    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Amatorskie projekty mikroprocesorowe przed AVR-ami i 8051
    Date: Mon, 21 May 2018 17:23:30 +0200

    W dniu 2018-05-21 o 16:52, J.F. pisze:

    > te z epromem, imo jeszcze wiele lat pozniej byly drogie.

    Były drogie, ale jak się policzy zewnętrzną pamięć, bufory, dodatkową
    powierzchnię płytki, więcej materiału na obudowę to na początku nam
    chyba (bardzo chyba) wychodziło, że nasza konstrukcja kosztuje nas
    jakieś 20% więcej niż bez 7-ki w nazwie, ale już chyba po 2 latach
    uznaliśmy, że to była dobra decyzja bo już się ceny zrównały (a może bo
    pojawiły się OTP). Inaczej mogło być w aplikacjach, gdzie nie było
    potrzeba tylu linii i użycie zewnętrznej pamięci nie generowało potrzeby
    odtworzenia brakujących zasobów pinów.

    > Dopiero znacznie pozniej przyszedl PIC, potem Atmel i wyrownal.

    Na PICu się tak zawiedliśmy, całego projektu nie zrealizowaliśmy, że już
    potem nigdy go nie użyliśmy (na pewno już tu o tym kilka lat temu pisałem).
    OIDP przez jakiś krótki czas (może rok) stosowaliśmy ZILOGi (chyba że
    mylę nazwę) a potem pojawiły się Atmele i programowanie w układzie.
    P.G.