  • 21. Data: 2019-09-22 02:28:11
    Temat: Re: Ramka -- jak ją zrobić?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-21, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Wiem, że niechętnie tną laserem np. PCV.
    > Te kilka małych sztuk zawsze można wyfrezować.

    Można wodą. Nikt w PL waterjet cutting nie oferuje? Powinno być tansze
    niż laser.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2019-09-22 02:30:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-21, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Bym Ci druknął, ale mam daleko. Możesz zrobić to z drewna, listewki z
    > Castoramy i klej wikol. 250C wytrzyma, a jeszcze się nie zapali. Jak
    > się boisz samozapłonu to zaimpregnuj powłoką ogniochronną.

    Mozna też z gipsu z wikolem, a nawet bez wikolu, jeśli rzeczywiście nie
    musi mieć zbyt dużej wytrzymałości mechanicznej.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-09-22 02:52:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Troche watpie czy drewno 250C wytrzyma,
    > ale Wikol to na pewno nie :-)

    Na krótko wytrzyma.

    > Wpadla mi kiedys nazwa tworzywa na wysokie temperatury, ale wypadla.
    > Nie teflon, nie zylon ... moze kapton ?
    > Dupont twierdzi, ze to 400C wytrzyma ... wiec jak to obrabiac ?

    Kaptonu w tej formie to raczej nie dostaniesz. Jest jeszcze PEEK, tylko
    tani nie jest. No ale w sumie po co, skoro i gips i standardowe eposkydy
    na bisfenolu-A spokonie to łykną?

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2019-09-22 02:59:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pare prob i trafisz :-)

    > Ale ta zywica wytrzyma 250C ?

    Bez problemu. Zwykła guma na kauczuku naturalnym tyle spokojnie krótko
    wytrzyma.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2019-09-22 09:14:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Można wodą. Nikt w PL waterjet cutting nie oferuje? Powinno być tansze
    > niż laser.

    Nawet nie pomyślałem o cięciu wodą ze względu na wymiary. Tam gdzie
    zlecam cięcie szkła, widząc jak to bulgocze, to mały element popłynie.

    Robert

  • 26. Data: 2019-09-22 12:02:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-22, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Nawet nie pomyślałem o cięciu wodą ze względu na wymiary. Tam gdzie
    > zlecam cięcie szkła, widząc jak to bulgocze, to mały element popłynie.

    Rutynowo zlecamy cięcie próbek z żywic epoksydowych do SENB. To ma
    jakieś 6 mm grubości, parę cm szerokości i 1-2cm wysokości. Nie ma
    problemu.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2019-09-22 22:17:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-22 o 01:00, 4...@g...com pisze:
    > Wsadz ten silikon do pojemniczka i dogrzej do 280°. Potem opisz jak wygladal jasno
    szary popiol co sie z niego zrobil. Silikon to do 170° dziala. Wyzej bo do 220°
    kauczuk fluorowy.

    Nie próbowałem.
    Teoretycznie nieco powyżej 250 powinien wytrzymać. U mnie siedzi (i
    działa) na kolektorze wydechowym. Zamyka uszczelkę zaślepiającą kanał
    EGR. Tyle, że to turbo-dizel z komorą wstępną - a więc silnik nieco
    zimniejszy od iskrowego.
    Ale zaznaczam: nie jest to silikon budowlany, tylko samochodowy
    warsztatowy - tzn. niezbyt dostępny w zwykłym handlu detalicznym.
    Jeśli chcesz, to jutro mogę poszukać opakowanie - może jeszcze mam. Być
    może w jego przypadku "silikon" to tylko nazwa handlowa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2019-09-23 01:00:38
    Od: 4...@g...com

    Na calej Ziemi jest jedna baza silikonu. Roznia sie potem sposobem utwardzania i
    dodatkami. Ale bez wzgledu co tam napakuja to baza wytrzumuje ok. 170 stopni. Krotkie
    lutowanie powinien wytrzymac w zasadzie kazdy silikon. W silikonach nazwanych
    wysokotemperaturowymi dolozono substancji poprawiajacych przewodnictwo cieplne. I to
    jest cala tajemnica dlaczego w pewnych sytuacjach cos co ma 300 stopni przykrecone na
    silikon do czegos co ma 100 stopni nie niszczy temperatura silikonu. Ale jak uzyc
    takiego silikonu wysokotemperaturowego do uszczelnienia czegos co po jednej i drugiej
    stronie ma wiecej niz 170 stopni to ulegnie on zniszczeniu.

  • 29. Data: 2019-09-23 19:36:34
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-21 o 11:21, J.F. pisze:

    > To dlaczego nie moze pradu przewodzic ? Moze z metalu wyciac ?
    >
    > Albo z jakiegos silikonu forme z dnem ...

    > Spytac warto, ale ciekaw jestem jak to z tempeatura w praktyce.
    > Choc tak jak napisali ... to zaledwie jak mieknie ...

    Właśnie podesłali mi taką reklamę, przebijającą powyższą ofertę.
    Ja do reklamy mam awersję z czasów, gdy reklamowano tylko towary co nie
    specjalnie schodziły, lub sprzedawane za dewizy.
    Czasy się zmieniły, więc może warto zacząć wierzyć reklamie?

    Drukarka 3d Hotend 420°
    Rodzaje filamentu: PEEK, ULTEM
    https://orllo.pl/drukarka-3d-f3d-420.html

    WM

  • 30. Data: 2019-09-23 20:05:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-23 o 19:36, WM pisze:

> [...]
    > specjalnie schodziły, lub sprzedawane za dewizy.
    > Czasy się zmieniły, więc może warto zacząć wierzyć reklamie?

    To może taką?
    https://www.youtube.com/watch?v=XZ1fix58ilM
    Słabe 300 dolców kosztuje.

    Robert