  • 21. Data: 2014-10-15 05:03:32
    Temat: Re: Przejście dla pieszych _ John Kołalsky pustak.
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:m1jsc7$1mj$1@mx1.internetia.pl...
    > Jak widać na zdjęciach samochód po prostu przejechał,
    > czyli osoba, która go prowadziła nic nie zrobiła by wyprzedzać.

    A w tej sytuacji, co ta osoba musiałaby zrobić, abyś nazwał to wyprzedzaniem ?

    > pustak zatrzymał się a ona najprawdopodobniej zagapiła się.

    Pod względem znajomości PoRD, pustakiem to jesteś ty i w dodatku
    chińskim pustakiem.

  • 22. Data: 2014-10-15 09:00:53
    Temat: Re: Przejście dla pieszych
    Od: "xxx" <x...@w...pl>

    > Użytkownik "xxx" <x...@w...pl>

    > Może po prostu zagapiła się

    Może. Może nie potrafi jeździć, może się spieszyła. Kodeks przewiduje 12
    punktów a taryfikator do niedawna 500 PLN - i tyle. Nie proponuje
    rozstrzelania, zabrania prawa jazdy czy chłosty połączonej z
    dekapitacją.

    Przemek

  • 23. Data: 2014-10-15 09:22:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Oct 2014 18:58:43 +0200, John Kołalsky

    > To było zatrzymanie przed przejściem wymuszone przez pieszego czy zwykły
    > pustak ?

    Sama obecność pieszego przy jezdni wymusza ZWOLNIENIE i zachowanie
    szczególnej ostrożności, do zatrzymania się włącznie. Tym bardziej przy
    przejściu dla pieszych gdzie widać że piesi oczekują na przejście przez
    jezdnię. Tylko prawdziwe *paździochy* nie zwracają uwagi na takie elementy
    i to że pojazdy na pasie obok z JAKIEGOŚ powodu zwalniają. Realnie rzecz
    ujmując to panienka w swojej głupocie miała szczęście, bo pół sekundy
    różnicy i by miała ciężarną na sumieniu gdyby ta dodatkowo nie wykazała
    ostrożności.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2014-10-15 09:38:24
    Od: uciu <a...@g...com>

    A ja z innej beczki... co to za model kamerki?
    Jak się spisuje gdy jest ciemno?

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2014-10-15 09:52:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-15 09:22, Użytkownik Myjk napisał:

    > Sama obecność pieszego przy jezdni wymusza ZWOLNIENIE i zachowanie
    > szczególnej ostrożności, do zatrzymania się włącznie. Tym bardziej przy

    A możesz powołać się na jakiś przepis w sprawie tego "do zatrzymania
    się włącznie" ? Bo znam masę miejsc gdzie chodnik od jedni oddziela
    tylko krawężnik, jest na nim sporo pieszych a samochody jednak jeżdżą.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2014-10-15 09:58:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Oct 2014 09:52:05 +0200, RadoslawF

    > A możesz powołać się na jakiś przepis w sprawie tego
    > "do zatrzymania się włącznie" ?

    Art. 3. i 4. PORD

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2014-10-15 18:31:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Ciebie też trzeba prosić, żebyś sprawdził art.9.11 KW?
    > W miejscu o "niewyprzedzaniu" od zawsze są słowa "bez naruszania
    > postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu".
    > A w przepiach karnych jest "lub zaniechania".

    Nie wiem o co Ci chodzi. Mnie chodzi o to co samo co kiedyś, że wyprzedzanie
    z definicji PoRD jest zjawiskiem a czynem będzie jak ktoś coś zrobi by
    wyprzedzić lub zaniecha czegoś do czego jest zobowiązany. Jeśli ma się
    zatrzymać na przej

    Żeby czegoś zaniechać trzeba być do tego zobowiązanym. Jeśli przepis mówi o
    zakazie wyprzedzania a wyprzedzają się samochody (a nie ludzie) to ktoś
    musiałby być zobowiązany do hamowania by ponosił winę lub coś zrobić by
    wyprzedzić a nie tylko nic nie robić.

