  • Data: 2019-07-11 02:24:42
    Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-07-10, robot <a...@o...pl> wrote:

    > No i tego się obawiałem. Uprzedzałem, że nie mam czasu szukać lepszych
    > filmików. Jeżeli temat Cię interesuje - szukaj informacji sam. Chyba
    > że znasz się na tej technologii i twierdzisz, że hyperloop jest dobrym
    > pomysłem. Twierdzisz tak?

    Znam koncept i nie wydaje mi się jakoś technicznie niemożliwy czy nawet
    ekstra trudny w realizacji. Zresztą jak zerkniesz do "głupiej"
    Wikipedii, sekcja "Criticism" to tam nic nie ma nt. problemów które tak
    się chętnie podnosi. Nie ma bo to sa oczywiste problemy ale jak
    najbardziej rozwiązywalne. Problemem może być terroryzm, układanie na
    terenach sejsmicznych, szybkq ewakuacja pasażerów, ale nie
    rozszerzalność cieplna rury czy jej odporność na zgniatanie ciśnieniem
    atmosferycznym.

    Musk jaki jest każdy widzi, ale trudno mu odmówić braku parcia do przodu
    i realizacji swoich pomysłów. Tesla zdaje się budziła podobne emocje,
    prywatne programy kosmiczne również. I co? Robi swoje, wychodza błędy
    ale idzie do przodu.

    Co do kosztów to nie mam pojęcia, ale byłbym ostrozny z twierdzeniami,
    że pomysł nie ma szans bo te koszty sa czy mogą być potencjalnie
    wysokie.

    --
    Marcin