eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym... › Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: PiteR <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Mon, 18 Feb 2019 22:33:45 GMT
    Organization: vw watercooled
    Lines: 64
    Message-ID: <X...@l...net>
    References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
    <5c6a9c75$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <q4f55s$u5d$2@node1.news.atman.pl>
    Reply-To: e...@f...pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="a2f519b33ac526dc960746b276bdc251";
    logging-data="14104";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+VrmHAHfyRVvwYHIzYzq9ExH3CfyhyKK0="
    User-Agent: Xnews/05.08.12 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    Cancel-Lock: sha1:vBKZddoY9KL2KcOSA+SP/o98njw=
    X-Face: "r"sim{eScW"o8Ka|h(X+JF@)f;T;@'mP]nS':Y@FFozOBvOHM2uY;}(y&ui.;|qS7/l6]|5it*c8
    :HaPJRhd=L<3oz;0b}poAcK/<y"L>:bX`>qk:BNlt/A):fb*p(}wx~~v'}k[C1*hSVXU5V22v[#i^
    X1W>7a*J&W6)8Rk'.'PUyI?XC!3S15/"XAXR7O-)7ilQ*,zM82$*Ti$h|.zbum|
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650455
    [ ukryj nagłówki ]

    na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:


    > - Ten szum najwyraźniej dochodził z okolic alternatora.
    > - Był taki, jaki pojawia się w metrze, podczas hamowania.
    > (metro hamuje alternatorami)
    > - Zależał od szybkości obrotowej silnika, nie od
    > szybkości samochodu.

    zatarł się mechanicznie


    > Co ogranicza ów prąd? Jest jakiś ogranicznik elektroniczny czy
    > po prostu alternator więcej nie da, bo nie pozwala mu budowa
    > i Boskie prawa fizyki?
    >
    > Jak działa regulator napięcia? Impulsywnie? ;)

    łagodnie :)


    > Gdy pojawia się zbyt wysokie napięcie na wyjściu
    > alternatora, odcina zasilanie wirnika?

    tak


    > (ucina górki sinusoidy?)

    hahaha


    >>>Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś drutem owiniętym
    >>>dookoła przewodów alternatora?
    >
    >> a) cegowy miernik pradu stalego, b) jesli masz warunki - spadek
    >> napiecia na kablu alternatora.
    >
    > Jakie warunki?

    dostep do alternatora


    >>>Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
    >>>do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
    >>>zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
    >>>mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się ładować)
    >
    >> Tak sie nie da.
    >
    > Dlaczego?

    Wystarczy bezpiecznik na 100A a nie druty oporowe :)
    Opornik jest liniowy. Nie zabezpieczyłby a utrudniał pobór prądu.

    Stare alternatory dawały max ampery przy czerwonym polu i jak user
    podłączył disco to pomagał akumulator rozładowując się.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: