    From: KS <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Babranina w rurkach i glikolu - przepływ
    Date: Tue, 4 Oct 2016 06:57:14 +0200

    W dniu 2016-10-04 o 00:08, Lisciasty pisze:

    > Producent pompy wymaga przepływu na poziomie 1,8 m3/h (czyli
    > 30 l/min). Instalator dolnego źródła zamontował mi na rurze
    > dolotowej rotametr, konkretnie taki (typ B, przepływ 8-38 l/min):
    >
    > http://tinyurl.com/z6ussmn
    >
    > Póki co, po odpowietrzeniu układu mam przepływ na poziomie 26-27 l/min
    > (odczyt z rotametru). Producent pompy sugeruje, że rotametr powoduje
    > opór przepływu i powinienem się go pozbyć. Zacząłem grzebać w papierach
    > i spadek ciśnienia na wymienniku ciepła to 11,8kPA (zakładam, że to
    > przy przepływie nominalnym). Zerknąłem też w kartę rotametru
> [...]

    6kPa to 0,6m, wg charakterystyki pompy grundfosa pozbycie się go powinno
    Ci podnieść przepływ o około 0,25m^3/h.
    Możesz to +_ ocenić po dT na wymienniku.
    Ja bym się zastanowił nad wywaleniem rotametru i filtra, ewentualnie
    wpiął filtr bocznikowo jak się instalacja oczyści.

    K.S.

    P.S.
    Możesz podać cenę za odwierty?