eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1.3 MultiJet opinie › Re: 1.3 MultiJet opinie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1.3 MultiJet opinie
    Date: Mon, 30 Nov 2015 00:01:18 +0100
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Lines: 47
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
    Message-ID: <n3g042$r8s$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <56597680$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.15.0.152
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1448838082 27932 185.15.0.152 (29 Nov 2015 23:01:22
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Nov 2015 23:01:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.3.0
    In-Reply-To: <56597680$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573194
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-11-28 o 10:40, zhbick pisze:
    > Czy ktoś z Was użytkuje/użytkował auto z silnikiem 1.3 MultiJet? Szukam
    > opinii użytkowników, plusów, minusów. Jak się w praktyce sprawuje tam
    > rozrząd na łańcuchu - jest bezobsługowy czy może zdarza się rozciąganie
    > łańcucha?

    jestem zaskoczony wypowiedziami kolegów bo mam w jednym z punciaków ten
    silnik i wychodzi na to, że jakiś wyjątkowy egzemplarz mam bo nie mam
    problemów z mocą, przyspiesza dynamicznie.
    Mam go w punciaku z 2004r. z przebiegiem teraz chyba 250kkm ale z czasu
    pracy centralki od poduszek wyliczyłem, że powiniem mieć 400-450kkm teraz.

    Rozrząd na łańcuchu jest ok ale profilaktyzcnie lepiej wymienić
    wcześniej (zwłaszcza jak kupujesz używkę). Ja miałem zarżniętą pompę
    oleju i wytarty ślizgacz od napinacza łańcucha co wskazuje na ostre
    kręcenie licznika.
    Jak nie chcesz kłopotów przy -30 stopniach to uzywaj oleju który w tej
    temperaturze zachowuje rozsądną gęstość. Mnie przeskoczył łańcuch kiedyś
    - podejrzewam, że przez 10w40 przy -30.
    Plusem tej awarii jest to, że po takim dzwonie łamią się specjalnie
    zaprojektowane(osłabione) dzwigienki zaworowe które po wymianie bez
    zdejmowania głowicy zreanimowały silnik.

    oszczędność w punto 1.3 w wersji van (pusty tył) jest ok 6l przy mojej
    ciężkiej nodze to norma, a ponoć spokojnie da się zjechać do 5l w cyklu
    mieszanym.

    upierdliwości:
    -żaden mechanik nie potrafi zdjąć obudowy filtra bez jej połamania....
    -pompa wysokiego cisnienia(paliwa) po ok 5 latach zaczyna cieknąć. Zimą.
    Aż się silnik nie rozgrzeje. Padają zawsze. regeneracja bodaj ze 300
    -za małe straty ciepła->wiecznie niedogrzany w zimie.
    -jak masz nienaprawioną pompę wysokiego to odpala rano ciężko. trzeba na
    2-3 razy. Jak jezdzil i cisnienie trzyma to odpala zawsze od razu.
    -...w sumie tyle.

    plusy:
    -moje turbo od 2008 do dzisiaj dziala jak marzenie a jezdze nim bez
    szacunku - jak beznyniakiem
    -żwawy (dla mnie). Vmax 170 w punto wyciąga i bez problemu trzyma.
    -dużo części i dużo silników na rynku wtórnym bo montowane są bodaj od
    2003 roku do teraz z delikatnymi zmianami i wersjami. Tanie naprawy.
    -jezdzi dobrze i jak na moje traktowanie jest nad wyraz wytrzymały:)))

    Na wyścigi sie nie nadaje ale po mieście jezdzi sie swietnie bo dobrze
    ciagnie od prawie samego dołu i dynamicznie przyspiesza. Mógłby być
    cichszy, ale dramatu nie ma.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: