  • 11. Data: 2018-04-22 22:50:36
    Temat: Re: Przepuszczanie pieszych
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-22 21:42, Zenek Kapelinder wrote:
    > Razem z kk mozesz oddac pj do urzedu. Policjant robil za sygnalizatory i dla tego w
    samochodzie "palilo sie" zielone a dla tej z wozkiem czerwone. Zwolnienie albo
    zatrzymanie sie w takiej sytuacji jest dopuszczalne tylko w sytuacji zagrozenia
    zycia.

    podaj podstawe prawna

    bo ja sie tam uczylem ze zielone to tylko *ewentualna mozliwosc* wjazdu
    za sygnalizator a nie zapierdalanie przed pieszymi na zebrze chocby i
    czerwone mieli...

  • 12. Data: 2018-04-22 23:05:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Razem z kk mozesz oddac pj do urzedu. Policjant robil za sygnalizatory i dla tego w
    samochodzie "palilo sie" zielone a dla tej z wozkiem czerwone.

    NIc się nie paliło, bo kulsona nie było z tej pozycji widać i viceversa.
    Jak na razie nie ma obowiązku używania kryptonitu. Jak kulson chce robić
    za sygnalizator dla pieszych to ma się ustawić tak, żeby go piesi widzieli.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-04-22 23:35:02
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    zatrzymanie sie w takiej sytuacji jest dopuszczalne tylko w sytuacji zagrozenia
    zycia. To co zrobil baran w samochodzie godne bylo surowego ukarania. Na
    skrzyzowaniach o ruchu kierowanym dopuszczalne jest wyprzedzanie i to ze jest zebra
    nie ma najmniejszego znaczenia.

    Pierdu pierdu, jak kierujący zwalniał był poza obszarem skrzyżowania z
    czego jasno wynika, że w ogóle nie obowiązywało go kierowanie ruchem na
    skrzyżowaniu a jak dojeżdżał do przejścia piesza była już na nim, więc
    nie było mowy o jechaniu dalej. Jest także kompletnie z d..y twoje
    rozumienie znaczenia sygnalizatorów.

  • 14. Data: 2018-04-22 23:38:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-22 23:05, Shrek wrote:
> [...]
    > za sygnalizator dla pieszych to ma się ustawić tak, żeby go piesi widzieli.

    mi sie wydaje ze niektorzy w tej dyskusji powiedza wszystko zeby nagiac
    rzeczywistosc zeby im pasowala do pierwszego pomyslu w tej sprawie

    zanim dotrzemy do przepisow szczegolowych to ustawa w tym miejscu
    nakazuje szczegolna ostroznosc, powstrzymanie sie od dzialan
    narazajacych kogokolwiek na szkode i zagrazajacych bezpieczenstwu

    a tu nagle kolega powyzej wyskakuje z twierdzeniem ze zwolnienie przed
    pasami jest zabronione chyba ze mamy pewnosc ze trzymajac sie toru ruchu
    i predkosci w kogos walniemy... kompletnie ignorujac fakt ze zwolnienie
    przed skrzyzowaniem na ktorym nie mamy pelnej widocznosci (za
    furgonetka) jest conajmniej dobrym pomyslem, a niewazne jak babka sie
    tam znalazla to nadal jest to przejscie na ktorym ma ona bezwzgledne
    pierwszenstwo a zamiarem ustawodawcy bylo umozliwienie jej jako
    najbardizej narazonemu uczestnikowi ruchu opuszczenia jezdni a nie
    zmuszenie nadjezdzajacego kierowcy do zastanawiania sie na tych 20
    metrach dojazdu czy byc moze wylaczenie tego pasa z ruchu czyni z tego
    kawalka przejscia jakas wysepke czy nie...

  • 15. Data: 2018-04-23 00:37:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opuszczenie a nie jak w tym przypadku wejscie.

  • 16. Data: 2018-04-23 00:44:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nikogo to nie obchodzi ze kulsona nie bylo widac, chociaz go bylo widac. Idz do
    okulisty. Byl i kierowal ruchem. Jak kierowal to wszyscy maja sie stosowac do tego co
    pokazuje. Obejrzyj film i potem napisz jak sie zachowuja przepuszczeni piesi. Cymbal
    zatrzymujac sie mogl doprowadzic do skrajnie niebezpiecznej sytuacji jak by lewym
    pasem jechal ktos normalny stosujacy sie do przepisow.

  • 17. Data: 2018-04-23 00:53:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakiego opuszczenia jezdni. W miejscu w ktorym stala pomimo oznakowania poziomego nie
    byla na jezdni tylko na umownych chodniku. Tam zostaly wylaczone z ruchu dwa pasy.
    Stala na pasie wylaczonym z ruchu czyli nie na jezdni.

  • 18. Data: 2018-04-23 06:58:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nikogo to nie obchodzi ze kulsona nie bylo widac, chociaz go bylo widac. Idz do
    okulisty.

    Jak widać kulsona za furgonetki, skoro pieszy za tą furgonetką stoi?

    Shrek

  • 19. Data: 2018-04-23 08:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2018 15:37:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Opuszczenie a nie jak w tym przypadku wejscie.

    Wroc do filmu - w tym przypadku opuszczenie, bo pani stoi na drugim
    pasie z czterech.

    Powinienes raczej napisac, ze ten przepis sie tyczy sygnalizatorow, a
    nie polecen policjanta.

    Albo wczesniej nie pisac, ze policjant jest jak sygnalizator.

    J.

  • 20. Data: 2018-04-23 08:11:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2018 23:38:09 +0200, m4rkiz napisał(a):
    > zanim dotrzemy do przepisow szczegolowych to ustawa w tym miejscu
    > nakazuje szczegolna ostroznosc, powstrzymanie sie od dzialan
    > narazajacych kogokolwiek na szkode i zagrazajacych bezpieczenstwu

    To jest przepis ogolny, ktory w tejze ustawie jest ustawiony nizej niz
    polecenia policjanta.

    Wychodzi na to, ze jak policjant kaze kogos przejechac, to trzeba
    przejechac, a jak nie, to mandat :-)

    J.