  • 31. Data: 2016-03-04 02:23:24
    Temat: Re: Auto revers :-)
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik b...@g...com napisał:

    > Sztuka (drętwa) dla samej sztuki, za 3mln
    > obejrzeń na YT może koszt się zwróci.

    Myślę, że się zwróci.
    Tutaj zainwestowano ok. 160000$:
    https://www.youtube.com/watch?v=xAQX8W3D6Mg
    Jak sądzisz, po co?

  • 32. Data: 2016-03-04 02:52:08
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Czarkowski napisał:

    > Myślę, że się zwróci.
    > Tutaj zainwestowano ok. 160000$:
    > https://www.youtube.com/watch?v=xAQX8W3D6Mg
    > Jak sądzisz, po co?
    Chodziło mi o to, że sie zwróci po części pewnie z youtuba.
    Chłopak być może zainwestował w siebie, a w niego być może ktoś inny.
    Uważam, że to ciekawszy projekt niż zasilacz czy wzmacniacz. :-D

    Takich projektów jak ten za ok. 160k$ albo ciekawszych życzę wszystkim
    promotorom w Polsce. :-D

  • 33. Data: 2016-03-04 11:22:05
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 03.03.2016 o 16:06, J.F. pisze:
    > A tu nie mozna - wiec moze dlatego wymyslili obracanie kasety.
    ^^^^^^
    Głowicy zapewne.

    BTW. Mam jeszcze starego dwukieszeniowego "Thompsonica". No i kiedyś nie
    rozumiałem, dlaczego autorewers jest tylko w tej odtwarzającej, a
    nagrywającej już nie...

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 34. Data: 2016-03-04 11:25:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Mar 2016 11:22:05 +0100, Grzegorz Tomczyk
    <g...@N...wp.pl> wrote:
    > Głowicy zapewne.

    Nie, kasety. Obejrzyj film.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2016-03-04 11:59:02
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_k napisał:

    > A tego nie kojarzę.

    To luźne nawiązanie do filmów ,,Rambo" i asortymentu w sklepach z tanim
    badziewiem wiele lat temu.

  • 36. Data: 2016-03-04 12:20:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-04 o 01:52, ACMM-033 pisze:

> [...]
    >
    > No oczywiście, że nożny (choć obiło mi się o uszy machanie ręczne, ale
    > to chyba w jakimś małym instrumencie), miałem na myśli podział
    > automat/nie-automat, tylko mi języka we łbie zabrakło.

    > Tak mnie ciekawi, czy nie mogli by się tam ściepnąć na jakiś mały
    > generatorek, taki, coby prądu stykło dla motorka pompki i kilku
    > najważniejszych świateł...? Są takie, co nie powinny kosztować fortuny,
    > a są tak ciche, że uruchomione w pomieszczeniu umożliwiają rozmowę
    > szeptem wśród przebywających w nim... ja wiem, że spaliny, ten tego, ale

    To było ponad 30 lat temu.
    Wtedy były agregaty na silnikach M101 czy podobnych.
    Pewnie nawet jakby w podziemnej krypcie go odpalić, to i tak
    "przekrzykiwał by się" z organami ;)

    > to chyba nie taki problem jakoś go zlokalizować, coby spaliny ulatywały
    > na zewnątrz? Do tego jakaś mała siłowienka, w postaci akumulatora i
    > małego inwertera, tak, aby wespół z generatorem na msze/-ę starczyło.

    Inwertery wtedy to trochę sci-fi ;)

    > Także pomyślałem, podpowiedz... czy dało by się tam zlokalizować jakiś
    > zbiornik powietrza, coby elektronika napompowała go przed mszą, a w
    > trakcie schodziło ze zbiornika, a prąd szedł by na choć kilka świateł i

    Organy biorą niemalże kubiki powietrza na sekundę - trzeba by pewnie
    postawić silos, który na gabaryty konkurowałby z wieżą kościelną.

    > na głośniki, aby w czasie Mszy nie było tak, że ksiądz powie "Oto
    > Bara..." i prąd ciach, głosniki bach. Kurde, taki odruch, aby od razu im
    > pomóc, tak mam... a trudno mi wyczuć tu niezbędne proporcje. Bywa, że
    > się wygłupię, ale to silniejsze ode mnie.

