-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: sirapacz <n...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1.3 MultiJet opinie
Date: Mon, 30 Nov 2015 00:01:18 +0100
Organization: http://www.wit.edu.pl
Lines: 47
Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
Message-ID: <n3g042$r8s$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <56597680$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 185.15.0.152
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1448838082 27932 185.15.0.152 (29 Nov 2015 23:01:22
GMT)
X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Nov 2015 23:01:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.3.0
In-Reply-To: <56597680$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573194
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-11-28 o 10:40, zhbick pisze:
> Czy ktoś z Was użytkuje/użytkował auto z silnikiem 1.3 MultiJet? Szukam
> opinii użytkowników, plusów, minusów. Jak się w praktyce sprawuje tam
> rozrząd na łańcuchu - jest bezobsługowy czy może zdarza się rozciąganie
> łańcucha?
jestem zaskoczony wypowiedziami kolegów bo mam w jednym z punciaków ten
silnik i wychodzi na to, że jakiś wyjątkowy egzemplarz mam bo nie mam
problemów z mocą, przyspiesza dynamicznie.
Mam go w punciaku z 2004r. z przebiegiem teraz chyba 250kkm ale z czasu
pracy centralki od poduszek wyliczyłem, że powiniem mieć 400-450kkm teraz.
Rozrząd na łańcuchu jest ok ale profilaktyzcnie lepiej wymienić
wcześniej (zwłaszcza jak kupujesz używkę). Ja miałem zarżniętą pompę
oleju i wytarty ślizgacz od napinacza łańcucha co wskazuje na ostre
kręcenie licznika.
Jak nie chcesz kłopotów przy -30 stopniach to uzywaj oleju który w tej
temperaturze zachowuje rozsądną gęstość. Mnie przeskoczył łańcuch kiedyś
- podejrzewam, że przez 10w40 przy -30.
Plusem tej awarii jest to, że po takim dzwonie łamią się specjalnie
zaprojektowane(osłabione) dzwigienki zaworowe które po wymianie bez
zdejmowania głowicy zreanimowały silnik.
oszczędność w punto 1.3 w wersji van (pusty tył) jest ok 6l przy mojej
ciężkiej nodze to norma, a ponoć spokojnie da się zjechać do 5l w cyklu
mieszanym.
upierdliwości:
-żaden mechanik nie potrafi zdjąć obudowy filtra bez jej połamania....
-pompa wysokiego cisnienia(paliwa) po ok 5 latach zaczyna cieknąć. Zimą.
Aż się silnik nie rozgrzeje. Padają zawsze. regeneracja bodaj ze 300
-za małe straty ciepła->wiecznie niedogrzany w zimie.
-jak masz nienaprawioną pompę wysokiego to odpala rano ciężko. trzeba na
2-3 razy. Jak jezdzil i cisnienie trzyma to odpala zawsze od razu.
-...w sumie tyle.
plusy:
-moje turbo od 2008 do dzisiaj dziala jak marzenie a jezdze nim bez
szacunku - jak beznyniakiem
-żwawy (dla mnie). Vmax 170 w punto wyciąga i bez problemu trzyma.
-dużo części i dużo silników na rynku wtórnym bo montowane są bodaj od
2003 roku do teraz z delikatnymi zmianami i wersjami. Tanie naprawy.
-jezdzi dobrze i jak na moje traktowanie jest nad wyraz wytrzymały:)))
Na wyścigi sie nie nadaje ale po mieście jezdzi sie swietnie bo dobrze
ciagnie od prawie samego dołu i dynamicznie przyspiesza. Mógłby być
cichszy, ale dramatu nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.11.15 08:50 Marcin Kiciński
- 30.11.15 19:29 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-04-27 Wrocław => Dyrektor Sprzedaży (branża usług/produktów IT) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Sales Representative for Outsourcing Services <=
- 2024-04-27 Chrzanów => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-04-27 Ja pierdolę...
- 2024-04-27 Ryby i kawitacja
- 2024-04-27 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-27 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-04-27 Bażanowice => Inżynier Industrializacji - Elektronik <=
- 2024-04-27 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-04-27 Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek