-
X-Received: by 2002:a81:70d0:: with SMTP id l199mr18828961ywc.397.1562749955096; Wed,
10 Jul 2019 02:12:35 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:70d0:: with SMTP id l199mr18828961ywc.397.1562749955096; Wed,
10 Jul 2019 02:12:35 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!b26no1941578qtq.0!news-out.google.com!a5ni495qtd.0!nntp.google.com!
b26no1941574qtq.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-fo
r-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Wed, 10 Jul 2019 02:12:34 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5d2594f7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.206.43.230;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 89.206.43.230
References: <5d24a503$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5d2594f7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Wed, 10 Jul 2019 09:12:35 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42894
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 10 lipca 2019 16:34:16 UTC+9 użytkownik robot napisał:
> W dniu 2019-07-09 o 17:46, Konrad Anikiel pisze:
>
> >
> > Że tak nieśmiało spytam: co jest źródłem przekonania że hyperloop biznesowo się
nie zepnie?
> >
> Ogladałem już parę programów, analiz na internecie na ten temat. W skrócie po
prostu budowa tego
> jest zbyt kosztowana. Tak samo utrzymanie tego tez jest zbyt kosztowne.
> Musk zrobił to chyba tylko jako reklamę, oraz poligon testowy, do prawdziwego jego
interesu a mianowicie
> kopania tuneli w celach transportowych, na wielka skalę.
> Wystarczą proste podstawowe obliczenia - ile by kosztowała sama rura na hyperloop
która wytrzyma
> potrzebne obciążenia, będzie szczelna itp. Ale przeszkód jest więcej.
> Co prawda każda z tych przeszkód może być pokonana przy użyciu obecnych
technologii, ale po
> prostu koszta byłyby ogromne. Mama nadzieję, że naukowcy się mylą i da się to
> zrobić w rozsądnych kosztach. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych. Ale nie
widzę przyszłości
> dla tego projektu.
> Po dalsze szczegóły odsyłam jednak do internetu, bo widzę, że filmów na ten temat
jest w bród.
> I nie chciałbym podać niechcący linka do jakiegoś dennego. A nie mam czasu
wszystkich ich teraz przeglądać.
> Najlepiej poszukaj czegoś sam, wtedy będzie odpowiedni grunt do ewentualnej dalszej
dyskusji.
> Przecież w końcu ja się mogę mylić i życzę nam wszystkim, żebym się mylił, a
hyperloop okazał się
> sukcesem.
Po pierwsze, w Polsce hyperloop nie ma sensu ze względu na znikomy zysk społeczny. My
nie mamy pojedynczych skupisk miejskich, które dałoby się połączyć kilkoma liniami i
w magiczny sposób zwiększyć dostępność pracownika dla firm w centrach tych miast. Tak
było w XIX wieku, ale teraz żeby dowieźć potencjalnego pracownika z przysłowiowej
"podwarszawy" do centrum, trzebaby zbudować kolej w dwustu różnych kierunkach, bo
ludzie nie mieszkają w kupie, tylko każdy chce mieć chatę z kraja. Polska dla dojazdu
do pracy potrzebuje Elfów z Pesy, a nie Hyperloopów.
Po drugie, to myśmy w rachowaniu różnych kosztów wielkich inwestycji
infrastrukturalnych zapomnieli o kosztach środowiskowych. Ja już tu kiedyś pisałem o
tym że chętnie mówimy o "environmental services", ale przez gardło nam nie potrafi
przejść "environmental impact". Potrafisz policzyć ile pieniędzy trzeba by dzisiaj
wydać na usunięcie plastiku z oceanów, albo dwutlenku węgla z atmosfery? Ludzkość nie
ma takich środków. Gdybyśmy dostali fakturę za zdegradowane środowisko,
zbankrutowalibyśmy tego samego dnia. Bądź łaskaw nie zapominać o tym kiedy rzucasz
hasłami w rodzaju "a oni wywalają na to kasę".
Po trzecie, napiszę rachunki tej rury, sam będziesz się mógł pobawić. Wyjdzie to samo
co w szambiarce. Żadna tam wysoka technologia. Zajęty trochę jestem, ale może mi się
dzisiaj uda.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.19 11:17 Konrad Anikiel
- 10.07.19 11:41 J.F.
- 10.07.19 11:46 Marcin Debowski
- 10.07.19 11:50 Marcin Debowski
- 10.07.19 11:56 J.F.
- 10.07.19 12:06 Marcin Debowski
- 10.07.19 12:13 Konrad Anikiel
- 10.07.19 12:36 J.F.
- 10.07.19 12:49 Konrad Anikiel
- 10.07.19 13:03 robot
- 10.07.19 13:07 robot
- 10.07.19 13:48 Konrad Anikiel
- 10.07.19 15:21 J.F.
- 10.07.19 15:51 Konrad Anikiel
- 10.07.19 16:17 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
- Malowanie roweru dzisiaj
- Telefoniczna kopiarka kluczy
- Awaria rury
- Prawo do naprawy
- Re: Download Solution Manual Fundamentals of Renewable Energy Processes (3rd Ed., Aldo da Rosa)
Najnowsze wątki
- 2024-05-04 Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
- 2024-05-04 Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
- 2024-05-04 Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- 2024-05-04 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-04 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-04 Łódź => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-04 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-04 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-05-04 Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
- 2024-05-04 Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- 2024-05-04 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=