    Ja tam przebywałem tylko przez 2, może 3 lata po ok. 3 tygodnie przez
    wakacje. Później kolega mi mówił, w czym był problem: jakieś przyjezdne
    rolniki (napływ ponoć gdzieś z ZSRR) odpalały różne wialnie i suszarnie,
    szybko przechodząc z gwiazdy na trójkąt. Wywalało bezpieczniki na
    słupach, bo "mądrale" wkładali gwoździe do swoich bezpieczników :(

    > Piękna sprawa. Można powiedzieć - instrument z duszą. Jak tak czasem

    To prawda. Spędziłem w szafie organowej ładnych parę dni. Ale warto było.
    Nawet teraz chętnie bym pomógł przy takiej robocie, i to niekoniecznie
    za jakąś kasę.

    Miałem przyjemność zagrać m.in:

    Dębica - Kościół Św. Jadwigi Śląskiej
    http://www.organy.art.pl/instrumenty.php?instr_id=90
    1

    Bochnia - Bazylika Św. Mikołaja
    http://www.organy.art.pl/instrumenty.php?instr_id=68
    6

    Sandomierz - Kościół Św. Michała Archanioła
    http://www.organy.art.pl/instrumenty.php?instr_id=70
    5

    Sandomierz - bazylika katerdralna
    http://www.organy.art.pl/instrumenty.php?instr_id=48
    8

    I jeszcze wielu innych, od Wybrzeża po góry, już dokładnie nie pamiętam.
    Sandomierskie i bocheńskie organy męczyłem też nie w czasie nabożeństwa,
    tylko przy pustym kościele - mogłem poćwiczyć choćby słynną toccatę i
    fugę g J.S.B. :D

> [...]
    > miejscu) przeszły generalny remont i teraz biją w oczy nowoczesnością...
    > to mi się tak trochę smutno robi, że coś zyskały, bo znów grają, ale i
    > coś straciły, bo już nie są takie, jak kiedyś, gdy nie było komputerów,
    > nawet elektroniki, żadnej, kalkulatorów, a potrafiono odpierniczyć
    > organy, że mózg niektórym stawał, jak słuchali (aby tylko instrument
    > dobrze wykonany, zestrojony i dobrze "grany").
    > Szczególnie pięknie na organach brzmi muzyka barokowa... Bajdełej, czy
    > nadal piszczałki robi się z cyny? I jak się to wiąże z zarazą cynową?

    Tyle, że muzyka barokowa jest oryginalnie w innej skali - nie temperowanej.
    W kilku kościołach został przywrócony stary strój organowy, z podwójnym
    klawiszem H, ale "zwykły" organista ponoć nie potrafi na tym zagrać.

    Piszę "ponoć", gdyż takich organów na oczy nie widziałem. Ponadto
    uczyłem się grać tylko nieco ponad rok :(

    > Tyle na razie, idę "pokalikować" z psem na spacer, zwykle tak późno
    > wychodzę, bo mało ludzi jest. Stepera na siłowni nie potrzebuje ten, kto
    > w kościele kalikuje :) Nie było mi dane, choć kiedyś chciałem trochę
    > "podeptać"... Więc dla zdrowia idę z piesem rasy bezjajnik :)

    Piesa u mnie niet.
    Chyba nie nadawałbym się do tego ;) wkurzała by mnie konieczność łażenia
    na spacer, gdy można posiedzieć w cieple i poczytać książkę, połazić po
    internecie, czy założyć nowy grot do lutownicy ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 37. Data: 2016-03-04 13:34:44
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 04.03.2016 o 11:25, Marek pisze:
    > Nie, kasety. Obejrzyj film.

