  • 21. Data: 2017-10-12 10:38:41
    Temat: Re: Przejściówka m-jack / chinch
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > cinchowych wejść video, aktywne stają się również towarzyszące im
    > wejścia audio.

    9/10 ze to to.
    Nie wiedzieliśmy o wejściach video (stad nie pasowało mi RCA).
    wątkotwórca niech włączy sygnał video jako źródło i wtedy spróbuje
    puścić dźwięk z komputera czy nawet dotykać paluchem wtyczkę jack

  • 22. Data: 2017-10-12 10:50:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    > Pracę domową odrobiłem (jak mi się wydaje) starannie, i zanim skrobnąłem
    > otwierającego posta, to sprawdziłem wszystkie (chyba) możliwości
    > trywialne, a i deczko nietrywialnych.

    Tak śledzę, z bolącym łbem, więc średnio jarzę, ale tak sobie pomyślałem,
    wspominałeś o przejściówce, że zastosowałeś. A nie wyłapałem wprost, czy
    sama przejściówka puszcza temat...? Pytam, bo nie przyuważyłem, aby to
    zostało przedzwonione, a jak pisałem, łeb mnie na*.*la i mogło mi umknąć...
    (Prawie na pewno umknęło)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 23. Data: 2017-10-12 11:38:24
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 00:42, JaNus pisze:

> [...]
    > Ale w TV-Monitorze niczego podobnego nie ma, a szkoda, bo rozwiązałoby
    > to problem łączności audio pomiędzy PC-tem, a monitorem, bo Wikipedia
    > podaje, że przenosi też i dźwięk.
    >
    > Czyli potrzebować będę jakiejś przejściówki z tego "DisplayPort" na:
    > 1. Component video (cinche) lub
    > 2. HDMI lub
    > 3. PC / DVI (męska)
    >
    > Ktoś-coś?
    >
    > Aha, przyjrzałem się napisowi nad tymi cinchami (3+2) i brzmi on
    > "component", no i obejmuje wszystkie 5 żeńskich gniazdek. Czyli, czyli,

    Jeżeli COMPONENT to wszystko jasne
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Component_video
    raczej nie audio

    Jeśli tak, to nic dziwnego, że nie

  • 24. Data: 2017-10-12 11:39:48
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 11:38, Roman Rogóż pisze:

    > Jeżeli COMPONENT to wszystko jasne
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Component_video
    > raczej nie audio
    OK, doczytałem pozostałe wątki
    component jest oprócz rzekomego audio.

  • 25. Data: 2017-10-12 12:01:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 11:39, Roman Rogóż pisze:

    >>> 2. HDMI lub

    > OK, doczytałem pozostałe wątki
    > component jest oprócz rzekomego audio.

    No cóż, pytajnik podaje bardzo nieprecyzyjne pytanie, zatajając
    najistotniejszą rzecz: że tych chinchów ma 5 i że jest to zespół
    component - co radykalnie zmienia obraz sytuacji. Czyli audio-in działa
    (najczęściej) razem z video-in.
    Jakby przynajmniej podał model monitora, to nie trzeba by go
    "torturować", aby po trochu udzielał informacji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2017-10-12 13:51:50
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-12 o 01:19, J.F. pisze:
    > Najlepiej, bo to podobne sygnaly
    >
    > Byc moze rozwiaze tez problem dzwieku.

    No i właśnie na to liczyłem, choć i możliwość podłączenia dwóch
    monitorów (tak na przyszłość) też uznaję za wielce kuszącą. Dwóch, bo
    jeden via standardowe gniazdo (Hm, SVGA?) analogowe (chyba), zaś drugi
    przez display port (DP). No to poleciałem do sklepu, zanabyłem
    przejściówkę DP ----> HDMI, podłączam do zestawu, i... d*pa! Również i to
    połączenie nie działa. Od razu zaznaczę: tak, wiem już, że gdy są 2
    gniazda HDMI przy odbiorniku, to może być i tak, że tylko dla jednego z
    nich zadziała wspomniana przejściówka. Wypróbowałem obie możliwości, ani
    promyczka obrazu, ani szmeru dźwięku.

    Brak odbioru audio na cinchach jest zapewne winą monitora, bo gdy
    drażnię te cinche (poprzez wetknięte kable) to żadnej reakcji nie
    uzyskałem. Natomiast brak obrazu via DP - przejściówka - HDMI, jest
    ewidentnie winą PC-ta: wygląda na to, że nic ową drogą nie nadaje. Bo
    monitor łapie i tędy, i owędy sygnały HDMI z dekodera.

    No to gdzie w ustawieniach 10-tej Windy poszperać, żeby zobaczyć, czemu
    wyjście DP wydaje się (wydaje) martwe?

    > Co to za monitor ? Instrukcje czytales ?

    W instrukcji pociechy nie znalazłem, ale nie sądzę, abym robił jakiś
    prosty, kretyński błąd, typu "nie podłączono zasilacza" ;)

    Zaś krnąbrny monitor to SAMSUNG-LV32F390FEWXEN, no ale przecież tu nam
    (chyba) wszystkim bardziej zależy na rozwiązywaniu problemów na jak
    najbardziej *ogólnym* poziomie. Nie sądzę, aby typ TV-monitora miał duże
    znaczenie.

    Czy ktoś zna zagadkę "ślepego" wyjścia DisplayPort?

  • 27. Data: 2017-10-12 13:56:53
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-12 o 10:38, sirapacz pisze:
    > Nie wiedzieliśmy o wejściach video (stad nie pasowało mi RCA).
    > wątkotwórca niech włączy sygnał video jako źródło i wtedy spróbuje
    > puścić dźwięk z komputera czy nawet dotykać paluchem wtyczkę jack

    Kiedy ni-mom! Znaczy brak mi cinchowatgo doprowadzenia video, no chyba
    że zanabędę następną przejściówkę. I ta także będzie głuchoniema... :<

  • 28. Data: 2017-10-12 13:59:23
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-12 o 10:50, HF5BS pisze:
    > czy sama przejściówka puszcza temat...?

    sprawdziłem miernikiem, kontakt elektryczny jest, separacja (brak
    zwarcia) też jak trza, z kompa dźwięk wypływa, zaś cinche nie reagują na
    nieśmiałe łechtanie. Co robić, droga Redakcjo?

  • 29. Data: 2017-10-12 14:09:27
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-10-12 13:51, JaNus wrote:
    (ciap)
> [...]
    > (chyba) wszystkim bardziej zależy na rozwiązywaniu problemów na jak
    > najbardziej *ogólnym* poziomie. Nie sądzę, aby typ TV-monitora miał duże

    Może mieć i to duże, a nawet to samo w wykonaniu dla innej grupy krajów
    może mieć coś dodane lub coś odebrane :-)

    Włodek

  • 30. Data: 2017-10-12 14:21:06
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 13:51, JaNus pisze:

    > W instrukcji pociechy nie znalazłem, ale nie sądzę, abym robił jakiś
    > prosty, kretyński błąd, typu "nie podłączono zasilacza"  ;)
    >
    > Zaś krnąbrny monitor to SAMSUNG-LV32F390FEWXEN

    Nareszcie :)

    Tak jak wspomniałem już w innym miejscu: wejścia opisane jako Component
    AV/IN stanowią komplet audio i video. Czyli wybór źródła (instrukcja
    strona 28) powoduje przełączenie monitora na urządzenie tam podpięte,
    ale razem, czyli video i audio.
    Poziom ogólności rozwiązania problemu został zachowany, bo jest to
    powszechne i typowe rozwiązanie :)
    Andrzej
    www.radom.city