  • Data: 2018-11-19 22:01:22
    Temat: Re: Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-19 20:34, n wrote:
    > Nie zgodzę się, Emtec wyowulował z niemieckiej BASF i robił dobre płyty - być może
    mam na myśli właśnie "złote", ba tak mi się kojarzą (i czerwone etykiety do pudełek)
    > Jakość nagrywarek i odtwarzaczy była bardzo różna, do tego różne opcje choćby
    prędkości nagrywania.

    Wiem, że EMTEC to były BASF. Za czasów BASF były to porządne płyty
    (część z nich - CeramGuard - to Taiyo Yuden), potem zaczęli
    konfekcjonować chłam. Poza złotymi - które, sprawdziłem, były
    produkowane we Francji przez MPO.

    Z Verbatimem też trzeba było uważać - część były produkcji własnej
    (MCC), ale z kilku różnych fabryk (wszystkie w miarę OK), część - TY
    (oczywiście bardzo OK), część - CMC (te były kiepskie).

    Z obecnych tanich płytek nie mam problemów z Sony (mają gdzieś własną
    fabrykę) - CD-R, DVD+R, DVD-R. Wszystko chodzi.