eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmADB, Vysor itznp.... (itznp -- i temu zupełnie niepodobne) › Re: ADB, Vysor itznp.... (itznp -- i temu zupełnie niepodobne)
  • Data: 2019-12-02 23:16:50
    Temat: Re: ADB, Vysor itznp.... (itznp -- i temu zupełnie niepodobne)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    Telefon zgłasza się komputerowi poprawnie -- więc trochę w nim
    życia jest... Chcę zajrzeć do wnętrza pamięci (dysku) telefonu
    (coś na kształt DOSowego DIR) i wywalić (skasować -- coś na
    kształt DOSowego DEL czy ERASE) stamtąd to, co uznam za nieważne...

    "2late" q...@o...org

    > Nikt ci raczej dokladnie nie opisze wszystkiego bo
    > pewnie kazda sytuacja jest inna i kazdy telefon.

    Z moim telefonem jest coś złego -- to już wiem.
    Choćby sam włącza BT, gdy wyłączę ekran!!!
    (jakiś program-złoczyńca? -- IMO niekoniecznie...)

    Ponieważ dziwnie zachowywał się (jakby ociężale
    a zabijanie aplikacji nie skutkowało) postanowiłem
    wyłączyć go i włączyć -- ale natknąłem się na problem.

    Normalne włączenie telefonu nie było możliwe, ale
    można było uruchomić coś z napisem 'CSC Mode', po
    czym zrestartować -- dopiero ten manewr uruchamiał
    telefon. Ostatni raz uruchomiłem tak bez karty
    mikroSD, na której były aplikacje, ale po włożeniu
    karty wkrótce miałem dostęp do tychże aplikacji...

    Od tej pory telefon pracował poprawnie i nawet
    włożyłem doń obie SIMki.

    Ale... Ale jakiś diabeł :) podpowiedział, abym sprawdził,
    czy aby nie da się czegoś wywalić z telefonu na kartę...
    Tu chyba ;) popełniłem błąd i zamiast z telefonu na kartę,
    szło z karty na telefon... Szło do około 30%, ale jakoś
    bardzo powoli... Szacuję, że na karcie było około 6 GB...
    (jeszcze nie oglądałem karty spod komputera)

    Gdy następnym razem zerknąłem na telefon -- restartował się...

    Niestety nie pomogło ani wyjęcie SIMek i mikroSD, ani przechodzenie
    przez CSC Mode... BTW -- co mi dawało to przechodzenie przez
    CSC Mode, skoro po nim trzeba było restartować?...

    Zakładam, że cała ,,pamięć wewnętrzna'' (czyli tak zwany dysk)
    w telefonie jest zajęta tym, co omyłkowo skopiowałem z karty
    do telefonu i stąd jest problem... Zapewne też RAMka nie jest
    dostatecznie duża, a ten telefon zwykle uparcie jakoś usiłuje
    odtworzyć stan sprzed restartu -- nie wiem, po co!!!

    Zapewne kasowanie partycji Cache daje jakąś ulgę także RAMce
    za sprawą skutecznego ubijania aplikacji, ale kasowanie tej
    partycji także nie pomaga...

    -=-

    Moim zdaniem może mi pomóc skasowanie części zawartości ,,dysku''
    w telefonie -- stąd moje starania o dogadanie się z telefonem
    poprzez ADB.

    -=-

    Support Asusa... Niestety dostałem odpowiedź, że bez
    ,,przywrócenia ustawień fabrycznych nie uda się''...

    Trudno mi uwierzyć w taki support?
    Ależ nie -- z góry wiedziałem/założyłem, że tak właśnie będzie...
    Telefon kupiłem ponad 3 lata temu, wyprodukowano go w maju
    2016 r., zaprojektowano zapewne ze dwa lata wcześniej, więc
    dla Asusa to już the history... ;)

    Beside the victory
    That is history... ;)

    Wiem, wiem... Niezupełnie poprawnie i niezupełnie dokładnie... ;)

    Beside the victory
    That's our destiny

    czy raczej

    Beside the victory
    That's her destiny

    The/their victory -- bo jednak sprzedali... ;)

    Patrząc od strony finansowej -- worki na śmieci kosztują
    mniej więcej tyle samo... ;) Będąc/kupując w Biedronce
    liczę koszty workowania śmieci, więc wiem. ;)

    [zaraz mi zarzucą, że zużywam bezpłatne worki Lidlowe
    wkładane do metalowych puszek po brzoskwiniach?...
    owszem -- ale moi rodzice zużywają płatne...]

    Telefon żył około 1250 dni i kosztował 999 pln, co
    po odpodatkowaniu daje 666 pln, czyli nieco ponad
    50 groszy dziennie...

    -=-

    > Kiedys sobie zapisalem na boku ponizsza notatke:

    > Jeśli ktoś sobie radzi z komputerem to warto śmietnik
    > usunąć, to nie jest też jakaś skomplikowana operacja:

    > - Włączamy tryb programisty i USB Debugging w słuchawce.

    Ale do tego (by włączyć ów tryb) trzeba mieć funkcjonujący telefon.

    Zakładam, że mam ten tryb włączony, bo i po cóż miałbym go
    wyłączać a zapewne włączyłem, aby stosownie sformatować
    kartę mikroSD jako przedłużenie ,,dysku''...

    > - Instalujemy ADB na komputerze i App Inspector na telefonie,

    Telefon nadal nie jest włączony do końca...

    > ta aplikacja poda nam nazwy pakietów aplikacji
    > które zamierzamy odinstalować.
    > - korzystając z ADB Shell usuwamy po kolei poleceniem
    > pm uninstall -k --user 0 nazwa_pakietu crap z naszego telefonu.

    > Wszystko jest dokładnie opisane, łacznie ze screenshotami etc. tu:
    > https://www.xda-developers.com/uninstall-carrier-oem
    -bloatware-without-root-access/

    Zaraz zobaczę...

    > Z tego akurat nie skorzystalem bo swoje telefony
    > mam zawsze dobrze podregulowane ale moze ci sie przyda.

    Przyda się na pewno, choć nie wiem, czy akurat teraz, bo
    (jak już zauważyłem) telefon nie chce uruchomić się...

    -=-

    Dobrze by było, gdyby można było po prostu podejrzeć
    ów ,,dysk'' telefoniczny i wywalić zeń to i owo...

    Wiem, że telefon poprawnie pracował nawet wtedy, gdy
    miał tylko 300 MB wolnego miejsca -- tyle, że bardzo
    ślamazarnie... [o ile ślamazarnie to nadal poprawnie]

    -=-

    Dzięki za wszelkie porady...

    -=-

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Człowiek wytrzyma: bez jedzenia kilka tygodni; bez picia kilka godzin; bez oddychania
    kilka minut; bez telefonu... ;)

    Mi8 za 1100 pln wygląda nieźle, ale 3.4 Ah to IMO mało nawet dla amoleda...
    https://mi-home.pl/telefony-mi/mi-8-6gb-128gb-black
    6 GiB i 128 GB wygląda nieźle nawet bez możliwości włożenia mikroSD...
    Podwójne częstotliwości GPS i Galileo też są IMO ważne...
    Cena przystępna, choć dziś jest już Mi9 i lepiej...
    Tyko te baterie... ;) I cena -- normalnie jest znacznie droższy...
    Gorilla Glass 5 bodajże... 6.2" -- ale zewnętrznie mniejszy od 5.5" Asusa Maxa...