  • Data: 2019-07-10 15:21:13
    Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:7be91b05-4b1e-4c72-96f9-05b9f83af81e@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 10 lipca 2019 16:34:16 UTC+9 użytkownik robot napisał:
    >Po pierwsze, w Polsce hyperloop nie ma sensu ze względu na znikomy
    >zysk społeczny.
    >My nie mamy pojedynczych skupisk miejskich, które dałoby się połączyć
    >kilkoma liniami i w magiczny sposób zwiększyć dostępność pracownika
    >dla firm w centrach tych miast.
    >Tak było w XIX wieku, ale teraz żeby dowieźć potencjalnego pracownika
    >z przysłowiowej "podwarszawy" do centrum, trzebaby zbudować kolej w
    >dwustu różnych kierunkach, bo ludzie nie mieszkają w kupie, tylko
    >każdy chce mieć chatę z kraja. Polska dla dojazdu do pracy potrzebuje
> [...]

    A z Łodzi do Warszawy ?

    Tylko ze ten sam problem ma caly swiat ... no i moze dlatego hyperloop
    nie ma sensu :-P

    Ale patrzac na pociagi ekspresowe ... ktos nimi jezdzi, i pewnie
    chcialby szybciej.

    Ba - ten hyperloop ma miec predkosc samolotu, to moglby zastapic i
    samoloty .. na popularnych trasach.

    >Po drugie, to myśmy w rachowaniu różnych kosztów wielkich inwestycji
    >infrastrukturalnych zapomnieli o kosztach środowiskowych.
    >Ja już tu kiedyś pisałem o tym że chętnie mówimy o "environmental
    >services", ale przez gardło nam nie potrafi przejść "environmental
    >impact".

    Tylko co ma wiekszy impact - proponowany hyperloop czy samoloty ?

    >Potrafisz policzyć ile pieniędzy trzeba by dzisiaj wydać na usunięcie
    >plastiku z oceanów

    Hm, ostatnio uslyszalem ze to chodzi o kawalki ponizej 1mm ... jesli
    istotnie takie duze ... czy trzeba je usuwac ?
    Poza tym - gdybysmy smieci spalali, zamiast wyrzucac do oceanu, to by
    ich w oceanach nie bylo :-)

    >, albo dwutlenku węgla z atmosfery? Ludzkość nie ma takich środków.

    Las sam rosnie. Prawie sam :-)
    Tylko wrzucic stare drewno do kopalni :-)

    >Gdybyśmy dostali fakturę za zdegradowane środowisko,
    >zbankrutowalibyśmy tego samego dnia. Bądź łaskaw nie zapominać o tym
    >kiedy rzucasz hasłami w rodzaju "a oni wywalają na to kasę".

    >Po trzecie, napiszę rachunki tej rury, sam będziesz się mógł pobawić.
    >Wyjdzie to samo co w szambiarce. Żadna tam wysoka technologia. Zajęty
    >trochę jestem, ale może mi się dzisiaj da.

    To potem podaj koszt 1 km linii kolejowej zwyklej, takiej na TGV, i
    magleva.

    J.