  • 31. Data: 2019-05-05 07:28:00
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-05 o 07:25, Filip454 pisze:
> [...]
    ming-15-mozliwe-236341-zl-i5-8300h8gb1tbgtx1050win10
    h-156326

    25-sataiii-lns100-480amzn-156580

    > Gamingowy, ale nie rzucający się w ogóle w oczy. Normalny, "cywilny"
    > (^^) laptop.

    *nierzucający się w oczy

    No i ma podświetlenie klawiatury ;)

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 32. Data: 2019-05-05 07:44:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 05 May 2019 02:01:38 +0200, Ewa wrote:
    > Właściwie to klawiatura podświetlana by mi się przydała, bo często
    > zdarza mi się używać laptopa gdy dookoła jest ciemno. Teraz, w tym
    > starym, na górnej listwie ekranu jest mała lampka świecąca w dół,
    > którą mogę zapalić lub zgasić.
    > To bardzo wygodne.

    Każdy ThinkPad to ma. Przy moim W530 mam lampkę oraz dodatkowo
    podświetlenie klawiatury z regulowaną jasnością.

    > Przy obecnym, bardzo wolnym laptopie marzy mi się coś, co będzie
    > chodziło jak burza. Nareszcie.

    W czasach kiedy prowadziłem serwis komputerowy, 90% przypadków gdy
    użytkownicy skarżyli się na powolność komputera to był problem
    oprogramowania (zawalony rejestr Windows, nainstalowanych milion pasków,
    wirusy, antywirusy...). Na drugim miejscu były komputery kupione w
    markecie, złożone po kosztach i z minimalną możliwą ilością RAM -
    uruchomienie pasjansa wywoływało dziki swap. Nie twierdzę że i tu tak
    jest, ale jeśli komputer nie był "bardzo wolny" od zawsze, to zapewne
    reinstalacja systemu na świeżo przywróci go do dawnych osiągów. No ale
    oczywiście nie naprawi to zimnego lutu na płycie głównej.

    Mateusz

  • 33. Data: 2019-05-05 07:44:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 05 May 2019 02:09:05 +0200, Ewa wrote:
    > Gdzieś w Internecie czytałam, że procesory z U są przylutowane i nie
    > można ich wymieniać. Czy mam z tego rozumieć, że taki nie-U można będzie
    > w przyszłości ewentualnie wymienić?

    W laptopie? Nie.

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-05-05 08:02:22
    Od: "Ewa" <.@.>

    Irokez, czy czytałeś posty od Filipa i widziałeś reklamowanego
    przez niego laptopa:
    https://www.pepper.pl/promocje/laptop-hp-pavilion-ga
    ming-15-mozliwe-236341-zl-i5-8300h8gb1tbgtx1050win10
    h-156326 ?

    Czy to jest dokładnie taki sam laptop jak Twój?

    Zmroziły mnie komentarze, głównie ten:
    - głośny w spoczynku
    - bardzo głośny podczas grania i przeciążenia systemu
    - wbudowana bateria
    - płytki dźwięk z głośników, nieprzyjemnie się słucha
    - brak podświetlenia klawiatury
    - brak wejścia na mikrofon

    Wiem, że komentarze mogą być bardzo subiektywne,
    nieprawdziwe, a nawet celowo pisane przez konkurencję.
    Ale jeżeli chociaż jedna z wymienionych wad jest prawdziwa,
    to dla mnie dyskwalifikuje to takiego laptopa.

    Ponadto, jeżeli coś ma obniżoną cenę, z powodu nieliczenia
    VATu lub z innego, to przeważnie wiąże się to z tym, że na ten
    towar nie ma popytu. Może z powodu tych wad.
    Nie muszę aż tak oszczędzać żeby przymykać oko na jakieś
    wady tylko dlatego, że to coś jest tańsze.

    W komentarzach paru osób jest rozbieżność co do tego
    czy klawiatura jest podświetlana czy nie, Należaloby to
    wyjaśnić.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 35. Data: 2019-05-05 08:10:24
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 05 May 2019 08:02:22 +0200, Ewa wrote:
    > W komentarzach paru osób jest rozbieżność co do tego czy klawiatura jest
    > podświetlana czy nie, Należaloby to wyjaśnić.