    Moja wina - dopiero teraz obejrzałem. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 38. Data: 2016-03-04 15:57:03
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.03.2016 um 12:20 schrieb Adam:

> [...]
    > Sandomierskie i bocheńskie organy męczyłem też nie w czasie nabożeństwa,
    > tylko przy pustym kościele - mogłem poćwiczyć choćby słynną toccatę i

    Osobiście się na organach nie znam, ale miałem przyjemność słuchania
    organów w Kufstein. Największe na świecie organy na świeżym powietrzu.
    Jak tam byłem, to organista tłumaczył, jak trudno było je grać przed
    przebudową w 1971 roku. Wtedy dobudowano mikrofon i słuchawki dla
    organisty. Pult znajduje się w odległości ok 100 metrów od rejestrów.
    Opóźnienie ok. 0.3 sekundy. Ale sound niezapomniany. Pracują z
    ciśnieniem 10x większym od "normalnych" organów kościelnych, konkretnie
    4.6kPa.

    Waldek

  • 39. Data: 2016-03-04 16:43:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >słuchawki dla organisty. Pult znajduje się w odległości ok 100 metrów
    >od rejestrów. Opóźnienie ok. 0.3 sekundy. Ale sound niezapomniany.

    Taki Beethowen to nie slyszal, a komponowal, organista nie powinien
    miec problemu z naciskaniem klawiszy wedle nut :-)
    Tylko mu stopery do uszu :-)

    To ten instrument ?
    https://www.youtube.com/watch?v=6ThXNSWlhLY

    Bo jesli od klawiatury do piszczalek tez jest 100m rury zasilajacej
    ... to krotki impuls moze sie rozmyc ... chyba ze sznurkami przenosza

    J.

  • 40. Data: 2016-03-04 23:04:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To było ponad 30 lat temu.
    > Wtedy były agregaty na silnikach M101 czy podobnych.
    > Pewnie nawet jakby w podziemnej krypcie go odpalić, to i tak
    > "przekrzykiwał by się" z organami ;)

    A, to zmienia postać rzeczy, dodałby "glos burdonowy", czy jakie inne
    "ostinato" :))
    Ten mój generator widziałem tak ok. hmm... '92, jak z brygadą kablowałem
    hmm... jakieś 900 linii Komertela, z centrali do przełącznicy w sasiednim
    budynku. 30 kabli po 30 par, każdy po 300 metrów około.
    Wówczas jeszcze było to chyba PRX205.

    > Inwertery wtedy to trochę sci-fi ;)

    No fakt... Ale, pomarzyć zawsze wolno :)

    > Organy biorą niemalże kubiki powietrza na sekundę - trzeba by pewnie
    > postawić silos, który na gabaryty konkurowałby z wieżą kościelną.

    No, to rzeczywiście, nawet kompromisowo trzeba by za wiele pogodzić.

> [...]
    > szybko przechodząc z gwiazdy na trójkąt. Wywalało bezpieczniki na słupach,
    > bo "mądrale" wkładali gwoździe do swoich bezpieczników :(

    Jakby się jednemu, drugiemu, trzeciemu zjarało obejście, to może
    trójkątowanie zostawili by tramwajowi/autobusowi, na krańcówce. Jest w końcu
    przysłowie, że chłopu w każdym razie nie zegarek, tylko wiemy, co...

    > To prawda. Spędziłem w szafie organowej ładnych parę dni. Ale warto było.
    > Nawet teraz chętnie bym pomógł przy takiej robocie, i to niekoniecznie za
    > jakąś kasę.

    Tak, jak ja Strowgera jakiegoś pomoc ożywić, czy inną centralę... Raz nawet
    był jakiś projekt, że gdzieś chyba odnawiają dla jakiegoś muzeum coś małego,
    ale, jakoś nie poszło, nie pamiętam przyczyny, nie doszło do pomocy.

    > Miałem przyjemność zagrać m.in:

> [...]

    Są nagrania na YT, gdzie je słychać trochę.

    > Sandomierz - Kościół Św. Michała Archanioła
    > http://www.organy.art.pl/instrumenty.php?instr_id=70
    5

    Złapałem Cię w Polkowicach... https://www.youtube.com/watch?v=3rDXZxqp6Lo :)
    Imię się zgadza, pw i fach też :) Tylko miejsce nie...

    > Sandomierz - bazylika katerdralna
    > http://www.organy.art.pl/instrumenty.php?instr_id=48
    8

    Fragment koncertu, nagrany niestety telefonem, ale jest:
    https://www.youtube.com/watch?v=PMj4qjhvf2c

    Pewnie zdziwisz się moim odpisom, ale po prostu szukałem nagrań każdych z
    tych organów.

