    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bać się?
    Date: Sat, 15 Dec 2018 14:36:06 +0100

    On 15/12/2018 13:29, Piotr Gałka wrote:
    > Niedawno gdzieś widziałem info o jakimś małym czymś (niewiele większym
    > od rezystora SMD) odkrytym na jakichś płytach głównych, co dostarczało
    > gdzie trzeba wszystkie ważne informacje o działaniach użytkownika.
    > OIDP się wtedy okazało, że te płyty są popularne w wielu komputerach
    > stosowanych chyba w różnych instytucjach w USA.

    Wiadomość o dzisiaj nie jest potwierdzona w 100%. Być może to fake.

    > Załóżmy, że chciałbym sam stwierdzić, czy w takim czymś siedzi jakaś
    > pluskwa. Miałbym jakieś szanse?

    Pluskwy hardwareowe w postaci układu na płytce nie mają sensu kiedy
    można dorzucić kilka tyś tranzystorów w krzem jakiegoś kontrolera
    ethernetu albo, co najłatwiejsze, exploitować buga w SMC Intela, czy
    ukrytego MIPSa w Via i innych rzeczy o których (jeszcze) nie wiemy.
    Systemy operacyjne, poza jednym nieistotnym nie są formalnie
    zweryfikowane, można mieć tysiące metod zrobienia takiego podsłuchu
    softwareowo, szansa na wykrycie znikoma. W obecnej histerii na rynku
    każdam nawet najbardziej idiotyczna, technologia "zabezpieczeń"
    przejdzie bez piśnięcia a pokrzykiwania ekspertów nie robią żadnego
    wrażenia na suwerenie który i tak kupuje najbardziej zamknięte
    oprogramowanie jakie tylko można i najbardziej popsute procesory pod
    kątem bezpieczeńśtwa jakie można.

    > Jestem cienki z oprogramowania, systemów, firewalli itp. Wydaje mi się,
    > że ilość danych latających między komputerem a siecią jest tak ogromna,
    > że nie wyobrażam sobie wyłapania w tej masie jakiejś wysyłanej raz na
    > miesiąc ramki zawierającej np. wykryte przez pluskwę loginy i hasła i
    > może jeszcze listę plików uznanych przez pluskwę za potencjalnie
    > interesujące z pytaniem czy je wysyłać.

    Nie muszą nic przechwytywać, mają tylko mieć dostęp do jakiegoś,
    dowolnego, trusted zone. SMC intela bazuje na jakiejś wersji Unixa i
    choćby z tego powodu wystarczy znaleźć trywialny exploit w SMC aby można
    było w sposób niewidzialny dla OSa dowolnie manipulować pamięcią. Można
    ukryć kod w UEFI, bo tępe barany wymyśliły system pluginów do biosa itd itp.

    > Zastanawia mnie, czy poza upgradem Windows jest w komputerach jeszcze
    > inny mechanizm samozniszczenia pozwalający np. producentowi płyty
    > głównej wyłączyć wszystkie swoje płyty na świecie.

    Upgrade biosu choćby. Co prawda tutaj w roli widnows, ale ten sam efekt
    można uzyskać przez zarządzanie zdalne maszynami z ME

    https://niebezpiecznik.pl/post/masz-della-uwazaj-na-
    prawdziwa-aktualizacje-windowsa-10/

    Oczywiście wszystko zgodnie z planem, bezpieczeństwo przede wszystkim.
    Nawet kosztem działania złomu i danych.

    > Wyobrażacie sobie ten chaos?

    On trwa, a liczba wykrytych backdorów sprzętowych nie ma znaczenia, bo
    coraz częsciej pojawiają się oficjalne, to tylko kwestia statystyki kto
    kogo bardziej podsłuchuje. I w tym wszystkim tkwią dodatkowo osły
    polityczne które starają się osłabiać szyfrowanie konsumentowi. Efektem
    czego za naście lat obudzisz się w świecie gdzie uzycie szyfrowania
    zakończy się karą wyższą niż za morderstwo ale za to miliardy suwerenów
    będzie miało śmieszne ikonki zmieniające się pod wpływem myśli.