  • 11. Data: 2016-09-20 18:39:54
    Temat: Re: Przedluzenie kabla antenowego
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    > Tak, moc będzie wyższa, zmieni (zawęzi się) też charakterystyka. Ale
    > trzeba tak skonstruować połączenie żeby zachować zgodność fazy
    > (synfazowość).

    A moglbys cos wiecej o tym napisac, ewentualnie dac namiary na jakas
    strone, gdzie to jest opisane lopatologicznie.

  • 12. Data: 2016-09-20 19:01:39
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Długość kabla jest tutaj bez znaczenia - nie masz tak dużego mieszkania.
    Ważny jest fakt, że chcesz rozdzielić sygnał na dwa odbiorniki, co spowoduje
    spadek
    sygnału dla każdego odbiornika o połowę - a naprawdę trochę więcej (straty)
    Ale nadal wzmacniacz nie będzie potrzebny, bo idziesz do dostawcy kablówki i
    prosisz
    o "podkręcenie mocy" - w 90% powinno to być bezpłatne.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2016-09-20 19:07:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości

    > Nie wiem ile jest kabla do tego pierwszego gniazdka, ale do tego drugiego,
    > to mysle, ze bedzie 5-7m, moze 10, ale raczej nie wiecej.
    >
    > Skoro mowicie, ze nie bedzie trzeba, to jest mi to na reke.

    Odległość bez praktycznego znaczenia. Pamiętak tylko, żeby kupić dobry
    kabel. W sklepie poproś taki do "satelity". Nie daj sobie wcisnąć kabla do
    kamer CCTV. Wygląda podobnie, ale parametry w interesującym nas zakresie
    może miec tragiczne.

    > A skoro mowa o wzmacniaczu, to ten wzmacniacz jest ciekawy
    > http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_sygnalu_
    dvb-t_ac18_5v_B2512.htm
    > Tylko ciekawe, czy te parametry sa ok i czy nadawaloby sie do tego co chce
    > zrobic (w razie slabszego sygnalu).
    > Poza tym, zastanawiam sie jak tam sie podlacza zasilanie? Na tych dwoch
    > zdjeciach nie widac zadnego wtyku od zasilacza. Czy to mozliwe, ze
    > zasilanie moze brac z samego kabla koncentrycznego?

    Zasilany jest po kablu antenowym.
    Nie nadaje sie do wzmacniania sygnału z kablówki, gdzie jest około 60 fal
    nośnych. Można go używac tylko przy wzmacnianiu sygnału z anteny, gdy jest
    tylko kilka sygnałów.

    > Z teego o wiem, to jest tam tylko sygnal RTV, ale patrzac na gniazdo, to
    > wyglada na to, ze moze tez tam isc sygnal sat. Gniazdo sklada sie z trzech
    > gniazdek (R, TV i SAT).

    Podwykonawca od instalacji montował co miał akurat na stanie. :)

    e_do_indywidualnych_instalacji_satelitarnych_R62186.
    htm

    > To gniazdo podtynkowe jest ciekawe i nad takim czyms myslalem.
    > A czemu mowisz, zeby stare zostawic w spokoju, skoro tam sa 3 gniazda, a w
    > tym linku jest gniazdo typu F. Jak rozumiem, to w zaleznosci ktore gniazdo
    > by sie podlaczylo, to w drugim pokoju bylby tylko sygnal R, TV lub SAT, a
    > nie wszystkie razem.

    Możesz też obecne gniazdo przenieść do drugiego pokoju, a na jego miejsce
    włożyć to z F-kami.

    Czy to Twoje mieszkanie to jest nowo wybudowane czy już kilkunastoletnie?

    > Wiem, ze troche namieszalem. Jak pisalem, to dziwne mi sie wydawaly te
    > Ohmy, ale nie mialem juz przed soba tej strony na ktorej to czytalem i
    > ubzduralo mi sie, ze to Ohmy, a nie decybele.
    > Jak znajde ta strone, to podrzuce na grupe, to sami bedziecie mogli
    > zobaczyc o co mi chodzilo.

