    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biały sygnalizator nad buspasem a osobówka
    Date: Tue, 11 Dec 2018 12:13:01 +0100

    On 2018-12-11 11:31, Queequeg wrote:

    > Załóżmy, że jedziemy buspasem. Możliwe są trzy scenariusze, dlaczego to
    > robimy:
    >
    > a) jedziemy w godzinach obowiązywania buspasa, świadomie ryzykując mandat
    > za jazdę buspasem,
    >
    > b) jedziemy w godzinach obowiązywania buspasa, ale jedziemy jednośladem, a
    > buspas dopuszcza także jednoślady,
    >
    > c) jedziemy samochodem (prywatną osobówką -- nie wykonujemy odpłatnego
    > przewozu osób), ale po godzinach obowiązywania buspasa.
    >
    > Dojeżdżamy do skrzyżowania. Nad wszystkimi pasami poza buspasem świeci się
> [...]

    A masz realnie gdzies miejsce gdzie takie cos dziala z opcja b) lub c)?
    ja znam jedno takie miejsce gdzie to dziala w ten sposob - al.
    Jerozolimskie w DC w strone placu Zawiszy. Ten sygnalizator ma na celu
    umozliwienie wlaczenia sie autobusu z buspasu na lewoskrety na rondzie
    ktore jest tuz za tym miejscem. I tam buspas jest calodobowy a o
    dopuszczonych jednosladach raczej nie ma mowy. Ogolnie tam jest chyba
    dopuszczony tylko bus, taxi napewno nie moze /w odroznieniu od
    wielu buspasow w Wawie/, chyba nawet nie ma wyjatku dla miejskiego
    transportu osob niepelnosprawnych. Wlasnie ze wzgledu na ta
    sygnalizacje i organizacje ruchu autobusow.

    Bo a) to chyba nie ma o czym mowic, juz sie i tak podpadlo i popelnia
    wykroczenie jazdy po buspasie, przejazd na takim sygnalizatorze
    pojazdem nieuprawnionym bedzie kolejnym, a blokowanie stojacego z tylu
    autobusu najprawdpodobniej rowniez ;)

    --

    memento lorem ipsum