co chcesz robić.
    Przy obecnym, bardzo wolnym laptopie marzy mi się coś, co będzie
    chodziło jak burza. Nareszcie.

    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady i wyjaśnienia.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 27. Data: 2019-05-05 02:09:05
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Ewa" <.@.> napisał w wiadomości

> [...]
    Gdzieś w Internecie czytałam, że procesory z U są przylutowane i nie
    można ich wymieniać. Czy mam z tego rozumieć, że taki nie-U można
    będzie w przyszłości ewentualnie wymienić?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 28. Data: 2019-05-05 06:21:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-04, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Jeśli to transcoding jednego filmu raz na jakiś czas, to czy będzie to
    > trwało 1h czy 1h45 nie zrobi (chyba?) większej różnicy. Co innego jeśli
    > kto amatorsko lubi składać filmy na co dzień i ma zawsze pełną kolejkę.

    Można nawet zaryzykować twierdzenie, że przy obecnych cenach nośników
    problem mocy cpu do przekodowywania filmów ma marginalne znaczenie - moc
    idzie głownie na analizę (czas) i finalnie rzecz sprowadza się do tego,
    krótszy czas, większy rozmiar pliku. Pomijam już fakt, że "TV nie
    odtwarza wszystkich formatów" to może być problem kontenera, a nie
    rodzaju kompresji. A do zmainy kontenera nie potrzeba żadnej istotnej
    mocy obliczeniowej.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2019-05-05 07:23:24
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-04 o 13:07, Ewa pisze:
> [...]
    > mając odpowiedzi na 2 powyższe pytania będę moga zdecydować
    > co i za ile warto kupić.
    > Oczywiście wiem, że ważniejsze jest pytanie 1), bo pamięć można
    > rozszerzyć, pod warunkiem, że płyta główna to umożliwia.
    >
    > I jeszcze jedno. Co do moich zastosowań mogę napisać, że nie będą
    > to gry, natomiast z pewnością będzie to m.in. oglądanie filmów.
    > Zakładam ekran 15,4" matowy Full HD.
    > 3) jaka karta graficzna, z jakimi parametrami (z jaką pamięcią) byłaby
    > do tego najlepsza ?
    >
    > Proszę o rady, najlepiej wynikające z Waszych własnych doświadczeń.

    Zainteresuj się poniższą opcją.

    Skorzystasz z programu HP i zapłacisz 2363,41 zł za dobrego laptopa.

    https://www.pepper.pl/promocje/laptop-hp-pavilion-ga
    ming-15-mozliwe-236341-zl-i5-8300h8gb1tbgtx1050win10
    h-156326

    W tej cenie naprawdę warto. Za resztę dokupisz SSD.

    https://www.pepper.pl/promocje/dysk-ssd-lexar-480gb-
    25-sataiii-lns100-480amzn-156580

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 30. Data: 2019-05-05 07:25:52
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-05 o 07:23, Filip454 pisze:

> [...]
    ming-15-mozliwe-236341-zl-i5-8300h8gb1tbgtx1050win10
    h-156326

    > W tej cenie naprawdę warto. Za resztę dokupisz SSD.

    Gamingowy, ale nie rzucający się w ogóle w oczy. Normalny, "cywilny"
    (^^) laptop.
    --
    Filip454
    [f...@g...com]