> [...]
    > W kilku kościołach został przywrócony stary strój organowy, z podwójnym
    > klawiszem H, ale "zwykły" organista ponoć nie potrafi na tym zagrać.

    Podwójnym... czy chodzi o jakieś przełączanie?
    Nie potrafi - to jednak inna muzyka, przyznam, nie zwróciłem uwagi na tę
    różnicę, ale... najlepiej chyba posłuchać.
    Marc-Antoine Charpentier, Te Deum, preludium:
    https://www.youtube.com/watch?v=9tQqNon55Wg
    https://www.youtube.com/watch?v=-ui5_MP3Vws
    https://www.youtube.com/watch?v=-cVxzZqTFJw ale tu mi pachnie syntezą,
    https://www.youtube.com/watch?v=dnrLvj2udpA A tu juz wiadomo, że synteza.
    Ten utwór jest dla mnie, nie wiem czemu, pewnym punkten odniesienia, przy
    porównywaniu muzyki barokowej, jej instrumentacji, itd.
    Drugi z tej paki, to (Menuet i) Badinerie JSBacha... To zacznę jednak z
    innej strony - na fletni Pana (z duzej litery!) ze względu na osobę
    panflecisty - jest, powiedzmy, niepełnosprawny i nie każdy da radę obejrzeć,
    niech wtedy zamknie oczy i podziwia.
    https://www.youtube.com/watch?v=CQgp-w-TXjQ
    https://www.youtube.com/watch?v=08EkHnrsXSU
    https://www.youtube.com/watch?v=m6qNsdi4nyo TAKIEGO ZESTAWIENIA
    SZUKAŁEMMMM... dźwięk nie za dobry niestety...
    https://www.youtube.com/watch?v=UjRfHbAluwg Bardzo cicho, ale w prawdziwym
    kościele prawdziwe organy...
    Wpadła mi kiedyś w ręce płyta CD, bez tytułów (baza CDDB się zaparła) i
    wykonawców, było tylko, że muzyka barokowa, trąbka i organy. Przesłuchałem
    całą i mnie wciągnęło.
    Od tego czasu myślę o jakimś koncercie muzyki barokowej na organach, trąbce,
    co tam jeszcze...

    > Piszę "ponoć", gdyż takich organów na oczy nie widziałem. Ponadto uczyłem
    > się grać tylko nieco ponad rok :(

    Najważniejsze, że coś umiesz! Inaczej przecież nie mógłbys wykonywać dobrze
    swojego zawodu!?

    > Piesa u mnie niet.
    > Chyba nie nadawałbym się do tego ;) wkurzała by mnie konieczność łażenia

    Dałbyś radę, spoko. Żebyś wiedział, jak ja narzekam na taką konieczność,
    ale, nie wyobrażam sobie w tym przypadku nie mieć na co narzekać :)

    > na spacer, gdy można posiedzieć w cieple i poczytać książkę, połazić po
    > internecie, czy założyć nowy grot do lutownicy ;)

    To kocio byłby dobry. Choć i tak musiałbyś mu jakąś myszkę, muszkę, czy co
    tam byś wynalazł, na sznureczku, aby łapał :) A i tak zapewne przy pisaniu
    posta na p.m.e :) wlazłby ci pewnie na klawiaturę, powiedział "miau!" i
    ocierałby się z dwojakiego powodu, a) zostawić zapach, b) dać znać, że cię
    kocha :) I nie miałbyś się siły na niego gniewać chyba, jeśli by ci tego
    posta za szybko wysłał :) A kocio leżący na kolanach, gdy czytasz książkę
    przy ciepłym kominku - bezcenne :) Najważniejsze - nie na siłę!

    Gorszy byłby problem, że zwierzęta żyją krócej od nas i ciężko się z nmi
    rozstawać, gdy przyjdzie ich czas...
    Bajdełej, pamiętaj, koty szczekają!! Tak hau hau!
    https://www.youtube.com/watch?v=aP3gzee1cps

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.