  • Data: 2017-12-14 21:48:30
    Temat: Re: COLP - największa dysfunkcja voipa
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Dec 2017 04:34:31 -0800 (PST)
    s...@g...com wrote:

    > 1. dzwonię na numer 801xxx który jest realizowany jako alias numeru geograficznego
    - wyswietla mi się geograficzny. Następnym razem dzwonię na geograficzny i mam taniej
    (nie wszystkie 801 są nakładkami, ale często się to zdarza)

    To sobie wyobraź Holandię gdzie mam przyjemność mieszkać. Stereotypowe cechy Żydów
    takie jak skąpstwo i chciwość to jeszcze nic w porównaniu do groteski jaką mamy
    tutaj: wiele firm ma numery premium 0900, odpowiednik naszego 700. Infolinie
    telekomów, globalne firmy jak Avis, niektóre urzędy (!) itd. Żeby było śmieszniej,
    mając służbową kartę sim te numery są przeważnie w ogóle zablokowane więc fizycznie
    nie mam jak się dodzwonić. Są specjalne strony i fora z odpowiednikami numerów 900.
    Generalnie jednak odpowiednikiem COLP jest socjotechnika - trzeba wydobyć numer
    geograficzny pod pozorem potrzeby kontaktu z zagranicy. Już i na to mają te mendy
    sposób - blokują połączenia na numery geograficzne z kraju, nawet na włączonym CLIR.
    Ale znowu na to mam polskiego VoIPa :)

    P.