    Domyślamy sie co było w tym artykule.

    > A wydawalo mi sie, ze jak sie zlaczy dwie anteny skierowane w ta sama
    > strone, to beda jakies zaklocenia.
    >
    > Tak sobie glosno mysle, ze skoro polaczenie anten daloby mocniejszy
    > sygnal, to ciekawe jakby majac dwa zrodla sygnalu rtv z centralki w klatce
    > ei polaczyc takie cos, czy by tez to wzmacnialo.

    Łącząc wprost dwa kable z sygnałem nic bys nie zyskał. Większe napięcie z
    sumowania sygnałów zostałoby zniwelowane z powodu niedopasowania impedancji
    falowej takiego połączenia.

    > A moze w centralce eby sie cos zjaralo, gdyby sie odwrotnie polaczylo.

    Nic by się nie stało.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2016-09-20 19:08:02
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > A moglbys cos wiecej o tym napisac, ewentualnie dac namiary na jakas
    > strone, gdzie to jest opisane lopatologicznie.

    O łączeniu anten to raczej zapomnij - ważne jest wiele elementów: długość
    kabli pomiędzy
    antenami, dopasowanie połączeń, odległość pomiędzy antenami.
    Jeżeli to jest instalacja własna (nie kablówka) to wzmacniacz antenowy.

    Rozdziel, sprawdź, jak będzie słabo, to dokup wzmacniacz.

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2016-09-20 19:35:12
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 20.09.2016 o 19:01, Desoft pisze:

> [...]
    > kablówki i prosisz
    > o "podkręcenie mocy" - w 90% powinno to być bezpłatne.

    To nie jest kablowka, tylko cyfrowa tv naziemna, tylko idzie z jakiejs
    centralki blokowej ktora jest podpieta do jednej anteny chyba, ale to
    chyba bez roznicy, bo tam peewnie tez maja jakies wzmacniacze.

    Druga sprawa, to ja na razie nie chce tego rozdzielac, tylko przedluzyc
    kabel, wiec podejrzewam, ze jedyny spadek bedzie na tych laczeniach.
    A dlatego chce zostawic to gniazdko, bo moze sie kiedys przydac i wtedy
    by sie rozdzielalo sygnal.

  • 16. Data: 2016-09-20 19:36:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 18:39:54 +0200, Pawel napisał(a):

    > A moglbys cos wiecej o tym napisac, ewentualnie dac namiary na jakas
    > strone, gdzie to jest opisane lopatologicznie.

    To nie takie proste :) Na początek poleciłbym
    "amatorskie_anteny_kf_i_ukf__z_bienkowski_e_lipiski"
    , mam ebooka i mogę
    ci podrzucić.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2016-09-20 19:45:29
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

> [...]
    > Nie nadaje sie do wzmacniania sygnału z kablówki, gdzie jest około 60
    > fal nośnych. Można go używac tylko przy wzmacnianiu sygnału z anteny,

    Ale to wlasnie ma byc sygnal z anteny, tylko ze zbiorczej, czy jak to
    sie nazywa. W sensie jedna antena na caly blok.

    A czemu sie enie nadaje do kablowki?

    > Podwykonawca od instalacji montował co miał akurat na stanie. :)

    Nie wykluczam, choc w ustawie jest napisane co nowe mieszkanie musi miec:

    ====
    4) antenowa instalacja zbiorowa służąca do odbioru cyfrowych programów
    telewizyjnych i radiofonicznych rozpowszechnianych w sposób rozsiewczy
    naziemny;

    5) antenowa instalacja zbiorowa służąca do odbioru cyfrowych programów
    telewizyjnych i radiofonicznych rozpowszechnianych w sposób rozsiewczy
    satelitarny;
    ====

> [...]
    > miejsce włożyć to z F-kami.
    >
    > Czy to Twoje mieszkanie to jest nowo wybudowane czy już kilkunastoletnie?

    Nowe.

