  • 81. Data: 2014-10-18 08:37:02
    Temat: Re: Przej?cie dla pieszych
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5441ad52$0$12626$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 16.10.2014 o 08:13, Witolko pisze:
    > /.../

    Ale jest nieważne (nieobowiązuje) w tym punkcie, w którym jest sprzeczne z
    konwencją, jako z aktem wyższej mocy.

  • 82. Data: 2014-10-18 08:56:16
    Temat: Re: Przejście dla pieszych
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Skąd wiesz, widziałeś jak wyprzedzam ?:)

    >Widzialem co napisałeś.

    Dobrze, że widzisz tekst. To już dużo jak na gimbazę ale naucz się też
    czytać.

  • 83. Data: 2014-10-18 12:14:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Tylko głupek może bronić się, że wyprzedzał,
    > bo ktoś inny też wyprzedzał.

    Merytorycznie nie chodziło o "czyjeś inne wyprzedzanie", tylko
    wyprzedzanie spowodowane nagłym awaryjnym hamowaniem pojazdu
    na innym pasie.
    Pomysł nazwania tego *hamowania* "wyprzedzaniem" to koncept
    sam w sobie stworzony przez Johna (IMO kodeksowe znaczenie
    wyprzedzania dotyczy strony "czynnej", czyli wyprzedzającego,
    a nie "biernej", czyli wyprzedzanego, teza że wyprzedzany
    ma zapobiegać wyprzedzaniu jest dość... dziwna).

    Natomiast w takim przypadku fakt "niespodziewanego spowodowania",
    o ile nie ma przepisu szczegółowego (jak w konwencji), skłania
    do uwolnienia kierowcy od winy, w oparciu o dopełnienie przewidzianych
    prawem obowiązków i przyjęciu że *w tym zakresie* obowiązuje zasada
    "nie można żądać niemożliwości".
    Przy warunku z konwencji (piesi są na pasach) ta zasada kiepsko
    działa, bo jest jawny nakaz zwolnienia tak, aby móc "natychmiast
    zatrzymać".
    Ale przy warunku z PoRD tego zastrzeżenia nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 84. Data: 2014-10-18 12:22:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2014, Smok Eustachy wrote:

    > W dniu 16.10.2014 o 08:13, Witolko pisze:
    > /.../
    >>
    > A jak gościowi po lewej zgasł silnik? Ja bym stanął, puścił ew ludzi
    > i pojechał.

    No i słusznie.
    Zgodnie z literą prawa :)

    Z p. widzenia konwencji - legalne.
    Tam zakaz dotyczy przypadku kiedy piesi są *na* przejściu (za to
    bez względu na przyczyny zdarzeń)
    Wg PoRD też legalne, bo tam zapis jest restrykcyjniejszy, ale
    warunkowany jest zatrzymaniem się pojazdu W CELU przepuszczenia
    pieszych.
    Już raz to w tym wątku podkreślałem: z tego powodu w PoRD warunki
    dla omijania i wyprzedzania są zapisane OSOBNO.
    Trzeba przyznać, że w tym miejscu twórca przemyślał treść.
    Skoro stoi bo się zepsuł (więc warunek z PoRD nie jest spełniony
    i nie zabrania jazdy), a skoro pieszych nie ma to warunek z konwencji
    nie jest spełniony i też można jechać.

    To szerokiej drogi :)

    Taki zepsuty pojazd implikuje jedynie konieczność "zwolnienia
    aż do możliwości natychmiastowego zatrzymania" (w praktyce: wychylenia
    się tak żeby widzieć całe pasy) z braku pewności, czy pieszych
    na pasach nie ma.
    Jedyny "nielogiczny" element jest taki, że po upewnieniu się że
    więcej pieszych nie ma, *formalnie* nie wolno przejechać
    "za plecami" pieszego, choć znajduje się już po przeciwnej
    stronie drogi. Konwencja zabrania.

    pzdr, Gotfryd

  • 85. Data: 2014-10-18 14:18:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > a nie "biernej", czyli wyprzedzanego, teza że wyprzedzany
    > ma zapobiegać wyprzedzaniu jest dość... dziwna).

    Bzdurzysz. Nie napisałem, że hamowanie jest wyprzedzaniem tylko, że
    hamowanie spowodowało wyprzedzanie.

  • 86. Data: 2014-10-19 06:33:31
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > więcej pieszych nie ma, *formalnie* nie wolno przejechać
    > "za plecami" pieszego, choć znajduje się już po przeciwnej

    Nieprawda.
    Wolno przejechać "za plecami" pieszego w sytuacji jak wyżej.
    Oczywiście z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    PoRD nie zabrania.

  • 87. Data: 2014-10-19 06:33:50
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale jest nieważne (nieobowiązuje) w tym punkcie, w którym jest sprzeczne z
    > konwencją, jako z aktem wyższej mocy.

    Udowodnij że jest sprzeczne.
    Udowodnij że jest wyższej mocy.
    Tylko bez ogólników, konkretnie.

  • 88. Data: 2014-10-19 06:35:51
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze, że widzisz tekst. To już dużo jak na gimbazę ale naucz się też
    > czytać.

    Jak rozumiesz to co sam napisałeś,
    cytat :
    "Ale co cie boli na tym filmie ?:)"

  • 89. Data: 2014-10-19 10:12:52
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Dobrze, że widzisz tekst. To już dużo jak na gimbazę ale naucz się też
    > czytać.

    >Jak rozumiesz to co sam napisałeś,
    >cytat :
    >"Ale co cie boli na tym filmie ?:)"

    Rozumiem to jako pewien środek stylistyczny na "i", i trzeba byc mało
    kumatym żeby zrozumieć to inaczej.
    Może szybciej załapiesz post Tomka Pyry, poza tym z sąsiedniego wątku
    powinieneś wiedziec jaki mam pogląd na te sprawy.
    Ech ta gimbusiarnia :/

  • 90. Data: 2014-10-19 10:24:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Oct 2014 06:33:31 +0200, Witolko

    > PoRD nie zabrania.

    Szwagierkę oblali na egzaminie za to, że ruszyła zanim pieszy zdjął nogę z
    jezdni. Nadmienię, że nie próbowała mu przejechać po piętach, bo pieszy był
    już po przeciwnej stronie, na innym pasie ruchu.

    --
    Pozdor
    Myjk