    To może zależeć od konkretnej wersji. W moim W530 (używka po, zdaje się,
    Dassault Aviation) nie było podświetlanej klawiatury, dokupiłem za kilka
    $ i wymieniłem. Podobnie jest z kamerą, czytnikiem linii papilarnych, itp
    - ten sam model laptopa może występować w różnych wersjach wyposażenia.

    Mateusz

  • 36. Data: 2019-05-05 08:15:26
    Od: "Ewa" <.@.>

    Irokez, zarówno w Twoim poście, jak i w tym od Filipa
    pojawia się określenie, że:
    laptop jest gamingowy, ale nierzucający się w oczy, normalny, "cywilny".
    Co to znaczy?
    Czy zwykle laptopy gamingowe mają w swoim wyglądzie
    coś specjalnego, czego zwykle nie mają nie-gamingowe?
    Domyślam się, że z wymagań przynajmniej niektórych gier
    wynika, że klawiatura laptopa gamingowego powinna być
    podświetlana i to na kolorowo. Ale chyba inne laptopy,
    takie nie-gamingowe, także czasami mają podświetlaną
    klawiaturę, z tym, że chyba nie na kolorowo.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 37. Data: 2019-05-05 08:33:07
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > Każdy ThinkPad to ma. Przy moim W530 mam lampkę oraz dodatkowo
    > podświetlenie klawiatury z regulowaną jasnością.

    No tak, ale nie każdy laptop jest ThinkPadem.
    Ponadto prawdopodobieństwo, że kupię akurat ThinkPada
    nie jest bardzo duże.

> [...]
    > jest, ale jeśli komputer nie był "bardzo wolny" od zawsze, to zapewne
    > reinstalacja systemu na świeżo przywróci go do dawnych osiągów

    To wszystko prawda. Trudno mi teraz porównać szybkość obecną
    z tą zaraz na samym początku. To było 11 lat temu. Natomiast
    system był w tym czasie parokrotnie instalowany na świeżo, ostatnio
    2 lata temu i niewiele to zmieniało.

    > No ale oczywiście nie naprawi to zimnego lutu na płycie głównej.

    No właśnie. Liczyłam się z tym, że w niedalekiej przyszłości czeka
    mnie wymiana laptopa. Nie sądzilam jednak, że nastąpi to tak szybko.
    Chcę wykorzystać możliwość używania go jeszcze, bo wybór nowego
    modelu jest łatwiejszy mając dostęp do grup i w ogóle do Internetu,
    niż tylko na podstawie pielgrzymki po sklepach. Chociaż przed zakupem
    wybrany model obejrzę w sklepie.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 38. Data: 2019-05-05 08:51:03
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Ewa" <.@.> napisał w wiadomości
> [...]
    ming-15-mozliwe-236341-zl-i5-8300h8gb1tbgtx1050win10
    h-156326 ?

    > Czy to jest dokładnie taki sam laptop jak Twój?

    lub ten przez Ciebie podany w MediaMarkt:
    https://mediamarkt.pl/komputery-i-tablety/laptop-hp-
    pavilion-gaming-15-cx0007nw-i5-8300h-8gb-1tb-gtx1050
    -win10h

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 39. Data: 2019-05-05 08:53:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 05 May 2019 08:33:07 +0200, Ewa wrote:
> [...]
    >
    > No tak, ale nie każdy laptop jest ThinkPadem.
    > Ponadto prawdopodobieństwo, że kupię akurat ThinkPada nie jest bardzo

    Dlaczego? To są naprawdę fajne, trwałe i skuteczne komputery. Szkoda
    byłoby je skreślać z listy od startu :)

    Mateusz

  • 40. Data: 2019-05-05 09:00:57
    Od: "Ewa" <.@.>

    > Dlaczego? To są naprawdę fajne, trwałe i skuteczne komputery. Szkoda
    > byłoby je skreślać z listy od startu :)

    Nie napisałam, że prawdopodobieństwo jest zerowe.

    Ewa