    > Łącząc wprost dwa kable z sygnałem nic bys nie zyskał. Większe napięcie
    > z sumowania sygnałów zostałoby zniwelowane z powodu niedopasowania
    > impedancji falowej takiego połączenia.

    A myslalem, ze beedzie taka sama zasada jak przy antenie.

    > Nic by się nie stało.

    Czyli jak zamienie to gniazdko RTV na F-ki i przykladowo
    podlacze wzmacniacz nie ta strona co trzeba, to nic sie enie stanie
    epoza mieszkaniem?

  • 18. Data: 2016-09-20 19:46:50
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 20.09.2016 o 19:08, Desoft pisze:

> [...]
    > Jeżeli to jest instalacja własna (nie kablówka) to wzmacniacz antenowy.
    >
    > Rozdziel, sprawdź, jak będzie słabo, to dokup wzmacniacz.

    Ok, tak zrobie, ale jak mowicie, ze wzmacniacz nie bedzie potrzebny, to
    pewnie tak bedzie.

  • 19. Data: 2016-09-20 20:52:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Ale to wlasnie ma byc sygnal z anteny, tylko ze zbiorczej, czy jak to sie
    > nazywa. W sensie jedna antena na caly blok.

    Jeśli w instalacji są rozprowadzane tylko programy dostępne naziemnie, to
    wtedy ma szansę dobrze działać.

    > A czemu sie enie nadaje do kablowki?

    Wzmacniacze są projektowane na określony maksymalny poziom napięcia
    wejściowego. Po przekroczeniu tego napięcia maksymalnego na wejściu, w
    sygnale wyjściowym pojawiają się znaczące zakłócenia, tzw. przesterowanie
    wzmacniacza.
    W kablówce jest przesyłanych około 60 nośnych z programami TV, z anteny
    naziemnej odbiera się teraz zwykle od 3 do kilkunastu nośnych (z czego
    zwykle 3 mają duży poziom, a reszta jest o wiele słabsza). Pojawienie się
    każdego dodatkowego sygnału nośnej powoduje zwiększenie amplitudy napięcia
    wejściowego, aż do przesterowania wzmacniacza.

> [...]
    >
    > 5) antenowa instalacja zbiorowa służąca do odbioru cyfrowych programów
    > telewizyjnych i radiofonicznych rozpowszechnianych w sposób rozsiewczy

    Pisałeś wcześniej, że w Twojej instalacji jest tylko RTV, bez SAT.

    e_do_indywidualnych_instalacji_satelitarnych_R62186.
    htm

    > Nowe.

    W nowych mieszkanaich montują najczęściej instalację we wszystkich
    pomieszczeniach. Czy na pewno w tym drugim pokoju nie ma już założonego
    gniazda?
    Sprawdź czy gdzieś przy drzwiach wejściowych nie masz skrzynki
    rozgałęziającej sygnały. Wtedy od niej pociągniesz nowy kabel do drugiego
    pokoju i wstawisz w nią normalny rozgałęźnik.

    > A myslalem, ze beedzie taka sama zasada jak przy antenie.

    Zasada jest taka sama, fizyka się nie zmienia, ale zmieniają się parametry
    układu. Anteny mogą mieć impedancje falowe zupełnie inne od 75 omów, np. 300
    omów. Kable połaczeniowe pomiędzy nimi dobiera się pod względem impedancji
    falowej pod konkretny projekt, np. jako 150 omów.

    > Czyli jak zamienie to gniazdko RTV na F-ki i przykladowo
    > podlacze wzmacniacz nie ta strona co trzeba, to nic sie enie stanie epoza
    > mieszkaniem?

    Dopóki będzie to taki wzmacniaczyk, to nie. Musiałbyś podłączyć do kabla
    wzmacniacz kilkuwatowy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2016-09-20 23:06:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > To nie takie proste :) Na początek poleciłbym
    > "amatorskie_anteny_kf_i_ukf__z_bienkowski_e_lipiski"
    , mam ebooka i mogę
    > ci podrzucić.

    Mógłbyś wrzucić na a.g [maupa] poczta.onet.pl

    --
    Pozdrawiam.

    Adam