  • Data: 2018-11-19 14:11:41
    Temat: Re: Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Nov 2018 12:58:01 +0100, "n" <...@...e> wrote:

    >W innym przypadku padł HDD.
    >Starszych kart SD bywa nie daje się odczytać.
    >A do nagranej płyty wirus się nie dobierze.

    Tak, ale: tego dysku nie używasz podpiętego na co dzień do komputera.
    On sobie gdzieś leży podpinany od wielkiego święta, aby uzupełnić na
    nim dane, do codziennych zajęć masz kopię lokalną.

    Ja mam tak zrobione że jeden jest podpięty do routera, na dodatkowy
    wykonywana jest kopia przyrostowa, co miesiąc, dwa. A płyta, aby nie
    uległa uszkodzeniu to wymaga obsługi w bawełnianych rękawiczkach,
    chuchania i dmuchania , bo ze starymi, kilkuletnimi płytami to się
    dzieją cuda. A czytniki coraz badziewniejsze. Eksterminowałem właśnie
    kopie zapasowe sprzed 15 lat i zutylizowałem tak 10 cm bieżących
    samych płyt. Ile to zajmuje w pudełkach to sobie wyobraź.
    --
    Grzegorz Krukowski