  • Data: 2018-03-10 00:46:05
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 9 marca 2018 17:29:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Ja sie tylko pytalem czy to wynalazki techniczne, czy wzornicze.

    Nie wiem. Myślę że porównali miarodajne liczby.

    > Dobrze piszesz ... ale tu nie tylko o Europe chodzi, bo kopiarnie moga
    > powstac np w Indiach, Afryce czy Wietnamie.
    > Tak to sobie zabezpieczaja jeden rynek zbytu.

    Otóż to. To jest lawinowy wzrost, czyli inwazja dopiero przyjdzie A to co jest teraz
    to jeszcze nic!

    > Jest w tym jednak niuans - Huaweie dopiero od niedawna stosuje wlasne
    > procesory Kirin.
    > Ktore zreszta sa na licencjach ARM.
    >
    > Wiec jeszcze pare lat to potrwa ... ale w zasadzie to juz mamy reke w
    > nocniku.

    No bo ten ARM mocno się pozabezpieczał. Możesz zaprojektować swój procesor, ale
    zawsze będzie w nim ileś tam pomysłów które już ktoś wcześniej zastrzegł. A ARM nie
    sprzeda Ci licencji za pięć funtów na dwie cechy, których nie dałeś rady wymyślić
    inaczej niż w zastrzeżeniu. ARM zaoferuje pakiet licencji na wszystkie swoje pomysły,
    nawet jeśli 99% z nich nie potrzebujesz. Samsung się przekonał.

    > Tylko ... tak sobie patrze na karte pamieci, 32GB, 512Gbit, wielkosci
    > paznokcia.
    > Jaką to technologie trzeba miec, aby to wyprodukowac, na "grubosci
    > wlosa" to tam sie tysiace mieszcza ... a kosztuje 40zl, mniej niz
    > muszla w toalecie czy markowe kalosze :-(

    > Budynki chyba sa wynajmowane.

    > O ile sie orientuje tam jednak jakis R&D sie odbywa, nie jest to biuro
    > sprzedazy telefonow chinskiego producenta.
    >
    > No i prosze, jak moze upasc gigant, a ile miala patentow :-)

    Tylko że Chiny pokazały już że ich wzrost nie jest ani krótkotrwały, ani
    koniunkturalny. Oni nie muszą bankrutować połowy swojej gospodarki żeby przeżyć
    kryzys.