    > ...niektórzy tu tłumaczą, że NIE MA innej metody niż przydzielanie
    > mandatów "niepustakom" i coraz bardziej wychodzi, że mają rację.
    > Bo niby tak na zdrowy rozum, część nagrań na youtubie nt.
    > wyprzedzania i omijania przed przejściem kwalifikowałaby się
    > do "czepiania się", ale skoro *W TYM* przypadku jest dyskusja
    > (piesi na pasach są, a jadący nie widzi czy tam nie ma np.
    > dziecka lub psa), no to trudno, Sejm chyba ma rację.

    Tu nie było

    > Jasne.
    > W każdej innej sytuacji byłaby wdeptana w ziemię, ale wyprzedzając
    > na przejściu co tam, "tylko się zagapiła".

    Nie, chodzi o to, że

    > A odróżniasz "normalne podpisanie się", cokolwiek to znaczy, od PODANIA
    > NAZWISKA o którym raczyłeś pisać?
    > (wiem, wiem, pewnie różnica wykracza poza PoRD :>)

    Raczyłem napisać o PODPISYWANIU SIĘ NAZWISKIEM bo już kilka razy czytałem
    jego wypowiedzi kierowane do innych o "wstydzeniu się swojego nazwiska"
    właśnie w kontekście podpisywania się. Czyli o tym, że on tego chce a nie
    ja.

  • 28. Data: 2014-10-15 18:45:11
    Od: <4...@...184511.invalid> (Tom N)

    John Kołalsky w

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie wiem o co Ci chodzi.

    To nie jest dziwne, patrząc na twoją /tfurczość/

    > Mnie chodzi o to co samo co kiedyś, że wyprzedzanie
    > z definicji PoRD jest zjawiskiem a czynem będzie jak ktoś coś zrobi by
    > wyprzedzić lub zaniecha czegoś do czego jest zobowiązany. Jeśli ma się
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > zatrzymać na przej

    Zacznij w takim razie od:
    Art. 3
    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani...

    > Nie, chodzi o to, że

    O co chodzi jasiu, bo nie dokończyć był raczyłeś...

> [...]
    > jego wypowiedzi kierowane do innych o "wstydzeniu się swojego nazwiska"
    > właśnie w kontekście podpisywania się. Czyli o tym, że on tego chce a nie

    Ja gdzieś pisałem o podpisywaniu? Znowu coś ci sie jasiu pomieszało.

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2014-10-15 19:03:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    z definicji PoRD jest zjawiskiem a czynem będzie jak ktoś coś zrobi by
    wyprzedzić lub zaniecha czegoś do czego jest zobowiązany. Jeśli ma się
    zatrzymać przed przejściem i tego nie zrobi to to będzie zaniechanie, ale
    jak ma nie wyprzedzać a sobie swobodnie jedzie i w wyniku hamowania innego
    samochodu wyprzedzi (tak jak tu) to raczej nie będzie bo przyczyną
    zaistnienia zjawiska było zahamowanie przez tego drugiego a nie zaniechanie
    bo by musiał być obowiązek hamowania.

> [...]
    > (piesi na pasach są, a jadący nie widzi czy tam nie ma np.
    > dziecka lub psa), no to trudno, Sejm chyba ma rację.

    Ja tam pieszych na pasach nie widziałem.

    > Jasne.
    > W każdej innej sytuacji byłaby wdeptana w ziemię, ale wyprzedzając
    > na przejściu co tam, "tylko się zagapiła".

    Jeśli raz mi się zdarzyło na przejściu zagapić i widzę to samo na YT to co
    mam od razu po kimś "jechać" ?

  • 30. Data: 2014-10-15 19:12:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "xxx" <x...@w...pl>

    > Może. Może nie potrafi jeździć, może się spieszyła. Kodeks przewiduje 12
    > punktów a taryfikator do niedawna 500 PLN - i tyle. Nie proponuje
    > rozstrzelania, zabrania prawa jazdy czy chłosty połączonej z dekapitacją.

    Zacytuj przepis to pogadamy.